Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:56:18 GMT

گرمایش جهانی جنسیت لاک‌پشت‌ها را تغییر داده است!

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۵۴۱۷

گرمایش جهانی جنسیت لاک‌پشت‌ها را تغییر داده است!

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که گرمایش جهانی جنسیت نوزاد لاک‌پشت را تغییر داده و تعداد لاک‌پشت‌های نر را به صفر رسانده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دانشمندان آمریکایی که روی لاک‌پشت‌های دریایی و تخم‌هایشان مطالعه می‌کنند، طی چهار سال گذشته هیچ لاک‌پشت دریایی نری را در ساحل فلوریدا پیدا نکرده‌اند و تنها لاک‌پشت‌های دریایی ماده را در این منطقه مشاهده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد علت این پدیده مربوط به افزایش دمای شن و ماسه، ناشی از گرمایش جهانی باشد.

در رابطه با این موضوع، بت زیرکلباخ، مدیر کلینیک لاک پشت‌های دریایی در فلوریدا گفت: با توجه به اینکه جنسیت لاک‌پشت‌های دریایی با دمای شن و ماسه تعیین می‌شود، تغییرات آب و هوایی بر لاک‌پشت‌های دریایی تأثیر می‌گذارد. ما دریافتیم که هر چه شن و ماسه گرم‌تر باشد، نسبت لاک‌پشت‌های ماده بیشتر است.

وی توضیح داد: لاک‌پشت‌های ماده در هوای گرم و لاک‌پشت‌های نر در هوای سرد به دنیا می‌آیند، بنابراین ماده‌ها در تابستان گرم افزایش می‌یابند و نکته ترسناک این است که چهار تابستان اخیر در فلوریدا گرم‌ترین تابستان تاریخ بوده است.

بنا به اظهار وبگاه اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، اگر تخم لاک‌پشت در دمای کمتر از 27.7 درجه سانتی‌گراد پرورش یابد، لاک‌پشت نر است اما در دمای بیش از 31 درجه، لاک‌پشت‌ها ماده هستند.

گرمایش جهانی آماده بلعیدن زمین می‌شود! + فیلم گرمایش جهانی جنسیت نوزادان را تغییر می‌دهد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حیات وحش بحران های محیط زیست گرما حیات وحش بحران های محیط زیست گرما لاک پشت های دریایی گرمایش جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند

به گزارش خبرگزاری مهر، درادامه رقابت های پاراتیراندازی جام جهانی که در کره جنوبی جریان دارد و در ماده تفنگ سه وضعیت، رقیه شجاعی در مرحله مقدماتی جام جهانی کره جنوبی با کسب ۱۱۴۵ با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به مرحله فینال بازماند.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت. تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد. نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در جریان است.

کد خبر 6091279

دیگر خبرها

  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی