Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:41:14 GMT

اهدای عضو یک کودک ۲ ساله به چند نفر جان بخشید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۸۴۱۹

اهدای عضو یک کودک ۲ ساله به چند نفر جان بخشید

ایسنا/خراسان رضوی رییس بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه گفت: در تاریخ ۱۲ مرداد ماه جاری یک کودک ۲ ساله که به گفته والدینش بر اثر سقوط از میز تلویزیون و ضربه به سرش مصدوم شده بود، در بخش آی‌سی‌یو این مرکز بستری شد.

محسن تدین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کودک مصدوم از همان ابتدا با سطح هوشیاری بسیار پایین به بیمارستان اعزام و پس از یک روز تحت مراقبت بودن به کمای عمیق رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از تایید پزشکان مبنی بر مرگ مغزی کودک مذکور، بلافاصله کمیته مرگ و میر دانشگاه تربت‌ حیدریه تشکیل جلسه داده و در نتیجه مرگ مغزی وی را تایید کردند.

تدین خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه در خصوص اهدای عضو بیماران مرگ مغزی موضوع را با خانواده کودک در میان گذاشتند و پس از صحبت و برگزاری جلسات متعدد، آن‌ها به اهدای اعضای فرزندشان رضایت دادند و کودک در تاریخ ۱۴ مرداد ماه جاری برای اهدای عضو به بیمارستان منتظریه در مشهد منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ کلیه کودک به یک نوجوان ۱۳ ساله اهدا و قرنیه و قلب وی نیز برای نجات دادن جان افراد دیگر به بانک اهدای عضو منتقل شد.

رییس بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه بیان کرد: باید توجه داشت در چنین شرایطی قدرت تصمیم‌گیری بسیار دشوار است اما خانواده‌ها باید بپذیرند کسی که دچار مرگ مغزی شده، قادر به بازگشت نیست. از همین رو خانواده چنین بیمارانی می‌توانند با اهدای اعضای بیمار خود، علاوه بر اینکه زندگی را به دیگران هدیه می‌کنند، یاد عزیز خود را ابدی کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه طی یک ماه اخیر سه نفر در این شهرستان بر اثر مرگ مغزی جان باختند و با پیگیری‌های انجام شده، خانواده‌های‌شان راضی به اهدای عضو نشدند. باید توجه داشت در این زمینه فرهنگ‌سازی نقش موثری برای آماده‌سازی افراد جهت اهدای عضو دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اهداي عضو تربت حیدریه خبرهای شهرستان تربت حیدریه اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند