Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان اعلام کرد که نجیب میقاتی باید هچه سریعتر برای دریافت سوخت ایران اقدام کند و وزیر انرژی لبنان را به منظور نهایی کردن قراداد تأمین سوخت به تهران بفرستد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان  خواستار اعزام وزیر انرژی لبنان به ایران به منظور نهایی کردن قراداد تأمین سوخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وئام وهاب  در صفحه توئیتر خود نوشت:« نجیب میقاتی باید جسارت داشته باشد و وزیر انرژی لبنان  را  قبل از ماه آگوست برای امضای قرارداد تأمین سوخت این کشور  به ایران بفرستد. سفیر ایران از آمادگی این کشور برای عملی کردن درخواست سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به من  اطلاع داد و او نیز به نوبه خود به اطلاع میقاتی رسانده است. تردید را کنار بگذارید و اقدام کنید».

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود از آمادگی برای وارد کردن سوخت از ایران به شرط موافقت دولت لبنان خبر داد.

پیش از این «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به تداوم و تشدید بحران سوخت در این کشور و عدم وجود راهکار اساسی برای حل آن و همچنین عدم تحقق وعده‌های آمریکا در این زمینه گفت: تصمیم سیاسی آمریکا موجب شده است با وجود امضای قرارداد لبنان با مصر و اردن کشور ما از دسترسی به گاز و برق محروم باشد. من به دیدار سید «حسن نصرالله» و همچنین به وزارتخانه انرژی می‌روم تا درباره واردات سوخت از ایران صحبت کنیم.

«ولید فیاض» وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان نیز با استقبال از ابتکار سید حسن نصرالله برای حل بحران سوخت این کشور اعلام کرد، ما از هر کمک و بخششی که از طرف دولت‌های دوست بیاید استقبال می‌کنیم.

نماینده جهاد اسلامی در لبنان در گفت‌وگو با تسنیم: مقاومت به دنبال تثبیت معادله قدرت جدید استشیخ نعیم قاسم: دولت باید سریعاً برای واردات سوخت از ایران تصمیم بگیرد/ آمریکا مانع حل مشکل انرژی لبنان می‌شودلبنان حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

سال گذشته در جریان بحران سوخت لبنان، ایران چند محموله‌ سوختی به این کشور فرستاد. این محموله‌ها با سازمان‌دهی و حمایت حزب الله وارد لبنان شد.در نهایت و بعد از رسیدن کشتی‌های حامل سوخت ایران به بیروت، برخلاف برنامه‌ریزی‌های چندساله آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان عرب آنها برای از بین بردن مقاومت، حزب‌الله بار دیگر به عنوان عامل نجات‌دهنده لبنانی‌ها شناخته شد که حتی مخالفان آن در داخل نیز نمی‌توانند این موضوع را انکار کنند.

درحالی که مقامات لبنانی از اجرای وعده‌های آمریکا ناامید شده‌اند انتظار می‌رود که اصرار ملت و مسئولان این کشور برای دریافت سوخت ایران بیشتر شده و جهت نجات از این شرایط بحرانی بار دیگر به ابتکار سید حسن نصرالله متوسل گردند.

بسیاری معتقدند واردات سوخت از ایران در مرحله جدید علاوه بر نتایج راهبردی متعدد می‌تواند یک شکست بزرگ دیگر به محور آمریکایی-صهیونیستی در لبنان تحمیل کرده و همه کارت‌های آن را به هم بریزد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل لبنان اخبار ایران بین الملل لبنان سوخت از ایران حسن نصرالله انرژی لبنان سوخت ایران وزیر انرژی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: واحدهای صنفی جهت جلوگیری از بروز مشکل در دریافت خدمات بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی نسبت به ثبت شناسه یکتا اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد الهی امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال‌جاری از سوی هیئت مقررات‌زدایی تمدید شده‌است.

وی افزود: در صورتی‌که صنوف نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکنند مجوز قدیمی آنها، اعتبار قانونی برای فعالیت کسب و کار را ندارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اطلاع‌رسانی لازم به همه صنوف، گفت: صنوف برای جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و دیگر خدمات نسبت به الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: صاحبان کسب و کار می‌توانند با گوشی همراه با ثبت اطلاعات کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir شناسه یکتا را دریافت کنند.

الهی خاطرنشان کرد: از ۳۰ هزار واحد صنفی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از چهار هزار واحد صنفی اقدام به دریافت شناسه یکتا کرده‌اند.

وی فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی «mojavez.ir» صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

کد خبر 750123

دیگر خبرها

  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • معمای بنزین در ایران
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور