Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:08:15 GMT

حمایت از کودکان بی‌سرپناه در طرح نیکوکاری اسنپ

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۴۸۵۲

حمایت از کودکان بی‌سرپناه در طرح نیکوکاری اسنپ

اسنپ از آغاز طرح جدید نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب با نام «حمایت از کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳سال» خبر داد. - اخبار بازار -

این طرح که با همکاری موسسه خیریه «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرایی می‌شود، نهمین طرح از طرح‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت است. هدف از اجرای این طرحکمک به تجهیز و راه‌اندازی خانه‌ای امن برای حمایت از کودکان بی‌سرپناه است که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه‌ امنی به نام سرای فراز

اسنپ در جدیدترین طرح نیکوکاری خود قصد دارد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم بردارد. در این طرح بخشی از هزینه‌های تجهیز و راه‌اندازی خانه امن با نام «سرای فراز» تامین خواهد شد. سرای فراز، خانه‌ای امن برای کودکان بی‌سرپناه زیر 13 سال است که در معرض آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی، اعتیاد و غیره قرار دارند. 

«طلوع بی‌نشان‌ها» سازمانی است مردم نهاد، غیردولتی که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است. این موسسه خدمات تخصصی به زنان، مردان و کودکان آسیب‌دیده از اعتیاد و کارتن‌خوابی ارائه می‌دهد و فعالیت خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده است.

از سال 1396 «سرای نور» به عنوان یکی از مراکز حمایتی طلوع و با مجوز سازمان بهزیستی، اقدام به پذیرش کودکان و نوجوانان پسر 7 تا 18 سال بی‌سرپناه کرده است. این کودکان عمدتا بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند و در زمره کودکان کار و خیابان نیز محسوب می‌شوند. در حال حاضر برای تفکیک کودکان به دو گروه سنی 7 تا 13 سال و 13 تا 18سال، طبقه دوم سرای نور با نام سرای فراز در حال آماده‌سازی و تجهیز است. پس از تکمیل این طرح هر گروه سنی در طبقات مخصوص خود با امکانات و مدیریت کاملا مجزا زندگی و از خدمات مختلفی از جمله مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی، دندانپزشکی، تحصیلی، فرهنگی، تفریحی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

نحوه‌ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

کاربران اسنپ می‌توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر 2000 امتیاز کاربران، مبلغ 4000 تومان به تجهیز و راه‌اندازی سرای فراز کمک می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند در طرح‌های دیگر نیکوکاری اسنپ‌کلاب برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت، کمک به اشتغال مادران کم‌برخوردار، تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان و تصفیه‌ آب روستاهای سیستان و بلوچستان نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کودکان بی سرپناه سرای فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی می‌شود.   او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز مشارکت می‌کند و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.   صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • کلنگ زنی دومین سرای دانشجویان متاهل در یاسوج
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است