Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@13:53:45 GMT

مرگ ۹۳ تن در حوادث جوی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۷۳۰

مرگ ۹۳ تن در حوادث جوی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح تازه‌ترین آمارها از امدادرسانی هلال احمر در مناطق سیل زده آخرین تعداد جانباختگان حوادث ناشی از مداخلات جوی در کشور را ۹۳ تن اعلام کرد.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده اظهارکرد: از ابتدای مرداد ماه تا کنون شاهد وقوع حوادث ناشی از مداخلات جوی در ۲۵ استان کشور بودیم که در همین راستا نیز امدادگران عملیات‌های مختلفی را در مناطق متاثر از سیل در این استان‌ها انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجموع به ۸۴ هزار و ۵۱۷ نفر امدادرسانی شده است، گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. تا ظهر امروز شمار جانباختگان ناشی از حوادث مرتبط با مداخلات جوی اعم از سیل، صاعقه و ... مجموعا ۹۳ نفر گزارش شده است که اجساد این افراد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره تعداد مفقودشدگان سیل نیز گفت: در حال حاضر شش نفر در پی این سیل در پنج استان کشور مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد. یک نفر در شهرستان پردیس استان تهران، یک نفر در استان خوزستان، یک نفر در استان چهارمحال و بختیاری، یک نفر در استان لرستان و دو نفر در استان مازندران همچنان مفقودند.

وی با بیان اینکه با دستور ریاست جمعیت هلال احمر عملیات کلی هلال احمر در مناطق سیل زده به پایان رسیده است، گفت: البته جستجو برای یافتن این شش نفر ادامه دارد و علاوه بر آن با توجه به اینکه وظیفه جمعیت هلال احمر کاهش آلام بشری است امدادگران و تیم‌های مختلف هلال احمر در کنار دیگر دستگاه ها در مناطق متاثر از سیل حضور دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیل حوادث جوی جمعیت هلال احمر نفر در استان هلال احمر یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه