Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:40:02 GMT

خواص عرق یونجه چشم + طبع عرق یونجه مرغ عشق

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۵۴۳

خواص عرق یونجه چشم + طبع عرق یونجه مرغ عشق

یکی از روشها برای تولید مثل پرندگانی مانند مرغ عشق استفاده از عرق یونجه و دیگر عرقیات گیاهی است، البته باید به این نکته توجه داشت که اگر این نوع از پرنده ها را در بیرون از منزل و در فضای باز نگهداری می کنید فصل گرم سال یعنی تابستان که پرنده دچار پر ریزی می شود برای تولید مثل مطلوب نیست.

این فرایند را باید طی ده روز انجام دهید که برای مدت پنج روز اول به اندازه یک درب بطری عرق یونجه مرغ عشق به همراه آب می دهیم و در پنج روز دوم از همان میزان آب و عرق یونجه با اضافه کردن یک درب بطری عرق سیاه دانه به پرنده می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روش بیان شده یکی از راه ها است و یکی از ارزان ترین شیوه ها بکار گیری عصاره اکالیپتوس به وسیله بخور برای این نوع از پرندگان است و نیاز است که مرغ عشقها در طول روز حدود هشت ساعت نور مستقیم دریافت کنند.

محیطی که مرغ عشقها در آن قرار دارند باید بدون استرس و آرام باشد و فراهم بودن نور مناسب آنها را به تولید مثل راغب می کند و اگر دسترسی به نور طبیعی در محیط نگهداری از این نوع پرندگان وجود نداشت می توان از لامپهای فلورسنت بهره گرفت.

در کنار شرایط و عوامل گفته شده حمام کردن این پرندگان نقش زیادی در تولید مثل آنها دارد و این پرندگان تمایل زیادی به حمام دارند اگرچه باید اینکار را به روش صحیح انجام داد.

عرق یونجه گرم است یا سرد

گیاه یونجه از دسته گیاهان گلدار می باشد که پر مصرف ترین نوع استفاده از آن به صورت عرق یونجه است اکثرا برای افراد مختلف این موضوع مطرح می شود که عرق یونجه گرم است یا سرد زیرا برای معتدل نگه داشتن مزاج بدن بهتر است با طبع عرقیجات مصرفی آشنا شویم.

عرق یونجه اکثرا در مناطق معتدل رشد می کند و طبع عرق یونجه گرم و تر است که افراد سرد مزاج با مصرف این عرق می توانند طبع بدن خود را متعادل کنند عرقی که از گیاه یونجه گرفته می شود دارای انواعی از ویتامین هاست که می توان با استفاده از این نوع عرق علاوه بر کنترل طبع بدن مقادیری از ویتامین های مختلف را وارد بدن کرد.

عرق یونجه با دارا بودن مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم و منیزیم می تواند منبع خوبی برای دریافت مواد معدنی باشد عرق یونجه مزاج افراد را کنترل می کند و می تواند با تامین انواع ویتامین ها شرایط عمومی بدن را بهبود ببخشد از عرق یونجه می توان در دوران شیردهی به نوزاد نیز استفاده کرد زیرا ارزش غذایی شیر مادر را افزایش می دهد و توصیه می شود که مادران در حد اعتدال از این عرق در زمان شیردهی استفاده کنند.

عرق یونجه سرشار از فیبر است که می تواند به افزایش حرکات روده کمک کند و سبب درمان مشکلات گوارشی از جمله یبوست خواهد شد.

خواص یونجه برای چشم

این گیاه که یکی از گیاهان با ارزش در نظام تغذیه ای محسوب می شود سالها به عنوان خوراک کاملی برای دام مورد استفاده قرار گرفته و در رژیم غذایی انسانها نیز نقش پررنگی به عهده داشته است این گیاه یکی از قدیمی ترین گیاهان موجود در دنیا شناخته شده است و نباید از خواص آن در درمان و جلوگیری از ابتلا به بیماریها غافل بود مصرف ان محصول در رژیم غذایی توسط اطباء طب سنتی توصیه شده است و استفاد های دارویی آن نیز مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

یکی از بیماریهایی که ممکن است چشم شما را درگیر کند شب کوری است و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و درمان آن استفاده از یونجه توصیه می شود و خواص عرق یونجه چشم و بیماری های آن را درمان می کند.

توصیه شده است برای رفع آب مروارید نیز از یونجه به صورت خام و پخته یا حتی دمنوش آن استفاده شود.

در گذشته از ضماد و ترکیب یونجه با مواد دیگر برای رفع التهاب و تسکین درد چشم نیز استفاده شده است.

برای افزایش سطح سلامتی افراد بهتر است از مواد ارگانیک استفاده شود به کار بردن همزمان جو و یونجه می تواند بیشتر مواد مورد نیاز برای بدن یا افزایش سلامتی شما را تامین کند.

خواص جو را می توان در ترکیب آن با یونجه دو چندان نمود به طور مثال یک نان جو همراه با یونجه تهیه نمود و در رژیم غذایی به جای نانهای ساده از این محصول استفاده نمود و از این طریق مواد مغذی دریافتی بدن در طول روز را افزایش داد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام عرق یونجه رپرتاژ آگهی محرم عاشورا روز خبرنگار محمود صارمی ماهواره خیام تولید مثل عرق یونجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه

به گزارش خبرآنلاین؛یکی از انواع عرقیات گیاهی که دارای خاصیت فراوانی است، عرق بهارنارنج است که از شکوفه درخت نارنج گرفته می شود، طبع عرق بهارنارنارنج گرم و خشک است و سرشار از ویتامین های A,B,C است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: عرق گیاهی بهارنارنج داراری طبعی گرم و خشک است.

این گیاه تاثیر بسیار خوبی روی سیستم عصبی بدن دارد و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

بهار نارنج برای کنترل تشنج و حمله قلبی مفید است و برای تسکین دردهای سینه و تپش قلب نیز از آن استفاده می شود.

عرق بهار نارنج یکی از اصلی‌ترین عرقیات برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی به‌شمار می‌رود.

این عرق گیاهی برای تقویت معده مفید بوده و مشکلات بی‌خوابی را هم حل می کند.

از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به درمان آفتاب سوختگی، درمان قرمزی و سوزش پوست، کاهش چروک‌های پوستی و جلوگیری از بروز ترک روی پوست اشاره کرد.

همچنین عرق بهارنارنج می‌تواند درمان دردهای معده و سوء هاضمه باشد.

این گیاه اشتها آوراست.

عرق بهار نارنج سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و به پیشگیری از بیماری‌های سخت، مانند سرطان کمک می‌کند.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب‌های مختلف در بدن کمک کند، از جمله التهاب مفاصل، التهاب پوستی و التهاب روده.

مصرف عرق بهار نارنج می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی و ملایم عمل کند. این ممکن است بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب را تسهیل کند.

عرق بهار نارنج می‌تواند به تنظیم فعالیت سیستم گوارشی کمک کند و مشکلات معده، سوء هاضمه و نفخ را کاهش دهد.

مصرف عرق بهار نارنج ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و در بهبود فرایند چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.

عرق بهار نارنج دارای خواص ضد عفونتی است و می‌تواند در مقابله با برخی عفونت‌ها و باکتری‌ها موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901490

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو