Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز عزاداران زنجانی در اجتماع عظیم زینبیه زنجان در همدردی با کاروان اسیران صحرای کربلا به عزاداری ایستادند. امروز عزاداران از نقاط مختلف ایران در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان با پیام رسان قهرمان کربلا همنوا شده اند تا بگویند تا تاریخ هست نام و یاد حسین زنده و پایدار است و بر تارک جهان خواهد درخشید و فریاد رسای «ما همه عباس توایم یا زینب» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم عزادار زنجان در پاسداشت خون شهدای کربلا و افشاگری‌های حضرت زینب (س) در اجتماع عظیم زینبیه اعظم زنجان به عزاداری پرداختند

مردم عزادار زنجان در پاسداشت خون شهدای کربلا و افشاگری‌های حضرت زینب (س) در اجتماع عظیم زینبیه اعظم زنجان به عزاداری پرداختند، امروز عزاداران زنجانی در اجتماع عظیم زینبیه زنجان در همدردی با کاروان اسیران صحرای کربلا به عزاداری ایستادند. تا در تداوم قیام سرخ عاشورا نقشه‌های شوم یزدیان را با شکست مواجه کنند.

قیام عظیم عاشورا در حالی در سال ۶۱ هجری رخ داد که یزیدیان سعی داشتند با به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین و یارانش فلسفه قیام عاشورا را به مقطع خاصی از تاریخ محدود کرده و مانع انتشار فلسفه قیام عاشورا شوند.

برگزاری اجتماع افتخار آمیز عزاداران زینبیه اعظم زنجان همزمان با یازدهم محرم الحرام

اجتماع افتخار آمیز عزاداران زینبیه اعظم زنجان همزمان با یازدهم محرم الحرام با شرکت انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در زنجان آغاز شد تا بار دیگر جلوه‌های باشکوهی از عشق و ارادت مردم شهر شور شعور حسینی به خاندان اهل بیت را نشان دهند.

شوری که این بار، هم به عشق سالار شهیدان و هم به دلدادگی پیام‌رسان عاشورا شکل گرفت و مردم زنجان امروز نیز همچون سال‌های گذشته در ۱۱ محرم، تاریخ را دوباره ورق زدند تا در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، بخش دیگری از واقعه عاشورا را در اذهان مردم زنجان تداعی کنند.

شهر زنجان به خاطر برگزاری دو اجتماع بزرگ در راستای عزاداری ماه محرم به پایتخت حسینی معروف شده و همه ساله صدها هزار نفر در اجتماع باشکوه حسینی در هشتم محرم و زینبیه در ۱۱ محرم اجتماع بزرگ عاشقان اباعبدالله را به نمایش می‌گذارند.

عزاداران پایتخت شور و شعور حسینی امروز آمده اند درس زینب بودن، درس ایستادگی، مقاومت، رشادت، حق گویی و پاسداری از حریم اسلام را پس بدهند. امروز هزاران زنجانی در میعادی دوباره آمده اند تا بگویند زینب جان اگر امروز عباس نیست، حسین و علی اکبری نیست، مسلمانان و شیعیانی هستند که تا آخرین قطره خونشان پاسدار رسالت تو باشند.

اکثر کارشناسان تاریخی و مذهبی بر این عقیده‌اند که واقعه کربلا یک جریان بود، جریانی که بعد از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و به واسطه پیام‌رسان عاشورا حضرت زینب کبری (س) به آینده متصل شد تا بعد از گذشت ۱۴ قرن از این واقعه، هنوز هم شاهد سرباز کردن زخم‌های کهنه تاریخ از درد جانکاهی که بر فرزند فرق‌شکافته عدالت‌خواهی روا شد، باشیم.

مسجد زینبیه اعظم زنجان که یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی این شهر محسوب می‌شود، همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است

مسجد زینبیه اعظم زنجان که یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی این شهر محسوب می‌شود، همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

عزاداران حسینی در ۱۱ محرم با شرکت گسترده در دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

در ۱۱ محرم، شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی جلوه معنوی خاصی به خود می‌گیرد و عاشقان امام حسین (ع) خود را آماده برای حضور در این اجتماع عظیم و حماسی می‌کنند تا ندای «یا حسین» و «یا زینب» سر دهند و به یاد شهدای دشت کربلا، ناله کرده و اشک ماتم را از گونه‌های خود جاری سازند تا شاید اندکی آرام شوند.

شاه‌بیت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان اعلام شد

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان گفت: امسال بیت «بو انقلابینله حسین / دین مولکون آباد ایله دون / زنجیر استبدادیدن / انسانی آزاد ایله دون / جهل عرب یخدی سنی / باخ چوللره سالدی منی» به عنوان شاه‌بیت دسته عزاداری زینبیه زنجان انتخاب شده است.

عباس محمدی با اشاره به برگزاری دسته عزاداری زینبیه زنجان، افزود: این دسته باشکوه امروز از ساعت ۱۶.۳۰ حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به مسیرهای حرکت دسته، ادامه داد: این دسته از مقابل مسجد زینبیه حرکت خود را آغاز کرده و در مسیرهای زینبیه غربی، خیابان شهدا، چهارراه امیرکبیر و سبزه‌میدان حرکت و نهایتاً در امامزاده سید ابراهیم (ع) خاتمه خواهد یافت‌.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان با اشاره به شاه‌بیت دسته زینبیه اعظم زنجان، گفت: امسال بیت «بو انقلابینله حسین / دین مولکون آباد ایله دون / زنجیر استبدادیدن / انسانی آزاد ایله دون / جهل عرب یخدی سنی / باخ چوللره سالدی منی» به عنوان شاه‌بیت دسته عزاداری زینبیه زنجان انتخاب شده است.

نگاهی کوتاه به تاریخچه مسجد زینبیه اعظم زنجان

مسجد زینبیه اعظم زنجان محل تجمع عاشقان خاندان عصمت و طهارت و مشتاقان حقیقت است، آنانی که همه ساله روز یازدهم محرم در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، زیر بیرق‌های رنگی این مسجد گردهم می‌آیند تا بر مصیبت زینب کبری (س)، دخت علی مرتضی بگریند و پیام قیام کربلا را که نسل به نسل و سینه به سینه نقل شده را بر خیابان‌های این شهر فریاد کنند.

در روزگار گذشته باغچه‌ای درون کهن دژ زنجان قرار داشت. گاهی گویی چراغی زیر گل‌ها روشن می‌شد. بدین ترتیب، صاحب باغچه تصمیم می‌گیرد آن قسمت را به تکیه‌ای تبدیل کرده و نام آن را زینبیه بگذارد

در روزگار گذشته باغچه‌ای درون کهن دژ زنجان قرار داشت. گاهی گویی چراغی زیر گل‌ها روشن می‌شد. بدین ترتیب، صاحب باغچه تصمیم می‌گیرد آن قسمت را به تکیه‌ای تبدیل کرده و نام آن را زینبیه بگذارد. از این رو محلی که باغچه در آن قرار داشت از آن زمان تاکنون به محله زینبیه معروف می‌شود.

این اتفاق بین سال‌های ۱۰۲۰ تا ۱۰۲۲ هجری قمری رخ داده، تا زمانی که صاحب باغ زنده بوده، هر ساله در ایام محرم و صفر به مدت دو ماه محل مذکور را سیاه‌پوش و مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان در آن محل برگزار می‌شده و صاحب باغ در زمان حیات خود وصیت می‌کند پس از وفاتش، مراسم عزاداری را همه ساله برگزار و هزینه آن را از عایدی باغ تأمین کنند.

این محل سه بار تجدید بنا شده که بار اول به سال ۱۰۹۲ هجری قمری با تیر چوبی احداث می‌شود. بار دوم بانویی به نام زینب خانم هزینه تبدیل آن را به مسجد متقبل می‌شود که به سال ۱۲۹۲ صورت می‌گیرد و بار سوم نیز در سال ۱۳۹۵ هجری قمری مطابق با سال ۱۳۵۴ شمسی به همت مردم زنجان و عاشقان اهل بیت (ع) این مسجد تجدید بنا شده و در چند سال اخیر نیز برای رفع کمبود فضا چهار باب از ساختمان‌های همجوار مسجد خریداری و در توسعه مسجد زینبیه اعظم زنجان از آن استفاده شده است.

کد خبر 5559091

منبع: مهر

کلیدواژه: زینبیه اعظم زنجان محرم 1401 ماه محرم محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا تاسوعای حسینی همایش شیرخوارگان حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تاسوعا و عاشورا گرگان مسجد زینبیه اعظم زنجان اجتماع عظیم زینبیه دسته عزاداری زینبیه زینبیه زنجان شاه بیت دسته ۱۱ محرم همه ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود