Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از برپایی آخرین منطقه نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» ویژه مربیان مساجد در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از حوزه هنری، سیدمصطفی موتورچی مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد با اعلام این خبر گفت: نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» ویژه مربیان مساجد در هشت منطقه از کشور بر اساس تعداد مربیان در هر استان، مسافت و شاخص های دیگر برنامه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوره های مذکور تا کنون در هفت منطقه برگزار شده است که منطقه هشتم آن در مشهد مقدس ۲۴ تا ۲۷ مردادماه برگزار می‌شود و به این ترتیب نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد«محرابیان» ویژه مربیان مساجد به  کار خود پایان خواهد داد.

موتورچی ادامه داد: سلسله رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ویژه مربیان مساجد با عنوان محرابیان کار خود را در منطقه یک در جوار حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم برگزار شد و روزهای آتی در مشهد مقدس و در محضر امام هشتم، هشتمین و آخرین منطقه آن برگزار خواهد شد.

آغاز جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌های ۱ و ۲

موتورچی در مورد تعداد محدود مربیان مساجد در نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد(محرابیان) گفت: تعداد محدود مربیان در تحلیل و بررسی ما از وضعیت سطح کیفی تئاتر بچه‌های مسجد هر استان کمک بسیاری می‌کرد از این رو در انتخاب مربیان برای شرکت در این دوره‌ها با دقت بیشتری عمل کردیم.

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد ادامه داد: نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» در هر منطقه به صورت فشرده سه روزه برگزار شد. اساتید این رویداد هم به منظور عدالت آموزشی در سراسر کشور و یکسانی و یکدستی روند آموزشی به صورت ثابت به عهده سیدحسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد که از آغازگزان و پیشکسوتان تئاتر بچه‌های مسجد در کشور هستند گذاشته شد.

وی افزود: بلافاصله با پایان برپایی دوره آموزشی منطقه هشتم، از روز ۲۹ تا ۳۱ مرداد کارگاه های تخصصی نویسندگان برگزیده جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌های ۱ و ۲ را برگزار خواهیم کرد. در این کارگاه ها آموزش های تخصصی نمایشنامه نویسی با رویکرد تئاتر بچه های مسجد مرور می‌شود.

موتورچی ادامه داد: با پایان کارگاه های آموزشی نمایشنامه نویسی برای برگزیدگان جشنواره گلدسته‌ها، فراخوان سومین جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها منتشر می‌شود.

اعزام هنرمندان به عراق برایراهپیمایی اربعین

عزام هنرمندان تئاتر به عراق برای حضور در پیاده روی اربعین و اجرای آثار نمایشی باعنوان «روایت راهیان»، از دیگر برنامه های دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد است

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه به دیگر فعالیت‌های این دفتر اشاره کرد و گفت: اعزام هنرمندان تئاتر به عراق برای حضور در پیاده روی اربعین و اجرای آثار نمایشی باعنوان «روایت راهیان»، سلسله آموزش‌های تخصصی در شش ماهه دوم سال جاری با برپایی در هشت منطقه و برپایی سلسله رویدادهای تولیدی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد است.

موتورچی در پایان گفت: تمامی رویدادهای آموزشی ما در محدوده تئاتر بچه‌های مسجد به انتشار فراخوان سلسله رویداد تولیدی آن ختم می‌شود تا در مساجد سراسر کشور اجراهای تئاتر داشته باشیم.
 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پیاده روی اربعین ، تئاتر ، حوزه هنری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پیاده روی اربعین تئاتر حوزه هنری تئاتر بچه های مسجد ویژه مربیان مساجد نمایشنامه نویسی گلدسته ها حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا