Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال درباره اینکه ورود تعداد زیاد بازیکنان خارجی  به لیگ برتر فوتبال به  نفع فوتبال کشورمان است، گفت: بازیکن خارجی هندوانه دربسته است و سوای کیفیتش، مسائل تطبیق پذیری اش با فرهنگ و فوتبال ما هم اهمیت دارد. به هر حال باید صبر کنیم تا ببینیم خارجی ها می توانند در فصل جدید فوتبال ما تاثیرگذار باشند یا نه!

افاضلی درباره ارزیابی اش از مسابقات لیگ بیست و دوم فوتبال گفت: اکثر تیم ها مربیان خود را حفظ کردند و این موضوع باعث شد که مربیان، تیم  خود را برای فصل جدید ببندند و از لحاظ تاکتیکی هم  فرصت لازم برای سازماندهی و انسجام تیم خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم هایی همانند پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان با همان کادر فنی فصل جدید را ادامه می دهند و این امتیاز بزرگی است.

مربیان خارجی برای شناخت فوتبال ایران نیاز به زمان دارند 

او افزود: برخی از تیم ها از جمله استقلال، سپاهان و تراکتور  سرمربی خارجی جذب کردند که آنها نیاز به زمان دارند تا فوتبال ایران را بشناسند و با حواشی و فضای موجود آشنا شوند و تاکتیک های خود را در تیمشان پیاده کنند. همچنین بعضی از تیم ها زودتر تکلیف سرمربی خود را مشخص کردند و مربیان  زمان کافی برای سازماندهی تیم خود داشتند.

پرسپولیس با جذب مهاجم خارجی تمام نیازهای خود را گرفته است 

افاضلی درباره عملکرد تیم ها در فصل نقل و انتقالات گفت: به نظرم  تیم های فولاد، مس رفسنجان، گل گهر و سپاهان خوب یارگیری کردند. تیم های استقلال و پرسپولیس هم از قبل تیم خوب خود را داشتند و فقط چند بازیکن  برای تقویت تیم خود گرفتند. معتقدم که پرسپولیس عملکرد موفقی نسبت به رقیبش در نقل و انتقالات داشت. البته سرخپوشان در ابتدا بازیکنان خوبی گرفتند  اما بعد از آن دست به عصا حرکت کردند. البته من شنیدم مدیران باشگاه در حال مذاکره با مهاجم خارجی هستند تا این بازیکن به خدمت بگیرند. اگر آنها بتوانند مهاجم به خدمت بگیرند تمام نیازهای خود را گرفته اند و مشکلی برای فصل جدید ندارند. 

ساختار اقتصادی باعث پررنگ شدن رقم قرارداد بازیکنان شده است 

کارشناس فوتبال درباره افزایش رقم قرارداد بازیکنان در نقل و انتقالات بیان کرد: متاسفانه پول ملی ما کم ارزش شده است. در حال حاضر رقم قرارداد یک بازیکن به صورت ریالی اضافه شده اما ارزش پولش همان است و تغییری نکرده است. شکل و ساختار  اقتصادی باعث شده که رقم قرارداد بازیکنان پررنگ شود. همچنین باشگاه های  حوزه خلیج فارس همین پول ها را پرداخت می کنند و کیفیت بازیکنان هم پایین تر از ایرانی ها است.

تعیین سقف قرارداد باعث تورم شده بود 

او درباره اینکه تعیین سقف قرارداد برای فوتبال کشورمان مناسب است، گفت: ما این  طرح را  چند سال پیش امتحان کردیم و متوجه شدیم که مسیر اشتباهی است. همچنین تورم در فوتبال ایجاد شد. بازیکنان نه چندان مطرح سقف قرارداد را گرفتند و بازیکنان خوب هم علاوه بر این  پول زیر میزی هم  دریافت کردند. به نظرم تعیین سقف بودجه بهترین راهکار برای کنترل مبالغ قرارداد است. به طور مثال به باشگاه ها بگویند فقط  ۵۰ درصد بودجه صرف خرید بازیکن کنند و مابقی را آکادمی و زیرساخت های مناسب درست کنند. این موضوع در همه جای دنیا رایج است.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران هومن افاضلی نقل و انتقالات فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یاناس ویچیچ، مربی بدنساز لهستانی سابق تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با یک رسانه لهستانی درباره زندگی در ایران و شرایط تمرینی ملی‌پوشان صحبت کرده است. او در گفت و گو با رسانه Przegląd Sportowy Onet از پشت‌صحنه کارش و زندگی در ایران گفت.

یاناس ویچیچ یک شخصیت بسیار ارزشمند در جامعه والیبال لهستان است. او سال‌ها با تیم‌های ملی والیبال لهستان همکاری داشته است. او همچنین در پلاس لیگا کار کرده و در آنجا با تیم اسکرا به موفقیت دست یافت.

او در صحبت‌هایش درباره حضور در ایران گفت: از من استقبال خیلی خوبی شد همه چیز در ایران برای من خوب بود. بعد از رسیدن تعجب کردم چون با وجود این‌که هوا بسیار گرم بود، نیمی از کشور سرسبزی زیبا داشت. کوه و دریا در ایران زیبایی را بیشتر کرده و غذاها در ایران نیز ساده اما بسیار خوشمزه هستند.

او اعتراف کرد که بهترین هندوانه عمرش را در ایران خورده است. با این حال از خیارشور در بشقاب غذایش تعجب کرد چون در لهستان نیز همین‌گونه است. این تنها مشترکات لهستان و ایران از دید این مربی نیست.

ویچیچ در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: من فکر می کنم که ایران و لهستان به عنوان دو کشور مشترکات زیادی دارند. درست مثل ما تا جایی که بتوانیم محبت می‌کنیم ولی به سرعت ممکن است از دست هم عصبانی شویم.

اقامت او در ایران زیاد طول نکشید اما این حضور کوتاه خاطرات خوبی برای این مربی به جای گذاشت. پس از دو یا سه هفته آماده‌سازی، او همراه بازیکنان ایرانی به مسابقات و کشورهای مختلف رفت.

"انجام تمرینات صبحگاهی در ایران سخت است"

ایران تیمی است که سال‌ها در بین بهترین‌های جهان قرار دارد. همچنین استعدادهای جوان بسیاری دارد.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: بازیکنان جوان به سرعت در ایران "ستاره" می‌شوند. باید خیلی بیشتر روی جوانان کار شود. قطعا پتانسیل انسانی در ایران بیشتر است. همه بچه‌ها دوست دارند یا سمت فوتبال بروند یا والیبال. کشتی هم در رده سوم است. در مقایسه با لهستان، تعداد کودکان و نوجوانان مشتاق به والیبال بیشتر است. البته نباید تعجب کرد چون فقط بیش از ۱۲ میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند.

یاناس در پایان درباره تفاوت همکاری با بازیکنان لهستانی و ایرانی صحبت کرد و گفت: تفاوت اصلی این است که در ایران تمرین صبحگاهی سخت است. به دلیل هوا و گرما، زندگی در ایران از غروب شروع می‌شود و در اواخر شب به پایان می‌رسد. به همین دلیل است که صبح‌ها بیدار شدن سخت است.

کد خبر 847186 برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - تیم ملی والیبال - ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • تئو هرناندز و مایک منیان برای میلان غیرقابل فروش نیستند
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است