Web Analytics Made Easy - Statcounter

“مجید ذاتی” مسئول موکب نورالزاهرا(س) استان گیلان با بیان اینکه مواکب از نظر حقوقی پشتیبانی نمی شوند گفت: ۲۷ موکب در گیلان داریم که پروانه گرفته اند اما مشکلات حقوقی دارند که ادامه فعالیت آنها را با مشکل رو به رو کرده است، چرا که اموال مواکب باید به نام اشخاص زده شود اما درخواست ما این است که اموال مواکب به نام خود مواکب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “مجید ذاتی” در گفتگو با ۸دی، با اشاره به اینکه وقتی مواکب ساماندهی می شوند باید مسائل حقوقی آنها را نیز درنظر گرفت اظهار کرد: تمامی مواکب زیر نظر ستاد عتبات عالیات فعالیت می کنند و پروانه دریافت کرده اند اما این پروانه ها هیچ کاربردی در داخل ایران ندارد و مشکلات حقوقی ما را برطرف نمی کند‌.

  نمی توانیم به نام موکب حساب باز کنیم   مسئول موکب نورالزاهرا(س) استان گیلان افزود: هنگامی که می خواهیم اموال مواکب را به نام تشکیلات و به صورت حقوقی ثبت کنیم نیاز به پروانه ثبت دارد که هیچ جا قبول نمی شود البته در گذشته بانک انصار پذیرفته بود که حساب به نام خود مواکب باشد اما پس از ادغام با بانک سپه مشکلات حقوقی قبل مجددا تکرار شد و اکنون نمی توانیم به نام خود موکب حساب باز کنیم.   مواکب پروانه دارند اما از آن ها پشتیبانی حقوقی نمی شود   وی با اشاره به اینکه اگر مواکب پروانه دارند و رسمی هستند پس چرا از آنها پشتیبانی قانونی نمی شود، اضافه کرد: هنگامی که اموال موکب اعم از ماشین، منزل و سایر وسایل به نام یک شخص زده شود برای وی مشکل ایجاد می شود مثلا یارانه معیشتی فرد به دلیل کثرت اموال مانند داشتن دو ماشین(که یکی برای موکب است) قطع می شود.   ذاتی با بیان اینکه مواکب تشکیلات کاملا مردمی هستند و از طریق دریافت ‌کمک های مردمی اداره می شوند افزود: برای دریافت کمک های مردمی درخواست یک دستگاه پوز کردیم اما ابتدا گفتند که باید کد مالیاتی داشته باشد سپس مشکل نداشتن شماره ثبت شرکت ها را مطرح کردند و اکنون نیز دستگاه پوز ما یکطرفه قطع است و هر جایی که مراجعه می کنیم فایده ای ندارد.   دریافت مالیات از مواکب به دلیل تراکنش بالا   مسئول موکب نورالزاهرا(س) استان گیلان با اشاره به دریافت مالیات از مواکب به دلیل تراکنش بالای دستگاه های پوز گفت: این مبالغ صرفا کمک های مردمی به مواکب است لذا قوانین تصویب شده باید برای چنین مواردی مانند فعالیت مواکب و گروه های جهادی استثنائاتی قائل شود تا به مشکل برنخورند.   وی با اشاره به اینکه مواکب از نظر حقوقی پشتیبانی نمی شوند خاطرنشان کرد: ۲۷ موکب در گیلان داریم که پروانه گرفته اند اما مشکلات حقوقی دارند که ادامه فعالیت آنها را با مشکل رو به رو کرده است. چرا اموال مواکب باید به نام اشخاص زده شود، درخواست ما این است که اموال مواکب به نام خود مواکب باشد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مشکلات حقوقی نام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از ساماندهی ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: در ایام هفته بسیج سازندگی امسال یک هزار و ۲۵ برنامه در سطح استان توسط این گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

علی اکبر طحان امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه امسال از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بسیج سازندگی در فارس پرداخت و گفت: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بسیار چشمگیر است چرا که خود مردم در قالب گروه‌های جهادی آستین همت بالا می‌زنند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: بنا بود تا به ۳۷۲ روستا کار آبرسانی انجام شود که به کمک جهادگران و دستگاه‌های دولتی تا به امروز ۳۰۸ روستا از آب شرب منتفع شدند.

طحان یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع، گلزار شهدا و راه‌های دسترسی به قبور شهدای گمنام عنوان کرد و افزود: ۹۴ پروژه آسفالت راه روستایی به متراژ ۲ میلیون ۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی فارس همچنین از تفاهم همکاری با کمیته امداد استان برای تأمین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان ظرف دو سال خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۵۵۷ مسکن تحویل مددجویان شده است.

راه‌اندازی مشاغل خانگی، نصب پنل‌های خورشیدی برای روستاییان، توزیع پهپادهای سم‌پاشی کشاورزی، احیا و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال با اعتبار ۴۶۷ ملیارد تومان تسهیلات و همچنین کاشت یک میلیون اصله نهال ظرف کمتر از یک ماه از دیگر اقداماتی بود که طحان از آنان نام برد.

به گفته وی، مرمت و تکمیل ۸۰۰ واحد مسکن محرومان ظرف یکسال اخیر، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، احداث و تکمیل مخازن ۷۰ متر مکعب آب شرب، احداث و تکمیل استخرهای آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های سیمانی کشاورزی، تکمیل خانه عالم، تکمیل مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع امنیت غذایی، احداث و تجهیز ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی و اهدای ۳ هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی یک سال اخیر بوده‌اند.

طحان از ساماندهی، هدایت و راهبری ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: در ایام نوروز امسال ۷۶۴ گروه جهادی به استعداد ۹ هزار و ۸۶۷ نفر در ۸ عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی‌ و تحصیلی،‌ کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: همچنین در ماه رمضان گروه‌های جهادی دست از تلاش برنداشتند و با راه‌اندازی پویش سراسری «خانه دوست کجاست» با همت ۵۰۰ گروه جهادی در ۲ موضوع توزیع افطاری که ۳۵۴ هزار افطاری ساده را بین مردم استان توزیع کردند و همچنین تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند که ۴۳۰ خانه را تحت پوشش این طرح‌ قرار دادند، به ارائه خدمت پرداختند.

وی در ادامه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان را تشریح کرد و گفت: طی این ایام یک هزار و ۲۵ برنامه توسط گروه‌های جهادی در سطح استان اجرا می‌شود که ۲۴۵ عنوان آن مربوط به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۱۴۷ عنوان برنامه اقتصاد و اشتغال، ۵۵۸ عنوان برنامه در موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و ۷۵ عنوان برنامه کمک‌های مومنانه طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • عبرت‌های بابک برای اکبرها
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان