Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:44:15 GMT

ماموریت حلوصی آکار؛ چانه زنی برای گرفتن جنگنده «اف-16»

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۶۷۰

ماموریت حلوصی آکار؛ چانه زنی برای گرفتن جنگنده «اف-16»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آنکارا روز سه‌شنبه اعلام کرد یک هیات ترکیه‌ای روزهای آینده برای پیگیری وعده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تحویل جنگنده‌های «اف-۱۶» برای نیروی هوایی فرسوده ترکیه، به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «دیفنس پست» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که این تیم به دعوت مقامات آمریکایی وارد واشنگتن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که آنکارا به شدت با شرایط فروش تحمیل شده توسط اعضای برجسته کنگره که نگران روابط پرتنش ترکیه با یونان هستند، مخالف است.

آکار گفت: «ما نمی‌توانیم این شرایط را بپذیریم. آرزوی ما این است که سنا آن‌ها را حذف کند.»

ترکیه عضو ناتو به دلیل دستیابی به سامانه دفاع موشکی پیشرفته روسیه در سال ۲۰۱۹ از برنامه جنگنده «اف-۳۵» اخراج شد.

این در حالی است که بایدن گفت پس از دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست ژوئن ناتو در مادرید، گفت که از کنگره می‌خواهد که فروش جنگنده اف-16  را تایید کند.

برخی از سناتورهای برجسته آمریکایی گفته اند که تنها در صورتی این فروش را تایید می کنند که ترکیه به مناقشه ارضی خود با رقیب تاریخی یونان پایان دهد.

ترکیه قرار است اواخر روز سه شنبه جدیدترین کشتی حفاری خود را برای جستجوی گاز طبیعی به آب‌های مورد مناقشه شرق مدیترانه بفرستد. آخرین ماموریت از این دست در نزدیکی جزیره قبرس در سال ۲۰۲۰ جرقه یک بحران بین‌المللی را برانگیخت، اما با مداخله سریع سران ناتو و اتحادیه اروپا از یک جنگ تمام عیار جلوگیری شد.

ترکیه در ماه‌های اخیر انتقادات خود را از استقرار نیروهای یونان در جزایری در شرق دریای اژه، نزدیک سواحل ترکیه و در بسیاری از موارد از ساحل قابل مشاهده است، افزایش داده است. این جزایر طبق «معاهده ۱۹۲۳ لوزان» و«معاهده ۱۹۴۷ پاریس»  باید غیرنظامی شوند، بنابراین هرگونه استقرار نیروی نظامی یا سلاح در جزایر اکیدا ممنوع است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حلوصی آکار جنگنده اف ۱۶ وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود جنگنده F ۳۵ بر روی برج العرب دبی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ژاپن چگونه سیل را مدیریت می‌کند؟ (فیلم) شناکردن ماهی‌ها در خیابان‌های دبی (فیلم) شستشوی برج‌های دبی به وسیله پهپاد‌ها پس از سیل وحشتناک (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • فرود جنگنده F ۳۵ بر روی برج العرب دبی (فیلم)
  • (ویدئو) فرود جنگنده F۳۵ بر روی برج العرب دوبی
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • لندینگ جالب جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب دوبی + ویدئو
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه می‌گویند؟