Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها و نهادها در استان کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار در پیام های جداگانه ای تقارن این روز با ایام ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی را گرامی داشتند و معتقدند خبرنگاران حضرت زینب (س) را الگوی خود در راه تحقق عدالت و انتقال فریاد مظلومان عالم قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی استان کرمانشاه در پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار را امسال در حالی گرامی می‌داریم که مصادف با عاشورای حسینی (ع) و سالروز قیام کربلاست. حضرت زینب (س) در عمق تاریخ، بر تارک خیل پیام‌آوران حقیقت و آگاه‌سازان بشر قرار گرفته است و نوای قدسی او هنوز پس از ۱۴قرن عامل روشنگری و بیدارگری مردمان است و به واقع حضرت زینب (س) خبرنگار نهضت عاشورای امام حسین (ع) است.

در پیام «شهرام کرمی» آمده است: بدون شک تلاش و مجاهدت شما اصحاب رسانه که در همه عرصه‌ها با جان و دل در میدان هستید بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: روزی برای خبرنگار به معنای روزی برای آگاهی و دانستن است، این روز به هر نام و نشانی که باشد، همه در یک امر مشترک اند و آن ارج نهادن به صاحبان حرفه ای است که هدفشان انتقال سریع و صحیح اطلاعات و آگاهی است.

کرمی اضافه کرد: خبرنگاران، طلایه‌داران وادی آگاهی و نیک اندیش مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکب ساختند و در سپهر و شهادت و مجاهدت ستارگانی جاویدند، آنان به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه هستند و معنای وجدان بیدار جهان و تصویرگر اتفاقات تلخ و شیرین زمان را منعکس می کنند.

دادستانی عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای آن حضرت، ۱۷ مرداد ماه “روز خبرنگار” را گرامی داشته و با تقدیر از مجاهدت و شجاعت دست اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی، آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران عرصه آگاه سازی و هدایتگری افکار عمومی به سوی حقیقت و اعتلای جامعه اسلامی را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارد.

رسالت خطیر خبرنگاران در تداوم مسیر انقلاب اسلامی

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه نیز با تبریک روز خبرنگار، در پیامی اظهار کرد: عصر ارتباطات، اهمیت اطلاع رسانی را دوچندان کرده است بطوری که دنیای بدون این مهم متصور نیست؛ در این بین لزوم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزی بر همگان آشکار است و رسالت خبرنگاران برای تداوم مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و این راه نورانی ستودنی است.

«امید قادری» در ادامه با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، افزود: هفدهم مرداد ماه، که به پاس زحمات و خدمات ارزنده خبرنگاران و مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی، به شایستگی " روز خبرنگار" نامگذاری شده است را مغتنم می دانم و ضمن قدردانی از همراهی دلسوزانه و متعهدانه اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های حوزه سلامت به مردم شریف استان کرمانشاه، این روز خجسته را برطلیعه داران عرصه آگاه سازی و توسعه جامعه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

خبرنگاران نمونه بارز تعهد و وظیفه شناسی هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در پیامی نوشت: هفدهم مرداد، روز شهادت شهید محمود صارمی فرصتی است گرانبها برای پاسداشت انسانهایی که در مسیر حق و حقیقت گام‌ بر می دارند و نمونه بارز تعهد، وظیفه شناسی ، دلسوزی و آگاهی بخشی هستند.

«قباد محمدی» افزود: خبرنگاران، وجدان بیدار جامعه هستند و با تولید و نشر اطلاعات صحیح و به موقع راه بالندگی و پیشرفت را پیش روی افراد جامعه قرار می دهند.

وی اظهار کرد: تقارن روز خبرنگار سال ۱۴۰۱ با روز عاشورا بسیار نیکوست، چرا که اگر قیام امام حسین (ع) عالمگیر شد و به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) موجب زنده نگه داشتن اسلام شده است همه و همه بعد از عنایات خداوند، نتیجه اقدامات ارزشمند خبرنگارانی است که از ابتدای قیام تا به امروز یاد و خاطره این حماسه بزرگ تاریخ را زنده نگه داشتند.

خبرنگاران تصویرگران زمان هستند

فرماندار دلاهو نیز در پیامی اظهار کرد: خبرنگاران در قالب پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، وجدان بیدار جامعه و تصویرگران زمان خویش هستند که با سرلوحه قراردادن سه مولفه آگاهی بخشی صادقانه، امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه به عنوان راویان صادق در مقابل با رسانه های مغرض مرجع اعتماد و اطمینان از رخدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی می باشند.

«کیومرث جلیلیان» افزود: پاسداشت این روز، ارج نهادن به تلاش‌ها و از خود گذشتگی های خبرنگاران با بصیرتی است که به ایفای رسالت خود می پردازند.

جامعه قدردان مجاهدت‌های خبرنگاران است

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه نیز در پیامی نوشت آمده است: تاسوعا و عاشورای حسینی، یادآور حیات طیبه ای است که همه حرکات و سکنات دنیوی خود را وقف اعتلای جامعه اسلامی و مسلمین نمود و با وقف جان مقدس خود، بقا و حیات اسلام را تا ابد بیمه کرد.

س️رهنگ «ابوذر تنوری» اظهار کرد: ضمن عرض تسلیت فراوان بمناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایشان در دشت بلاخیز کربلا و شهادت امام سجاد(ع)، همزمانی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای بزرگداشت مجاهدت ها و زحمات عزیزان خبرنگار برشمرده که همواره رسالت زینب(س) گونه خود را آگاهی بخشی و رفع غبار بی بصیرتی از اذهان جامعه و لبیک به فرمان ولی امر مسلمین جهان در فریضه جهاد تبیین دانسته اند و در این راه پرخطر و در طول تاریخ، شهیدان عزیزی را تقدیم به پیشگاه حق متعال کرده اند. 

وی اضافه کرد: حسین بن علی (ع) معنی و تبلور روح آزادگی و ستم ناپذیری است، او اولین پاسدار اسلام است که در راه پاسداری از دین و قرآن، نه تنها جان عزیزش را، بلکه خویشان و فرزندانش را فدا نمود تا سندی بر حقانیت دین مبین اسلام در تاریخ و تبلور معنی اقتدار در عین مظلومیت باشد.

خبرنگاران با قلمشان امید به جامعه تزریق می‌کنند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در پیامی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و گوشهای شنوای جامعه یاد کرد که با قلم شیوا و توانمندشان امید و آگاهی را به جامعه تزریق می کنند. 

در ادامه پیام سردار «علی اکبر جاویدان» آمده است: امروز نیاز بشر به آگاهی و اطلاع‌رسانی نمود بیشتری یافته و آنچه که همگان به دنبال آن هستند؛ سرعت بالا و سهولت دسترسی به اخبار و اطلاعات است تا بتوانند آگاهی خود را از مسایل مختلف افزایش دهند و اینجاست که جایگاه ارزشمند خبرنگاران و رسانه‌ها و نقش آنان در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عیان می‌شود.

فعالیت رسانه ای شهید صارمی بیان حق و حقیقت بود

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه نیز در پیامی نوشت: از برکات خون شهید و شهادت که هنر مردان خداست‌، آن است که آثارشان همانند روح متعالیشان ماندگار می‌شود. هفدهم مرداد مصادف با عروج ملکوتی شهید محمود صارمی است که فعالیت رسانه‌ای‌اش در بیان حق و حقیقت در قالب شهادت ریخته شد تا هم نامش مانا شود و هم به حرفه خبرنگاری، ارزشی معنوی و الهی دهد.

دکتر «مریم میرزاده» افزود: به همین مناسبت اینجانب روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران، صاحبان اندیشه و فعالان این حوزه، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برایشان آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی دارم.

برچسب‌ها کربلا محمود صارمی انقلاب اسلامی ایران عاشورای حسینی روز خبرنگار حضرت زینب (س) امام خمینی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا محمود صارمی انقلاب اسلامی ایران کربلا محمود صارمی انقلاب اسلامی ایران عاشورای حسینی روز خبرنگار حضرت زینب س امام خمینی کرمانشاه کرمانشاه نیز در پیامی عاشورای حسینی استان کرمانشاه محمود صارمی روز خبرنگار امام حسین حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "هم‌مسیر اتیسم" دو نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد. مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند. صالح غفاری افزود: بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود. "هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند. 257 251 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900293

دیگر خبرها

  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است