Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، محمدباقر قالیباف به مناسبت ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار در پیامی گفت: تقارن ایام عزا و مصیبت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران ایشان با روز خبرنگار، یادآور رسالت مهم روشنگری، تبیین و حقیقت‌جویی مضمر در رسالت خبرنگاری است. رسالت انبیا و اولیا در طول تاریخ، آشکار کردن حقیقت و رسوا ساختن جریانی بوده است که بی‌وقفه در تلاش‌بوده‌اند تا با تحریف حقایق، مانع از هدایت بشریت شوند و از انحراف و تفرقه و تردید، منتفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیام تاریخی امام حسین علیه السلام، آفتاب درخشان مقابله با منحرفین از اسلام و آموزه‌های پیامبر (ص) بود. این قیام با روشنگری اهل بیت امام حسین (ع) و صدای رسای حضرت زینب سلام الله علیها مانع از خاموش شدن چراغ هدایت شد و راهی سرخ و پاینده به سوی ظهور حضرت حجت (عج) باز کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دو رسالت پیش روی همهٔ ماست و خبرنگاران می‌توانند در این دو وظیفهٔ همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا کنند. جهاد تبیین و جهاد تصمیم. در جهاد تبیین، مقابله با جریان تحریف و امیدآفرینی اصلی‌ترین جهادی است که راه حقیقت‌جویان را از دروغ‌پردازان جدا می‌کند. دست‌های آلوده‌ای در کارند تا با به‌کارگیری پیچیده‌ترین تکنیک‌های جنگ روانی، دستگاه محاسباتی ملت ایران را دچار خطا کنند؛ آنها را از مسیر پرافتخاری که آن را پیموده‌اند، پشیمان سازند و از آینده‌ روشنی که پیش روی آنان است، ناامید کنند؛ بر روی تلخی‌ها نورافکن بیندازند و پیروزی‌ها و افتخارات را کتمان کنند. خبرنگاران با انجام رسالت تاریخی خود یعنی جهاد تبیین می‌توانند دست این جریان وابسته به قدرت‌های استکباری و ارتجاعی را رو کنند و نقشی دوران‌ساز در تاریخ ایران اسلامی ایفا کنند.

وی ادامه داد: جهاد دیگر جهاد تصمیم است که مسئولان و کارگزاران نظام در آن وظیفهٔ اصلی را بر دوش دارند اما خبرنگاران در مقام پرچمداران مطالبه و نقد می‌توانند به تحقق هر چه بهتر این ضرورت یاری رسانند. در این جهاد، خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیش‌قراول مطالبهٔ نیازها و خواسته‌های مردم از مسئولان باشند و با نقد دلسوزانه و منصفانهٔ کاستی‌ها و اشکالات، در جریان خدمت به مردم و رشد و توسعهٔ ایران عزیزمان، نقش‌آفرین باشند و به اتخاذ تصمیم‌های به‌موقع، مدبرانه، شجاعانه و عادلانه توسط مسئولان یاری رسانند. مجلس شورای اسلامی، پذیرای مطالبات و نقدهای خبرنگاران است و ایفای رسالت جهاد تصمیم توسط این قشر پر تلاش را نه تنها مفید بلکه عنصری ضروری در اتخاذ تصمیم‌ها و بهبود و اصلاح روندهای تصمیم‌گیری در قوه مقننه می‌داند.

قالیباف از خبرنگاران سراسر کشور به خصوص خبرنگاران پارلمانی دعوت کرد تا در مسیر تحول قوه مقننه یاری‌رسان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشند و خاطرنشان کرد: روز خبرنگار را گرامی‌ می‌دارم و به مناسبت این روز به تمامی خبرنگاران که عمر و بهترین‌ سال‌های جوانی خود را وقف رسالت روشنگری و حقیقت‌جویی کرده‌اند خداقوت می‌گویم و از خداوند متعال برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون در عرصه‌های جهاد تبیین و تصمیم را دارم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمود صارمی محمد باقر قالیباف روز خبرنگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمود صارمی محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی محمود صارمی محمد باقر قالیباف روز خبرنگار مجلس شورای اسلامی روز خبرنگار جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: این امام والامقام در مدت ۳۴ سال امامت خود با پنج طاغوت بنی عباس معاصر بود، بنی عباس از امویان هم ظالم‌تر بودند و با این وجود، ایشان در برابر ظالمان ایستاد، مقاومت کرد و تسلیم نشد.

وی با بیان اینکه رویکرد راهبری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت، راهبرد جهاد تبیین بود، اظهار کرد: ایشان در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند.

وی با توضیح اینکه همه تلاش امام صادق (ع) این بود که عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند، افزود: حق و باطل همیشه بوده و جهاد با دشمن همیشگی است و این جهاد یک زمان با شمشیر است و یک زمان با زبان که همان جهاد تبیین است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هدفی که امام حسین (ع) با شمشیر دنبال آن بود، امام صادق (ع) با بیان و زبان و قلم انجام داد و مانند امام حسین (ع) علاوه بر اینکه با ظالمان و ستمگران مبارزه کرد با ملحدان و منحرفان به مبارزه پرداخت، گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

او با اشاره به مسائل فرهنگی در زمان امام صادق (ع) اضافه کرد: توسعه تشیع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها، نظام‌مند شدن عقاید، باورها و مفاهیم شیعی، شکل‌گیری تشکیلات سیاسی - عقیدتی و تداوم آن در قالب وکالت، شکل‌گیری و پویایی فقه شیعی از جمله اقدامات حضرت در آن زمان بود و امام صادق (ع) در مدت ۳۴ سال امامت پر برکت خویش، نقش شایسته‌ای در گسترش فرهنگ حیاتبخش اسلام داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود