Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:11:57 GMT

پایگاه انتخاب رشته کنکور در قشم راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۱۹۶

پایگاه انتخاب رشته کنکور در قشم راه‌اندازی شد

عنایت پور سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه در مرکز مشاوره آموزش‌ و پرورش واقع در قشم - بلوار ولیعصر - کنار بانک مهر ایران با حضور سه مشاور مجرب، متخصص و با تجربه راه‌ اندازی شده که این گروه از مشاوران تحصیلی فعالیت خود را با اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیت این پایگاه هر روز در ۲ نوبت صبح و عصر است که نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ خواهد بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم اضافه کرد: ارایه مشاوره فردی و گروهی بهتر و مطلوب برای داوطلبان تا زمان بر طرف شدن مشکل داوطلب در انتخاب رشته، جلوگیری از سردرگمی و اطمینان از سلامت آنان با رعایت دستور العمل های بهداشتی از اهداف ایجاد این پایگاه است.

پور سالاری توضیح داد: نوبت‌دهی برای مشاوره در این مرکز به صورت حضوری و تلفنی است و قشموندان می‌توانند با شماره تلفن های ۰۹۱۷۷۳۱۰۴۴۵ و  ۰۷۶۳۵۲۲۸۱۶۶ در ارتباط و مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه مشاور بر اساس قیمت مصوب شده آموزش و پرورش  است، گفت: هدف از ایجاد این پایگاه مشاوره را جلوگیری از فریب کاری برخی افراد و مراکز غیر علمی عنوان کرد.

دفترچه انتخاب رشته روز جمعه چهاردهم مرداد منتشر شده و داوطلبان مجاز می‌توانند از روز دوشنبه هفدهم تا روز شنبه بیست و دوم مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرم انتخاب رشته کنکور سراسری خود را تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ طی چهار روز و از روز چهارشنبه (هشتم تیر) در گروه آزمایشی هنر با شرکت  ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب آغاز شد. داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی نیز صبح پنجشنبه (۹ تیر) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب و در گروه آزمایشی ریاضی و فنی با تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر و گروه آزمایشی هنر ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر شرکت کردند.

۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر هم در گروه آموزشی علوم تجربی صبح جمعه (۱۰ تیر) در آزمون سراسری ۱۴۰۱  با یکدیگر رقابت کردند. در این گروه، ۳۴۷ هزار و ۷۱۲ نفر زن و ۲۲۶ هزار و ۷۶۰ نفر مرد هستند.  همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه (۱۱ تیر) در آزمون سراسری امسال شرکت کردند.

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، اما با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

نتایج نهایی آزمون سراسری اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد.  

برچسب‌ها آزمون سراسری قشم انتخاب رشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری قشم انتخاب رشته آزمون سراسری قشم انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از بیرجند، سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی) در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد به عمل آید.

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع خواهد شد. لازم به ذکر است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند.

بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی