Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکسال از فعالیت دولت سیزدهم می گذرد. رسانه‌ها از یکسو و نمایندگان مجلس از سوی دیگر به واکاوی عملکرد دولت می پردازند.

در این باره محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز گفت: دولت سیزدهم مانند دیگر دولت‌های گذشته نقاط ضعف و قوت بسیاری دارد؛ در حال حاضر از دولت سیزدهم در افکار عمومی انتظار می‌رود به وضعیت قیمت‌ها، تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم از طریق کالا برگ الکترونیکی و تعیین سهمیه سر و سامان دهد، اما من می‌خواهم خواسته‌هایی را اضافه کنم از جمله؛ کمک در جهیزیه فرزندان، مسکن، تولید، حمایت از ازدواج و استقلال جوانان و مسائل دیگر معیشتی که در حال حاضر جامعه با آن در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه با هر کسی در دولت صحبت می‌کنیم، از ضرورت ایجاد زیر ساخت‌ها می‌گوید. اما امروز وضعیت زیرساخت‌ها چه مدت طول خواهد کشید؟ من در این‌باره تذکری دادم که چند نفر از همکاران هم آن را امضاء کردند و آن، مسأله ضرورت اختصاص کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی برای تمامی افراد جامعه است. سپس معاون سیاست گذاری وزارت امور اقتصاد دارایی پاسخ داد، دولت در تلاش است که این کار را انجام دهد و بعد از فعال شدن زیر ساخت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ حال این سوال مطرح است که این زیرساخت چه زمانی می‌خواهد ایجاد شود و این مهم‌ترین مطالبه جامعه از دولت است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بحث بازنشستگان مطرح بود؛ اگر بازنشسته از لحاظ اشتغال، جهیزیه‌ی فرزندش و مسکن نگرانی نداشته باشد طلب افزایش چندان بالایی از حقوقش ندارد. بازنشسته‌ای که مستاجر است اگر تمام حقوق خود را بدهد نمی‌تواند یک واحد برای خود تهیه کند. از این جهات سرعت کار خوب نیست، اما دولت وقت می‌گذارد تلاش می‌کند و در بوم گردی های خود در بین اقشار مختلف مردم حضور دارند و با صبر و حوصله صحبت‌های مردم را گوش می‌کنند؛ این‌ها قابل تقدیر و مثبت است.

فرهنگی در خصوص سفرهای استانی سید ابراهیم رییسی گفت: سفری که برای آن چند صد میلیون اعتبار عمرانی در نظر می‌گیرند و بعد نیمی را تخصیص و تأمین می‌کنند و یکباره با هزاران میلیارد منبع مواجهه می‌شوند که بخشی به صورت تسهیلات و بخشی دیگر تخصیص است طبیعتا می‌تواند در یک سال به اندازه چند سال پروژه عمرانی آن را حل کند و این در دولت فعلی قابل تحسین و تقدیر است.

بیشتر بخوانید :

هاشمی طبا: انتظار بیهوده است که بخواهیم دولت رئیسی، مسائل را حل کند/ دیگر به فکر توسعه نیستیم،فقط در اندیشه حفظ کشوریم نماینده مجلس : دولت برای کندی و ایجاد اختلال در اینترنت همکاری می‌کند انتقاد تند ذوالنوری از رئیسی / حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می دود و مسافتی طی نمی شود / نمایندگان هر روز با انتقاد و پرخاش مردم مواحهند

محتاط بودن از نکات مثبت دولت قبل بود

وی درباره تفاوت دولت فعلی و سابق افزود: محتاط بودن از نکات مثبت دولت قبل بود و عدم سرعت در اجرای کارها و پیش‌بینی‌ها نکات ضعفش که گاهی مردم را عاصی می کرد. در این دولت برعکس است؛ شجاعت و سرعت عمل در تصمیم گیری را می‌توان دید اما آن احتیاط‌هایی که لازم است را رعایت نمی‌کند. در عین حال، نباید به صورت سیاه و سفید با آن برخورد کرد.

حسین فرهنگی تاکید کرد: مجلس یازدهم همانطور که ضعف‌های دولت دوازدهم را پیگیری می کرد امروز نیز عملکرد دولت سیزدهم را با همان قوت پیگیری می‌کند. در مجلس فعلی انتقادات به قدری تند است که مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با نمایندگان داشتند به برخی از همکاران تذکر دادند که انتقاد نباید به گونه‌ای مطرح شود که مخالفان نظام سوءاستفاده کنند. من چنین احساسی را در مجلس ندارم که رفتار نمایندگان با دولت فعلی و قبلی متفاوت است. هر چند مشخص است اکثریت دولت و مجلس با هم همسویی دارد.

یکی از بهترین‌ بخش‌های دولت سیزدهم حوزه سیاست خارجی است

نماینده مردم تبریز یکی از نکات قوت دولت سیزدم را وزارت امور خارجه دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین‌ بخش‌های دولت سیزدهم حوزه سیاست خارجی است که حتی شاهد هستید نمایندگان بسیار کم از سیاست خارجی انتقاد می‌کنند، زیرا مسیر درست، حرکت صحیح و مواضع دقیق را انتخاب و پیش می‌برند.

وی افزود: برخی نگران بودند که سیاست خارجی ما انزوا گرایانه باشد، اما معلوم شد که نگاه آقای رییسی و وزیر امور خارجه‌اش اینطور نیست و توفیقاتی که در بحث شانگهای، بهبود روابط با همسایگان، گسترش روابط با کشورهای بزرگ دنیا و برخی دولت‌های غربی و کشورهایی چون چین و روسیه و حتی ترکیه نشان می دهد دولت روش‌های خاصی در سیاست خارجی اتخاذ کرده است؛ اگر قرار باشد ما توافقی را بپذیریم که آثارش برای ما صفر باشد به این معنا که دستاوردهای فعلی را از دست بدهیم و هیچ دستاوردی هم برای ما نداشته باشد طبیعتا هیچ دیپلماسی برنمی‌تابد و دولت هم موضعش همین است و اگر از آن طرف نگاه سازنده‌ای چه در امروز و چه در آینده بوجود بیاید طبیعتا دولت سیزدهم استقبال خواهد کرد.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1660218

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی مجلس یازدهم دولت سیزدهم سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش