Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری جمعه نوزدهم آذرماه ۱۴۰۰ در یازدهمین سفر استانی به استان لرستان سفر کرد، برنامه‌ای که دستاوردهای مؤثر زیادی به همراه داشت.

جدا از اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهوری و دولتمردان می‌تواند گره‌گشای حوزه‌های مختلف استان باشد؛ نگاه دولت سیزدهم به احیای سفرهای استانی و حضور اعضای کابینه در استان‌های مختلف و بررسی مسائل از نزدیک خود نشان‌دهنده رویکرد مردمی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در خبرگزاری مهر مبنی بر پیگیری نظام مسائل و همچنین مصوبات و برنامه‌های دولت در استان‌ها در قالب پرونده‌ای با انتشار گونه‌های مختلف رسانه‌ای ضمن تبیین ظرفیت‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف، تلاش کردیم بستری برای تسریع در تحقق وعده‌های دولت و پیگیری مطالبات مردم را فراهم کنیم.

همچنین تولیدات متناسب با مصوبات و وعده‌های دولت در هر استان و همچنین اولویت‌های مندرج در نظام مسائل دیده‌شده است که در قالب این سلسله مطالب با نگاهی عمیق و کاوشگرانه ضمن تبیین ظرفیت‌ها به چالش‌ها و موانع پیش روی تحقق وعده‌ها و مصوبات سفر پرداختیم.

مطالبات مردم لرستان از دولت سیزدهم

قبل از سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان لرستان خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم کرد.

در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورداشاره قرار گرفت تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.

بیکاری، تورم، محرومیت عمیق در مناطق مختلف لرستان، مسائل فرهنگی و اجتماعی، وجود بیش از دو هزار پروژه نیمه‌تمام، چالش‌های مختلف حوزه کشاورزی و گردشگری، مشکلات حوزه صنعت، عدم تکمیل پروژه‌های سدسازی ازجمله «معشوره»، نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های ریلی لرستان و… ازجمله مطالبات مردم لرستان بود که خبرگزاری مهر جداگانه همه این مطالبات را قبل از سفر رئیس‌جمهور به لرستان در گزارش‌های مجزا طرح و بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات مربوط به آن‌ها تأکید کرد.

«نگاهی به مصائب سیل‌زدگان لرستان / داستان سیل اینجا هنوز تمام نشده» گزارشی بود که در آن به وضعیت خسارات برجای‌مانده از سیل لرستان پرداختیم، همچنین در گزارش ««معیشت»، «بیکاری» و «اقتصاد» شاه بیت مشکلات!» عمده‌ترین مشکلات اقتصادی لرستان را بازخوانی کردیم.

«سومین استان خسارت‌دیده از جنگ باغ‌موزه ندارد / پروژه‌ای که ۱۱ ساله شد، مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید / پروژه‌ای در آستانه ۱۴ سالگی، پروژه فرهنگی ۱۹ ساله از عیار افتاد / اعتبارات قطره‌چکانی گره‌گشا نیست،» از گزارش‌هایی بود که مطالبات فرهنگی لرستان و لرستانی‌ها را با دولتمردان مطرح کرد.

وضعیت پروژه‌های تاریخی نیمه‌تمام لرستان از دیگر محورهای مطرح‌شده در خبرگزاری مهر بود که با انتشار گزارش‌های «دنده‌عقب قطار لرستان / کرورکرور وعده برای راه‌آهن جنوب اعتبار نشد!، گشت نامحسوس «مرگ» در جاده ترانزیتی / وعده‌های فولادی ۱۹ ساله شد!، شاهراه ترانزیتی جنوب چهارخطه نشد / توقف طرح‌هادر بن‌بست کمبوداعتبار، گل به خودی پروژه‌های ورزشی / شکست اعتماد عمومی در وقت‌های اضافه!، تمامِ ناتمام‌های دیار پروژه‌های تاریخی / طرح‌هایی که باستانی شدند!، «آب بستن» به پروژه‌های سدسازی / طرح‌هایی که وعده ذخیره می‌کنند!، پمپاژ ۲۰ ساله وعده در ایستگاه‌های آب / پروژه‌ای که داد وزیر رادرآورد» مرور شد و در فهرست نهایی مصوبات دولت موردتوجه قرار گرفتند.

وضعیت نگران‌کننده شاخص‌های اقتصادی لرستان از دیگر چالش‌هایی بود که در گزارش‌های مهر مورداشاره قرار گرفت و در جریان سفر رئیس‌جمهوری نیز بارها حجت‌الاسلام رئیسی به این موضوعات اشاره کرد، جزئیات گزارش‌های مهر را در لینک‌های «قهرمانی‌های بی مدال یک استان محروم / ازصدر جدول بیکاری تا تورم مسکن، روزهای سخت رتبه نخست مهاجرت / در جستجوی نان و خوشبختی!» می‌توان مشاهده کرد.

ضعف در حوزه زیرساخت‌های استان ازجمله مشکلاتی بود که در خبرگزاری مهر موردبررسی قرار گرفت که در این زمینه گزارش‌های «زخم‌های حوزه «سلامت» چشم‌به‌راه درمان / منطقه اقتصادی که ۱۱ ساله شد، «آب بستن» به پروژه‌های سدسازی / طرح‌هایی که وعده ذخیره می‌کنند!، عمق محرومیت با ۳۶۰ کیلومتر جاده خاکی / سرِ «تاج امیر» بی‌کلاه ماند!» منتشر شد.

در حوزه بناهای تاریخی و میراث فرهنگی لرستان نیز مهم‌ترین چالش مربوط به وضعیت ثبت جهانی فلک الافلاک و استحکام‌بخشی شاهکار معماری جهان بود که پس از انتشار گزارش ««فلک الافلاک» به سقف کمبود اعتبار خورد / پایه‌های سست استحکام‌بخشی!» در خبرگزاری مهر بازدید رئیس‌جمهور از این بنای تاریخی در جریان سفر را به دنبال داشت.

رئیس‌جمهور: مشکل صنایع تعطیل و نیمه تعطیل / امیدواریم بتوانیم از رنج بیکاری بکاهیم

و اما حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز در همان بدو ورود خود به لرستان و در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توفیق برای بنده و همکارانم است که در جمع مردم لرستان باشیم، شرایط کرونایی مانع از این می‌شود در اجتماعات مردمی شرکت کنیم، من دوست می‌داشتم در شهرهای مختلف استان و در بین مردم بسیار مؤمن و باصفا و ولایتمدار حضور پیدا می‌کردم، اما شرایط اجازه نمی‌دهد آن‌گونه که باید اجتماعات برگزار شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه در لرستان شاهدیم علی‌رغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی دارد اما در صنایع برخی از واحدهای صنعتی نیمه تعطیل است و برخی هم تعطیل‌شده است و این شرایط در حالی است که لرستان نیاز بسیاری به کار و ایجاد اشتغال دارد، گفت: این شرایط به‌شدت ما را رنج می‌دهد؛ در لرستان پسران و دختران تحصیل‌کرده بسیاری داریم که از بیکاری رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در این استان ظرفیت‌های آب‌وخاک و کشاورزی وجود دارد اما بیکار فراوان است، اظهار داشت: محور برنامه‌های ما این است موانع و مشکلات را بررسی کنیم و آنچه می‌شود در استان تصمیم بگیریم و مابقی را در تهران رسیدگی کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم رنج بیکاری و بی شغلی را بکاهیم و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد به کار گرفته شود.

بازخوانی قول‌های اعضای کابینه در سفر به لرستان

عنوان مسئول مصوبه سفر
رئیس جمهور

تأمین اعتبارات لازم برای مرمت و اجرای طرح استحکام بخشی بنای تاریخی قلعه فلک الافلاک

ضرب الاجل برای افزایش ظرفیت کارخانه یخچال سازی

احداث سد معشوره سریعاً آغاز شود

احیای صنایع نیمه تعطیل اولویت است

وزیر راه و شهرسازی

تدوین برنامه زمانبندی ۳ ساله تکمیل راه آهن لرستان

فعال شدن پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد بعد از سفر رئیس جمهور

پروژه جاده پلدختر- خرم‌آباد تا پایان دولت به اتمام می‌رسد

تدارک ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه‌های راه لرستان

وزیر صمت

تأمین اعتبار ۵۰ میلیاردی برای «سامان کاشی»

۱۲ طرح با ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در لرستان احداث می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی

توسعه صنایع تبدیلی لرستان

اختصاص اعتبارات آبخیزداری

تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تسهیلات برای کشاورزی لرستان

توسعه کشت گیاهان دارویی در لرستان

اختصاص ۲۰۰ میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های پرورش ماهی در لرستان

وزیر نیرو

تأمین مالی سد «معشوره» با روش‌های مختلف

تکمیل برق‌رسانی به روستاهای لرستان تا پایان امسال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تأمین اعتبار ۶۰ میلیاردی برای تکمیل کتابخانه‌های لرستان

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه دیواره ساحلی پلدختر

بازسازی خسارات ناشی از سیل ۹۸ در پلدختر دنبال می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها پیش بینی ۲۰ میلیارد اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های بلوط لرستان
وزیر کار

فاز ۴ «سیمان دورود» تا دو سال آینده تکمیل می‌شود

۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ در لرستان ایجاد می‌شود

وزیر ورزش و جوانان تکمیل ۱۳ پروژه ورزشی نیمه‌تمام لرستان پیگیری می‌شود

«سررسید وعده‌ها» محور مطالبه‌گری

و اما با پایان سفر استانی دولت تشریح مصوبات و پیگیری وعده‌های هیئت دولت در بخش‌های مختلف در دستور کار خبرنگاران استانی مهر قرار گرفت تا بستری برای مطالبه گری و گره‌گشایی از نظام مسائل استان باشد.

بررسی خلأهای قانونی و اجرایی در مسیر تحقق مصوبات و وعده‌ها، نمایه کردن وظایف دستگاه‌های مرتبط برای اجرای مصوبات و بررسی عملکرد نهادها، روند مشارکت فعالان و بهره‌برداران مرتبط با هر حوزه در تحقق مصوبات، دورنمای آینده استان (اعم از تولید و اشتغال) در صورت تحقق مصوبات، وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های راکد درج‌شده در مصوبات سفر و انتشار تقویم زمان‌بندی پیشرفت کار و بهره‌برداری پروژه و درصدگیری از روند تحقق مصوبات در بازه‌های زمانی فصلی و شش‌ماهه و سالانه از محورهای در دستور کار در این بخش بود.

بررسی خلأهای قانونی و اجرایی در مسیر تحقق مصوبات و وعده‌ها و نمایه کردن وظایف دستگاه‌های مرتبط برای اجرای مصوبات و بررسی عملکرد نهادها از محورهای در دستور کار در این بخش بود

یکی از مصوبات مهم سفر دولت به لرستان تأمین اعتبار ساخت تالار مرکزی خرم‌آباد بود، پروژه ۱۴ ساله‌ای که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شد و قول تکمیل ظرف ۲.۵ سال آینده را گرفت.

فرهنگ و هنر لرستان هم در بن‌بست پروژه‌های نیمه‌تمام مانده است، در جریان سفر دولت ۶۰ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای استان اختصاص یافت تا شاید گره از کار این طرح‌ها باز شود.

مطالبه ۳۰ ساله مردم لرستان به جلسه تعیین تکلیف مصوبات سفر دولت رسید تا ضرب‌الاجل ۱۰ روزه وزیر راه و شهرسازی برای تدوین برنامه زمان‌بندی سه‌ساله فعال شدن پروژه راه‌آهن لرستان امیدها را زنده کند.

مصوباتی مهم و مؤثر

از طرف دیگر بیشتر از سه دهه است که ساماندهی حریم و ثبت جهانی بنای تاریخی فلک الافلاک در بن‌بست وعده‌ها مانده و حالا چشم‌ها به دولت سیزدهم است تا با امضای حجت‌الاسلام رئیسی گره این مشکل باز شود.

ماجرای جبران خسارات سیلاب سال ۹۸ لرستان هم آن‌قدر طولانی شد تا به دولت سیزدهم رسید و در جریان سفر رئیس‌جمهور به لرستان اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای تکمیل دیواره‌های ساحلی پلدختر مصوب شد.

«معشوره» شاید تنها پروژه‌ای بود که حتی بعد از سفر رئیس‌جمهور به لرستان در جلسه هیئت دولت مورداشاره قرار گرفت و حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد که این پروژه «حتماً» و «سریعاً» آغاز شود.

مهم‌ترین مطالبه لرستانی‌ها در جریان یازدهمین سفر دولت رفع بیکاری بود، موضوعی که باعث شد حجت‌الاسلام رئیسی به وزیر کار مأموریت دهد تا اقدام ویژه‌ای در حوزه اشتغال استان انجام شود.

در حوزه فرهنگ نیز باغ‌موزه دفاع مقدس ۱۱ سال است که سومین استان خسارت‌دیده از جنگ را معطل نگه‌داشته تا نمادی از رشادت قوم لر در دفاع مقدس باشد؛ حالا در سفر یازدهم دولت و با قول «مخبر» مردم منتظر گره‌گشایی از پروژه هستند.

پروژه‌ای که در هشت سال دولت قبل تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته حالا به دولت سیزدهم به ارث رسیده است تا بزرگ‌ترین طرح صنعتی مرکز لرستان برای تکمیل چشم به مصوبات سفر یازدهم داشته باشد.

ماجرای «سامان کاشی» هم تبدیل به یک سریال دنباله‌دار شده، مسئولان زیادی وعده احیا داده‌اند و حالا چشم‌ها به اقدام و عمل دولت سیزدهم دوخته‌شده است تا با دستور رئیس‌جمهور امیدها زنده شود.

مزار شهدای «معمولان» در معرض تخریب و ریزش قرار دارد، در سفر اخیر رئیس‌جمهور به لرستان، تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای این شهر و اختصاص ۲۰ میلیارد برای آن، جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

مسائل حوزه آب مهم‌ترین بخش مطالبات مردم لرستان در سفر یازدهم دولت بود و حالا مسئولان این حوزه از تأمین اعتبار برای پروژه‌های این بخش و همچنین رفع تنش آبی در ۵۰۰ روستا خبر می‌دهند.

در سفر رئیس‌جمهور به لرستان ۳۶ مصوبه برای بخش صنعت این استان در نظر گرفته شد تا چشم‌ها به دولت سیزدهم باشد که حوزه تولید و اشتغال لرستان به احیا و پویایی گذشته خود بازگردد.

پیش‌بینی ۱۳۰ مصوبه و پروژه عمرانی

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مصوبات سفر دولت به لرستان به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند اظهار داشت: یک سری از مصوبات مربوط به حوزه عمرانی و سری دیگر اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها و مصوبات عمرانی از سوی معاونت عمرانی استانداری لرستان و مصوبات اقتصادی نیز از سوی معاون اقتصادی استانداری لرستان پیگیری می‌شوند، عنوان کرد: درمجموع در حوزه عمرانی ۱۳۹ مصوبه سفر داشته‌ایم.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه عمده این مصوبات در حال اجرا و پیگیری هستند، ادامه داد: برخی از مصوبات در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شدند.

دالوند با بیان اینکه این مصوبات شامل پروژه‌های حوزه گازرسانی و برق‌رسانی در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شده‌اند، افزود: یک سری از پروژه تعهدی هستند تا سال ۱۴۰۳ باید عملیاتی شوند.

میزان تخصیص‌های نقدی که بعد از سفر رئیس‌جمهور داشته‌ایم، بالغ‌بر هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها بوده است وی بیان داشت: با توجه به سقف زمانی که برای این پروژه‌ها تعیین‌شده، عملیاتی شده‌اند و حتی در برخی از آن‌ها جلوتر از سقف زمانی هستیم.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه این مصوبات و پروژه‌ها با روند مناسبی در حال پیگیری هستند، گفت: میزان تخصیص‌های نقدی که بعد از سفر رئیس‌جمهور داشته‌ایم، بالغ‌بر هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها بوده است.

