Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام‌کرد: بیش از ۱.۵ مگاوات از بار شبکه توزیع برق پایتخت در ساعت‌های اوج مصرف با استفاده از مولدهای خودتامین کارخانه دخانیات ایران کاهش یافت.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت نیرو، با هدف اجرای طرح‌های کاهش بار شبکه برق شهر تهران در تابستان ۱۴۰۱، طی تفاهم‌نامه منطقه برق فارابی و کارخانه دخانیات ایران، مقرر شد مولدهای خودتامین این کارخانه در ساعت‌های اوج بار در مدار تولید قرار گرفته و بخشی از برق مصرفی این کارخانه به صورت مستقل از شبکه سراسری برق تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید بیش از ۱.۵ مگاوات انرژی توسط مولدهای برق این کارخانه در ساعت‌های اوج مصرف میان روز توانست در روزهای گذشته، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در مدیریت بار شبکه برق پایتخت داشته باشد.

علاوه بر همراهی مشترکان خانگی، تجاری و اداری، واحدهای صنعتی شهر تهران نیز از ابتدای خردادماه با همکاری ارزنده خود، همراه و همیار شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در مدیریت بار شبکه توزیع برق کلان شهر تهران بوده‌اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دخانیات ، شهر تهران ، برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دخانیات شهر تهران برق شهر تهران بار شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ذبیحی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نگاه به حوزه توزیع تغییر کرده است، افزود: این تغییر نگاه به واسطه وضعیت ناترازی ناشی از بد مصرفی به دست آمد.

وی این وضعیت ناترازی را فرصتی مغتنم برای توزیع دانست و اظهار کرد: همین امر باعث شد تا نگاه خود را به این حوزه تغییر داده و نسبت به ایجاد تغییر در مدل‌ها و قوانین گام‌های بلندی برداریم که همین امر موجبات تبدیل شدن تهدید به فرصت را فراهم آورد.

این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه امروز شبکه توزیع نیروی برق همانند گذشته نمی‌تواند به صورت سنتی مدیریت شده و به همین خاطر نیازمند گذر از این مدل و حرکت به سمت هوشمندسازی در این عرصه هستیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه توزیع برق بر اساس مدل جدید (هوشمندسازی) انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی در این حوزه، تمرکز بر مشارکت مردم بوده و این امر باعث افزایش تاب‌آوری شبکه خواهد شد.

ذبیحی با تاکید بر اینکه ضامن موفقیت در حوزه مدیریت انرژی، مشارکت و همراهی مشترکان است، عنوان کرد: در همین راستا پویشی در راستای جلب مشارکت مشترکان شبکه توزیع برق راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094240

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم