Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@12:45:49 GMT

هشدار شیوع بیماری­‌های گرمسیری در آلمان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۲۳۹

هشدار شیوع بیماری­‌های گرمسیری در آلمان

با توجه به تشدید تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای ناشی از آن در آلمان، رئیس انستیتو دولتی "روبرت کخ" که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را بر عهده دارد، هشدار داده است که این امر منجر به افزایش شیوع بیماری­‌های گرمسیری در این کشور خواهد شد.

به  گزارش ایران اکونومیست، وی همچنین گفت که تغییرات اقلیمی عامل گسترش زیستگاه‌های پشه‌­ها و کنه­‌ها می­‌شود و به این ترتیب بسیاری از گونه‌­های پشه و کنه می­‌توانند عوامل عفونی ویروسی، باکتریایی و انگلی را منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که میزان تولیدمثل و تکثیر ویروس‌­ها در پشه­‌ها وابستگی قابل توجهی به دما دارد، بنابراین با افزایش دما در دوره­ های زمانی طولانی­ تر، احتمال ابتلا به عفونت‌های ناشی از نیش پشه نیز افزایش می­ یابد.

رئیس موسسه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آلمان، همچنین از عفونت هایی چون ویروس زیکا، تب دنگی، ویروس نیل غربی و مننژوآنسفالیت به عنوان نمونه­ هایی از ویروس ­هایی که به زودی در حال گسترش در سراسر آلمان هستند، نام برد و گفت که حتی احتمال موارد ابتلا به مالاریا در این کشور نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دِ لوکال، کارشناسان اروپایی هشدار می‌دهند: به دلیل گسترش جمعیت کنه‌ها و پشه‌ها به خاطر تغییرات آب و هوا، بیماری‌هایی که پیش‌تر در اروپا ناشناخته بوده‌اند به طور فزاینده‌ای شایع خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بیماری گرمسیری ، اروپا ، آلمان ، تغییرات اقلیمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیماری گرمسیری اروپا آلمان تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند