Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره تسهیلات اختصاصی این مرکز آموزشی گفت: درنظر داریم با برخی از تسهیلات آموزشی، از دانشجویان ساعی حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمره‌ای در ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» که با هدف آشنایی رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور با این مرکز آموزشی برگزار شد، تصریح کرد: ادامه مسیر زندگی و شغلی وابسته به انتخاب رشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه تهران نیاز به معرفی ندارد، اما لازم می‌دانم که برخی از تسهیلات آموزشی این دانشگاه را معرفی کنم. بر اساس مصوبه‌های وزارت علوم، برخی از دانشگاه‌ها برخی تسهیلات را به دانشجویان ارائه می‌دهند اما این مرکز آمزوشی تسهیلات آموزشی مختص به خود را دارد که در جهت حمایت از دانشجویان تراز اول است.

وی درباره آیین‌نامه داخلی دانشگاه تهران ویژه دانشجویان ساعی و کوشا گفت: اگر دانشجویان در دو نیم‌سال سال اول تحصیل خود ۱۸ واحد بگذرانند و معدل هر نیمسال برای دانشجویان رشته‌های فنی، علوم، کشاورزی و دامپزشکی کمتر از ۱۷ و برای سایر رشته‌ها کمتر از ۱۸ نباشد، می‌توانند در دومین سال تحصیل‌شان نسبت به تغییر رشته، البته با موافقت دانشکده‌های مبداء و مقصد، اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشجویان برتر می‌توانند واحدهای رشته‌هایی مانند اقتصاد و مدیریت را در زمان تحصیل خود سپری کنند، توضیح داد: طرح تحصیل دووجهی را از دیگر تسهیلاتی دانست که فقط در دانشگاه تهران اجرا می‌شود. بر این اساس، دانشجوی دانشگاه تهران می‌تواند از ۱۵ تا ۲۱ واحد دروس رشته دیگری مانند اقتصاد و مدیریت را به طوری که جزو تعداد دروس و واحدهای درسی خودش نیز محسوب شود، بگذراند.

دکتر کمره‌ای در ادامه در خصوص سایر امکانات دانشگاه تهران گفت: تعداد کتابخانه‌های دانشگاه تهران بسیار زیاد است، دانشجویان می‌توانند از تمام مراکز فرهنگی و آموزشی این دانشگاه استفاده کنند. همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ایده‌های دانشجویان حمایت می‌کند. ما به دانشجویان کمک می‌کنیم که بر طرح‌های خود جامه عمل بپوشانند و وارد مرحله کسب و کار شوند. ما به شما کمک میکنیم که از دانش خود ثروت کسب کنید.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران تنها مرکز آموزشی کشور است که دانشجویان مقطع کارشناسی را به سمینارهای بین‌المللی اعزام می‌کند، تصریح کرد: این مرکز آموزشی چه در سطح بین‌المللی و داخلی به موفقیت‌های بسیاری دست‌یافته است، مدرک تحصیلی این دانشگاه بسیار ارزشمند قلمداد می‌شود. دانشگاه تهران، از دانشجویان تراز اول حمایت می‌کند؛ این مرکز آموزشی در تمام عرصه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی پیشتاز است و به نوعی قله آموزش به حساب می‌آید.

در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار داریم

دکتر محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در سخنانی در ششمین رویداد روزی با دانشگاه تهران اظهار کرد: استقبال از این برنامه، از پیش‌بینی‌های به عمل آمده بیشتر است. بدون شک، داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند به تحصیل در این دانشگاه علاقه دارند.

وی ادامه داد: به طور قطع، دانشگاه تهران به تبلیغ نیاز ندارد اما بر اساس وظیفه اجتماعی دانشگاه‌ها بر خود واجب می‌دانیم که داوطلبان برتر کنکور را با این مرکز آموزشی، رشته‌ها و ادامه مسیر آشنا کنیم.

دکتر مقیمی با بیان اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش کشور است، گفت: موفقیت‌های متعددی به دست آورده‌ایم. بر اساس رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه تهران برای نخستین بار در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌است. هیچ دانشگاه ایرانی تا کنون چنین جایگاهی به دست نیاورده است. دانشگاه تهران در جایگاه ۳۹۶ جهانی قرار داشت؛ در حال حاضر، به رتبه ۲۹۵ رسیده‌ایم. این در حالی است که سایر دانشگاه‌های کشور در جایگاه ۵۰۰ به بالا هستند.

وی با بیان اینکه رتبه‌های برتر کنکور را جزو خانواده دانشگاه تهران می‌دانم، ادامه داد: این مرکز آموزشی به موفقیت‌های بسیاری نائل آمده اما به شما دانشجویان آینده، اساتید و دست‌اندرکاران دانشگاه توصیه می‌کنم که با تمام وجود برای موفقیت‌های بیشتر تلاش کنید. 

دکتر مقیمی ادامه داد: اعضای دانشگاه تهران در تمام سازمان‌های موفق کشور حضور دارند. هنگامی که عملکرد چنین سازمان‌هایی را بررسی می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که اعضای این مرکز آموزشی از پیشگامان تغییرات هستند.

ملاک انتخاب رشته، علاقه است نه اجبار دیگران

دکتر هادی بهرامی‌احسان، معاون فرهنگی و اجتماعی  دانشگاه تهران نیز در سخنانی در این مراسم، با بیان اینکه دانشگاه تهران در قله آموزش کشور قرار دارد، اظهار کرد: این مرکز آموزشی در تمام عرصه‌ها پیشتاز است. من به نودانشجویان آینده که به کارهای فرهنگی علاقه دارند، توصیه می‌کنم به عرصه امور فرهنگی وارد شوند. کارهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند جایگاه اجتماعی آینده و رفتارهای اجتماعی دانشجو را ارتقاء دهد. 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه این مرکز آموزشی بیش از ۲۰۰ کانون و انجمن علمی دارد، خاطر نشان کرد: وجود این انجمن‌ها باعث می‌شود که دانشجویان علاوه بر انجام کارهای علمی و فوق‌برنامه، با یکدیگر تعامل داشته باشند. 

دکتر بهرامی با اشاره به اینکه انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد، خطاب به داوطلبان کنکور گفت: رویاپردازانه انتخاب رشته نکنید. شما در دوران مدرسه موفق عمل کرده‌اید و به این جایگاه رسیده‌اید. بسیار مهم است که گام بعدی را چگونه برمی‌دارید. این امکان وجود دارد که وارد یک رشته تحصیلی شوید اما در رشته‌ای دیگر استعداد داشته باشید، به همین دلیل توصیه می‌کنم نباید رویاپردازانه انتخاب نکنید.بلکه بر اساس علاقه خود انتخاب رشته کنید و اگر درباره استعداد خود بصیرت ندارید با یک اهل فن گفتگو کنید. امیدوارم که تمام شما را  به عنوان دانشجوی این مرکز آموزشی ببینم. 

رویدادی برای انتخاب رشته آگاهانه برگزار کردیم

دکتر فرشته امین، مدیر واحد توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه تهران و دبیر ششمین رویداد «روزی با دانشگاه تهران» نیز در این مراسم گفت: این برنامه با هدف معرفی دانشگاه تهران و رشته‌های تحصیلی آن، امکانات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و بین‌المللی برای رتبه‌های برتر آزمون سراسری امسال برگزار می‌شود. در این شرایط، دانش‌آموزان می‌توانند بر مبنای اطلاعات ارائه شده انتخاب رشته‌ای آگاهانه داشته باشند.

وی ادامه داد: این برنامه هر ساله برگزار می‌شود.پس از وقفه‌ای دو ساله، این رویداد به صورت حضوری برگزار می‌کنیم. سال جاری، نتایج اولیه کنکور نسبت به سال‌های دیگر زودتر اعلام شد اما بنا به درخواست دکتر مقیمی (رئیس دانشگاه تهران) این مراسم را برگزار کردیم.

دبیر این رویداد ادامه داد: اگر یک متقاضی دانشگاه نتواند انتخاب رشته درستی داشته باشد، در ادمه تحصیل خود دچار چالش می‌شود. دانشگاه تهران تمام شرایط پیش‌روی دانشجویان را پیش‌بینی کرده است؛ به همین  دلیل تسهیلاتی برای برای تغییر رشته تحصیلی درنظر گرفته‌ایم. 

به گزارش ایسنا، ششمین دوره روزی با دانشگاه تهران با شعار «دانشگاه تهران؛ نماد آموزش عالی»  ویژه دارندگان رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ گروه‌های آزمایشی برگزار شد.  دکتر محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران؛ دکتر محمد کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران و دکتر هادی بهرامی‌احسان، معاون فرهنگی و اجتماعی  دانشگاه تهران در این برنامه این مرکز آموزشی، رشته‌های تحصیلی، امکانات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و بین‌المللی را معرفی کردند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران درهای باز دانشگاه تهران دکتر محمد مقیمی روزی با دانشگاه تهران دانشگاه تهران دانشگاه تهران مرکز آموزشی تسهیلات آموزشی انتخاب رشته بین المللی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی