Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:10:41 GMT

۶۲ درصد املاک راه و شهرسازی سند تک برگی گرفته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۷۹۲۵

۶۲ درصد املاک راه و شهرسازی سند تک برگی گرفته‌اند

کریم شیروند در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار زمین با نمایندگی این سازمان را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: در اجرای ماده ۹ قانون حدنگار در قالب کاداستر، ۹۲ درصد اراضی دولتی مشمول طرح کاداستر بوده و در این استان روند تثبیت و جانمایی به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: معادل چهار هزار و ۱۲۹ هکتار اراضی تثبیت و جانمایی شده و برای این اراضی سند تک برگی به تعداد سه هزار و ۷۰۶ فقره دریافت کرده‌ایم.

شیروند با بیان اینکه ۶۲ درصد از املاک سازمان منجر به صدور سند تک برگی شده است، افزود: این آمار و اطلاعات بر اساس عملکرد معاونت املاک و حقوقی در سال ۱۴۰۰ و ابلاغیه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین زمین و تخصیص اراضی در محدوده ۳۵ هکتار، تحصیل اراضی انجام شده و همچنین تحصیل اراضی حریم شهرهای استان نیز به مساحت ۸۱ هکتار انجام شده است.

شیروند اضافه کرد: برنامه معاونت املاک، اخذ صورت مجلس تفکیکی در سطح استان به تعداد ۱۳۰ قطعه بوده که در طبقات ۲۰۰ واحدی انجام شده تا حدود یک‌هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شود.

وی بیان کرد: در حوزه شناسایی اراضی تصرفی در سال گذشته، ۵۰ مورد شناسایی زمین انجام شده که این کار منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضائی شده است.

شیروند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه حقوقی ۳۴۴ پرونده دولت در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و حدود ۴۰ فقره متصرفان اراضی دولتی رفع تصرف شده و اجرای حکم را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تعیین تکلیف قرارداد سنوات گذشته ۱۴۱ هکتار به اسناد تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن خلع ید از بیت‌المال انجام شده و این اراضی به حقوق دولتی مسترد شده است.

شیروند گفت: برنامه‌ای که برای تأمین و پرداخت حساب‌های مالی انجام شده به ازای یک‌هزار و ۲۰۰ متر زمین سهم مالک پرداخت و واگذاری زمین برای اقشار مختلف مردم انجام شده تا ما بتوانیم برای گروه‌های خاص به ویژه واگذاری اراضی را به خانواده‌های ایثارگران و شهدا شاهد باشیم.

وی افزود: در حوزه تأمین زمین برای اراضی نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن، حدود ۱۱۸ هکتار اراضی دولتی توسط راه و شهرسازی با طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، تأیید شورای برنامه‌ریزی و اخذ مجوز ماده پنج شورای عالی معماری، زمین در اختیار این طرح قرار گرفته است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در همه شهرها به غیر از اردبیل تأمین زمین با همین روند قانونی انجام شده تا افراد متقاضی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، بتوانند از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

شیروند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل در مرحله توافق و تأیید نهایی است که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی برنامه‌های امسال این معاونت را حفاظت از اراضی با تقویت نظارت نیروهای یگان حفاظت و استفاده از مهندسان متخصص در شناسایی اراضی و تثیبت آن اعلام کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا برای این اراضی سند مالکیت تک برگی گرفته شود.

شیروند بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری معاونت املاک و حقوقی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها برنامه‌های مختلفی را در حال اجرا دارد و امیدواریم در سال‌جاری به اهداف مورد نظر دست یافته و تا پایان سال صد درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، سعی ما بر این است تا اهداف دیگر این معاونت را به شایستگی جامه عمل بپوشانیم.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال تغییر کاربری به مساحد ۱۱۸ هکتار در استان انجام شده تا عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن را سرعت بیشتری ببخشیم.

کد خبر 5559178

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی اردبیل سند مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن کاداستر حدنگاری بزرگراه بیت المال خلع ید جانبازان و ایثارگران قانون جهش تولید مسکن معماری محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا تاسوعای حسینی همایش شیرخوارگان حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه تاسوعا و عاشورا گرگان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل املاک و حقوقی نهضت ملی مسکن انجام شده تأمین زمین تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن