Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:36:36 GMT

حامد کرزای: نگران امنیت خود از سوی پاکستان هستم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۶۹۴۰

حامد کرزای: نگران امنیت خود از سوی پاکستان هستم

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری «جمهور» افغانستان، « حامد کرزای » در گفتگو با رادیوی ملی آمریکا (NPR) گفت: هرچند طالبان در حاکمیت دور نخست خود نجیب‌الله را اعدام کردند، اما او از طرف این گروه نگرانی ندارد بلکه نگرانی‌اش از سوی کشورهای خارجی از جمله پاکستان است.

پس از سقوط حکومت پیشین اکثر رهبران افغانستان از جمله « محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را ترک کردند، اما « حامد کرزای » که بیش از یک دهه رئیس‌جمهور افغانستان بود، این کشور را ترک نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برپایه این گزارش درحال حاضر طالبان به حامد کرزای اجازه سفر به خارج از افغانستان را نمی‌دهند. در همین راستا « حامد کرزای » گفت او چند بار اجازه سفر خواسته اما از سوی طالبان رد شده است.

رییس جمهور سابق افغانستان افزود، طالبان به او گفته‌اند اگر اجازه سفر بدهند، او به کشور برنخواهد گشت.

وی تاکید کرد:" آنها می‌دانند که من برمی‌گردم."

از سوی دیگر، حامد کرزای گفت او با بیشتر رهبران طالبان ملاقات کرده که تلاش دارند روابط‌شان را با آمریکا بهبود بخشند. اما گفت طالبان نخست باید گام‌هایی در داخل برای جلب اعتماد شهروندان افغانستان بردارند.

او اضافه کرد: "ما باید مطمئن شویم که همه شهروندان افغانستان خود را متعلق به این کشور می‌دانند و این حکومت از آن‌ها نمایندگی می‌کند. هدف ما ایجاد یک افغانستان خوب است."

او به جلوگیری طالبان از رفتن دختران بالاتر از کلاس ششم به مدرسه اشاره کرد و هشدار داد: "یک دهه بعد بدتر از چیزی خواهیم بود که اکنون هستیم."

رییس جمهوری سابق افغانستان گفت، طالبان زمینه این را فراهم کنند که افراد مانند او به خارج سفر کنند و به جامعه جهانی بگویند که افغانستان در مسیر درستی برای آینده بهتر در حرکت و سزاوار پشتیبانی است. اما او حتی اجازه ندارد به بیرون از کابل، پایتخت این کشور سفر کند.

حامد کرزای همچنین افزود، آمریکا در افغانستان مرتکب‌ اشتباه‌های زیادی شده است که باید آن را اصلاح کند. از جمله ذخایر بانک مرکزی افغانستان را آزاد کند تا به گفته او مردم افغانستان روی پای خود بایستند.

برچسب‌ها حامد کرزای پاکستان افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حامد کرزای پاکستان افغانستان حامد کرزای پاکستان افغانستان طالبان حامد کرزای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