دالوند با تأکید بر اینکه کل تخصیص نقدی ما قبل از این سفر حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: با این اوصاف تخصیص هزار میلیارد تومان یک رقم قابل‌ملاحظه است.

راه‌آهن همچنان درگیر اصلاح قرارداد

احسان کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان هم در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری مصوبات و پروژه‌های سفر دولت به لرستان اظهار داشت: یکی از مصوبات، پروژه راه‌آهن لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن این پروژه جزو دستورات ویژه رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری بوده است، عنوان کرد: رئیس‌جمهور در این جلسه دستور دادند که ظرف ۱۰ روز برنامه زمان‌بندی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی تهیه شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه این پروژه یک مشکل قراردادی داشته که خوشبختانه در حال حل است، عنوان کرد: قرارداد این پروژه مربوط به سال‌ها پیش است، الآن یا باید قرارداد به‌روزرسانی شود و یا اینکه قرارداد قبلی فسخ و یک قرارداد جدید منعقد شود.

کرم زاده با بیان اینکه هرکدام از این‌ها یک سازوکار حقوقی دارند، گفت: درنهایت مقررشده که همان قرارداد قبلی این پروژه اصلاح شود.

«معشوره» همچنان منتظر تأمین اعتبار

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه سد «معشوره» نیز اظهار داشت: هنوز بحث تأمین اعتبار این پروژه هنوز حل‌نشده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان با بیان اینکه برای شروع عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیداکرده است، ادامه داد: پروژه رقم بالایی برای اجرا می‌خواهد، هنوز این رقم اعتباری تأمین نشده است.

کرم زاده با بیان اینکه این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: این پروژه یکی از مگا پروژه‌های استان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: مشکل افزایش ظرفیت سد رفع شده و تنها منابع مالی آن مانده است، اگر این امر حل شود، پروژه شروع می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان افزود: یکی از دستور کارهای ویژه مدیریت ارشد استان «معشوره» و راه‌آهن است، در این راستا پیگیری‌های مستمری در حال انجام است و به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

جاده خرم‌آباد- پلدختر در حال اجرا است

کرم زاده در ادامه به پروژه جاده خرم‌آباد - پلدختر اشاره کرد و گفت: این پروژه در چهار جبهه کاری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های پروژه فعال هستند و پیمانکار پروژه نیز یکی از مؤسسات قرارگاه خاتم است، عنوان کرد: این طرح، از پروژه‌های فعال در حوزه ساخت است و از سوی شرکت زیرساخت در حال پیگیری و عملیاتی شدن است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان تأکید کرد: کار بدون وقفه در این پروژه در حال انجام است و خوشبختانه مشکل خاصی ندارد.

اجرای دیواره حفاظتی گلزار شهدا تا قبل از فصل بارندگی‌

کرم زاده در ادامه با اشاره به پروژه دیواره حفاظتی شهر معمولان و گلزار شهدا این شهر اظهار داشت: منابع تأمین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ماده ۱۷ مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه در تنها موضوعی که فعلاً به نتیجه نرسیده‌ایم بحث اعتبارات ماده ۱۷ است گفت: در سطح کشور هنوز مشکل اعتبارات ماده ۱۷ حل‌نشده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان با اشاره به اینکه منتها از محل اعتبارات وزارت نفت اخیراً اعتباراتی به استان ابلاغ‌شده است، عنوان کرد: با دستور استاندار، بخشی از این اعتبار برای تکمیل دیواره حفاظتی گلزار شهدای معمولان اختصاص پیدا کرد.

کرم زاده بیان داشت: این اعتبار در اختیار شرکت آب منطقه‌ای لرستان قرارگرفته است و ظرف یک تا دو هفته آینده و تا قبل از فصل بارندگی عملیات اجرایی این پروژه شروع و به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در ایمن‌سازی اولیه این پروژه، پنج میلیارد تومان اختصاص پیداکرده است.

آخرین خبرها از ۲ پروژه ورزشی و یک پروژه درمانی

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به دو پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری شهر خرم‌آباد و بروجرد نیز اظهار داشت: مجری پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد، شرکت ساخت است.

کرم زاده با بیان اینکه برای این پروژه نیز اعتباراتی تخصیص‌یافته است گفت: فعالیت این پروژه شروع‌شده است.

وی ادامه داد: تعهد اجرای این پروژه تا سال ۱۴۰۳ است و تا آن زمان عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان بیان داشت: برای پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بروجرد نیز اعتباراتی تخصیص پیداکرده است.

کرم زاده همچنین با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی سفر دولت به لرستان ازجمله بیمارستان «نیایش» اظهار داشت: این پروژه فعال است و با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، فعال‌شده و مشکل ماده ۵۶ این پروژه که مربوط به بانک بوده نیز حل‌شده است.

وی بیان کرد: پروژه بیمارستان «رازی» نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه گرفته و بعد از مدتی وقفه، این پروژه فعال‌شده است و روند اجرایی آن پیش می‌رود.

از پروژه‌های فرهنگی سفر دولت چه خبر؟

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان همچنین به پروژه‌های فرهنگی سفر دولت به لرستان اظهار داشت: پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس تخصیص کامل اعتباری گرفته است.

کرم زاده گفت: این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همچنین برای پروژه مجتمع ارشاد خرم‌آباد نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیداکرده است، افزود: پیمانکار قبلی این پروژه نیز خلع ید و پیمانکار جدید در آن شروع به کارکرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان عنوان کرد: تعهد عملیاتی شدن این پروژه نیز تا پایان ۱۴۰۳ است.

کرم زاده گفت: همچنین فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنابراین گزارش، هشت ماهی از سفر دولت می‌گذرد و همچنان عملیاتی شدن مصوبات در ابتدای راه است، روند کار آغازشده و نیازمند تسریع است چراکه اجرایی شدن این مصوبات می‌تواند گره‌گشای بخش عمده‌ای از مشکلات استان و بسترساز توسعه لرستانِ محروم باشد.

کد خبر 5556809

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم لرستان از دولت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا تاسوعای حسینی همایش شیرخوارگان حسینی خطبه های نماز جمعه تاسوعا و عاشورا کرمانشاه گرگان مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان سفر رئیس جمهور به لرستان عمرانی استانداری لرستان بعد از سفر رئیس جمهور میلیارد تومان اعتبار استانداری لرستان هزار میلیارد تومان سفر دولت به لرستان حجت الاسلام رئیسی خبرگزاری مهر دولت سیزدهم تأمین اعتبار مطالبات مردم جریان سفر فلک الافلاک عملیاتی شدن مردم لرستان تحقق مصوبات خواهد رسید برای پروژه برای تکمیل مصوبات سفر نظام مسائل نیمه تمام دستور کار قرار گرفت برای اجرا لرستان هم پروژه نیز پروژه ای تا پایان استان ها خرم آباد مهم ترین کرم زاده ظرفیت ها وعده ها راه آهن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دارابی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جهادی که مدیران خوزستان دارند و با توجه به پیگیری هایی که استاندار، معاون عمرانی استاندار و آقای نیکو دارند که همیشه هم به صورت مستمر پیگیر مصوبات سفر و اجرایی شدن پروژه‌ها هستند امروز بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، مسوولیت‌های اجتماعی که باید در استان خوزستان داشته باشیم حدود ۸.۷ همت بوده که تا کنون ۴.۲ همت پرداخت کرده‌ایم، همچنین از حدود یک هزار و ۷۰۰ پروژه در خوزستان نیز یک هزار پروژه در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که به عنوان خدمتگزار به مردم خوزستان تحویل داده‌ایم.

مشاور وزیر نفت یادآور شد: امیدواریم امسال هم بتوانیم این رویکرد مثبت را در خوزستان داشته باشیم و نماینده شایسته‌ای از صنعت نفت برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 6093561

دیگر خبرها

  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم