Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:33:11 GMT

انجام موفقیت آمیز اولین پیوند کبد کودک 9 ساله در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۷۰۱۸

انجام موفقیت آمیز اولین پیوند کبد کودک 9 ساله در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجتبی محمدزاده از پیوند موفقیت آمیز کبد کودک ۹ ساله با وجود پیک هفتم کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و اظهار کرد: به کوشش تیم فراهم آوری اعضای ارومیه و تبریز و همچنین تیم تخصصی پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) کبد اهدایی بیمار مرگ مغزی (دختر ۱۵ ساله) از بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت و به یک کودک ۹ ساله پیوند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه با تلاش هماهنگ و دلسوزانه تمام اعضای تیم تخصصی پیوند مرکز، مخصوصا دکتر علی شریفی جراح پیوند کبد و دکتر مرجان دهدیلانی متخصص بیهوشی پیوند، بیمار۹ ساله با حال عمومی خوب تحت نظر بوده و مراحل بستری را پشت سر می‌گذارد.

محمدزاده افزود: پیوند کبد کودکان یک اقدام درمانی بسیار پیچیده و پیشرفته است که از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه کشور ما جایگاه برجسته‌ای در این عرصه در منطقه غرب آسیا دارد. بیمارستان امام رضا(ع) با امکانات خوب و اساتید صاحب نام و با خدمات رایگان بخش پیوند در خدمت مراجعین ازنقاط مختلف کشور است.

این پیوند اولین پیوند کبد کودک، دوازدهمین پیوند کبد در سال جاری و در کل ۶۴ مین پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که در بزرگ‌ترین مرکز شمال‌غرب کشور، مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس بیمارستان امام رضا ع تبریز علوم پزشکی تبریز پیوند کبد بیمارستان امام امام رضا ع پیوند کبد کبد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز