Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هویزه، درباره ممنوعیت تردد قایق‌های موتوری بالاتر از ۲۵ اسب بخار در هورالعظیم، گفت: صیادانی که با دستگاه‌های برقی اقدام به ماهیگیری در هورالعظیم کنند دستگیر و تجهیزات آنها امحا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اهواز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان محمد ساکی در نشست ساماندهی صیادان هورالعظیم در سالن جلسات هنگ مرزی دشت آزادگان و هویزه اظهار داشت: در این جلسه که با حضور فرمانده هنگ مرزی، ادارات حفاظت محیط زیست و شیلات شهرستان هویزه و نمایندگان صیادان برگزار شد، مقرر شده صیادان از مسیرهای مورد تایید اداره محیط زیست و هنگ مرزی تردد کرده و از تردد از سایر مسیرها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره محیط زیست با همکاری مرزبانی  دستگاه‌های برقی را که صیادان با استفاده از آنها به روش غیرمجاز صید می‌کنند را امحا خواهد کرد.

ایزدخواه: دولت تالاب "هورالعظیم" را احیا کند/ آبیاری زمین‌های پرثمر خوزستان با آب شور + فیلمدرگیری مسلحانه مرزبانان ‌با اعضای باند قاچاق سلاح و مهمات در ‌هورالعظیم/ انهدام باند قاچاق سلاح و دستگیری 3 شرور مسلحسفر دوباره وزیر کشور به مناطق زلزله‌زده اندیکا/ بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و دایک مرزی

ساکی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از معیشت صیادان منطقه حاشیه هورالعظیم از دیرباز از راه صید ماهی و با استفاده از قایق‌های سبک و پارویی انجام می‌گرفت، مقرر شد از تردد قایق‌های موتوری بیشتر از 25 اسب بخار  به صورت جدی جلوگیری شده و از ورود افراد سودجو که به دنبال استفاده از روش‌های غیرمجاز و استفاده از دستگاه‌های  الکتروشوکر در هور هستند نیز جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، تالاب مرزی هورالعظیم آخرین بازمانده تالاب‌های بین النهرین و یکی از زیستگاه‌های منحصر بفرد، در جنوب غربی کشور است که در خوزستان و در انتهای رود کرخه قرار دارد. این تالاب بیش از 300 هزار هکتار مساحت دارد که یک سوم آن در ایران و دوسوم آن در کشور عراق واقع است.

این تالاب که با بحران آب و استخراج نفت روبروست، در سال‌های اخیر با فعالیت صیادانی مواجه شده که با استفاده از دستگاه‌های برق (الکتروشوکر) ماهیگیری می‌کنند. به گفته کارشناسان این روش ضربه شدیدی به محیط زیست وارد کرده و باعث نابودی همه آبزیان در آن منطقه می‌شود. صید با الکتروشوکر، در پی کاهش آب در رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان به یکی از چالش‌های محیط زیست تبدیل شده است.

انتهای پیام/737/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس