Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس درباره تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی در حساب توئیتری خود نوشت: «امسال روز خبرنگار مصادف شده با عاشورای حسینی. آنچه که نهضت امام حسین را برای همیشه تاریخ زنده نگاه داشته است، صرفا رسیدن اخبار کربلا نبود بلکه تبیین امام سجاد و حضرت زینب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن تسلیت به اصحاب رسانه، رسالت خبرنگاران را درک درست از اوضاع و اطلاع رسانی و تحلیل درست می‌دانم.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم درباره مناسبت روز خبرنگار در توئیتر نوشت: «سلام بر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، روایتگران و تبیین کنندگان اصلی نهضت و حماسه عاشورا... ضمن گرامیداشت روز خبرنگار برای این افسران و سربازان خط مقدم جهاد روایتگری و تبیین، که ادامه دهندگان راه سفیران نهضت حسینی هستند، آرزوی موفقیت دارم.»

سیدناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت هم درباره رسالت پیام‌آوران اینطور مرقوم کرد: «عاشورا مرثیه‌ای به عظمت تمام تاریخ و بی‌شک امروز پیام آورانی که در جنگ نابرابر روایت‌ها با اندیشه و قلمشان در خط مقدم تبیین و روشنگری جهاد می‌کنند، وارثان رسالت زینب(س) هستند. روزخبرنگار گرامی باد.»

فاطمه قاسم‌پور، ‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به شخصیت حضرت زینب(س) در توئیتر نوشت: «"کلمه" سلاح برنده زینب کبری بود که با آن غبارها را کنار زد، ظلم و جهل را عیان ساخت و حق را امتداد بخشید۔ روز خبرنگار فرصتی است برای تجلیل از خبرنگارانی که زینب‌گونه از این سلاح بهره برده و  مسائل و مطالبات واقعی مردم را در کنار کاستی‌ها و پیشرفت‌ها منعکس می‌کنند.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره فعالیت‌های خبرنگاران در عرصه خبری جهان اینطور نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. دنیای امروز بدون خبرنگار تاریک و خاموش است و افتخار خبرنگاران متعهد در آگاهی رسانی بجا و بموقع و کامل و غیر عوامفریبانه است. او است که می‌تواند افشاگر سوء استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های مزدور شود. از خدای متعال توفیق روزافزونشان را در ایفای وظیفه مقدس روشنگری مسئلت می‌کنم.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز به ظلم ظالمان اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «فصل مشترک حکومت یزید و حکومت آمریکا؛ یزید اسلام را برنمی‌تابید و آمریکا انقلاب اسلامی را. خدایا ما را از شرّ دشمنان اسلام و منافقان مصون نگهدار.» میرسلیم درباره قیام حسینی و مبارزه با ستم نیز توئیت کرد: «قیام حسینی برای رفع فساد و انحرافی بود که در حکومت  اسلامی رخ داده بود و نیز برای تضمین دفع ستم‌پذیری و پیشگیری از سیطره جهل و هواپرستی، در آینده جوامع اسلامی بود. خدایا مارا در قدردانی از خون بناحق ریخته شهدای کربلا موفق بدار.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی هم به تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «تقارن روز خبرنگار با عاشورای سید و سالار شهیدان تاکیدی است بر مسئولیت مهم و بزرگ خبرنگاران در پی‌جویی حقیقت. خبرنگاران به پیروی از راوی بزرگ کربلا حضرت زینب(س) در مسیر حقیقت جویی و آگاهی بخشی ثابت قدم باشند.» این نماینده مجلس در توئیت دیگر خود به پرتاب ماهواره خیام اشاره داشت و نوشت: «قرارگرفتن ماهواره خیام در مدار زمین و بهره برداری از این ماهواره توسط دانشمندان جوان فضایی ایرانی قدمی بزرگی درحوزه صنعت فضایی کشور است. ایران هسته‌ای و فضایی یعنی تحریم معنی ندارد و ما می‌توانیم.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تقبیح رفتار افراد مخالف فرهنگ حسینی در توئیتر خود نوشت: «یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره... چراغی را که ایزد بر فروزد هر آن کس پف کند سُبلَت بسوزد نه نور قرآن با تعدی و جسارت نابخردان زوال یابد ونه نور حسین(ع) با پاشیدن خاک به چشم خورشید به کاستی در آید. اُف بر فرهنگی که توهین به مقدسات و قرآن کریم را جایز می‌شمارد.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در چند توئیت موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار داد. این نماینده مجلس درباره تقارن روز خبرنگار و روز عاشورا در توئیتر خود نوشت: «تقارن روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، یادآور ابعاد رسانه‌ای نهضت عاشورا و مسئولیت بزرگ خبرنگاران در جهاد تبیین است که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بدوش کشیدند و الگوئی شدند برای همه خبرنگاران در دفاع از حق، ایستادگی در برابر ظلم و ابلاغ پیام.»

این نماینده مجلس در توئیت‌های دیگر خود به بیانیه جدید میرحسین موسوی اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «بیانیه اخیر میرحسین موسوی علیه نظام نشان داد که افکار او فرسنگ‌ها با افکار امام عزیز فاصله دارد، همچنین او بار دیگر نشان داد که شایستگی ترحم و عطوفت نظام را ندارد و از هر فرصتی برای ضربه به کیان انقلاب و ترویج دیدگاه‌های غرب استفاده می‌کند.» او در توئیت دیگری در این باره نوشت: «لبیک یا خامنه‌ای سرانجام رویه‌ای که میرحسین در موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌هایش بعد از انتخابات ۸۸ به کار گرفته شده، حمایت از داعش که آمریکائی‌ها به تشکیل آن اعتراف و صهیونیست‌ها آشکارا از آن‌ها پشتیبانی می‌نمایند. اللهم اجعل عاقبت امرنا خیرا.»

سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در توئیت‌های خود به مساله جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه و پرتاب ماهواره خیام اشاره داشت. او در توئیت نخست خود اینطور نوشت: «تلاقی وحشی‌گری این روزهای رژیم صهیونسیتی در غزه با ایام عاشورا حجت را بر هر کسی که به دنبال هیئت سکولار بود، تمام کرده است. مگر می‌شود عزادار اباعبدالله باشیم و از شمر زمانه غافل بمانیم؟ من حسینیه‌ای را قبول دارم که قهرمانانی بپرورد که با دشمن اسرائیلی بجنگند.» او در دومین توئیت خود هم با اشاره به پرتاب ماهواره جدید ایران از قزاقستان اینطور توئیت کرد: «پرتاب ماهواره خیام و آغاز ماموریت عملیاتی این ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری، نشان‌گر پایان دوران شکست‌ها و احیای صنعت فضایی کشور است. ضمن تشکر از دولت، باید این‌گونه اقدامات مثبت ادامه یابد تا با سرازیرشدن این فناوری به سایر عرصه‌ها، پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان شتاب بگیرد.»

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم با انتشار تصویر شخصی خود پیش از ارسال ماهواره خیام از سایت قزاقستان در روز سه‌شنبه ۱۸ مردادماه اینطور در توئیتر نوشت: «مهم‌تر از مباحث علمی و دستیابی به اطلاعات ماهواره خیام، خنثی سازی تحریم‌های آمریکا رو شاهد هستیم.»

کد خبر 696763 برچسب‌ها خبر ویژه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس نماینده مردم تهران توئیتر خود نوشت تقارن روز خبرنگار مجلس شورای اسلامی پرتاب ماهواره ماهواره خیام حضرت زینب س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرسازی و توسعه شهر باید عدالت محور باشد گفت: در این سال ها که خادم و امانت دار آراء شما عزیزان هستیم سعی کرده ایم اگر درآمدی کسب می‌شود، توسعه شهر براساس عدالت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در نماز جمعه خوراسگان با اشاره به روز شوراها اظهار کرد: در سوره شوری به صفاتی از مؤمنین اشاره و گفته شده که از صفات اصلی و ذاتی مؤمنین این است که در امور اصلی خودشان شور و مشورت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اولین مسئولیت‌های ما در شورای شهر انتخاب شهردار اصفهان است که شهردار نیز در سلسله مراتب بعدی، شهرداران مناطق و مدیران خود را می‌چیند، افزود: نظارت بر کار شهرداری برعهده شورای اسلامی شهر است و وظیفه شهرداری، اداره امور شهر در کنار مردم است، در غم و شادی مردم از زمان طفولیت تا زمان فوت، یعنی از زمان نوزادی آن پسماندی که در بیمارستان تولید می‌شود وظیفه قانونی شهرداری است که آن را دفع کند تا آن زمانی که تک تک ما فوت می‌کنیم باز وظیفه شهرداری ایجاد و اداره آرامستان‌ها است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر مکانی آتش بگیرد، آتش نشانی در کنار شماست، در حوزه شادی نیز اماکن و رویدادهای تفریحی و فرهنگی همگی جزو مأموریت‌های شهرداری است که شهرداری در این سال‌ها تلاش کرده است آنطور که شایسته و بایسته است آن را انجام دهد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه شهرسازی و توسعه شهر باید عدالت‌محور باشد، گفت: در این سال‌ها که خادم و امانت‌دار آرا شما عزیزان هستیم سعی کرده‌ایم اگر درآمدی کسب می‌شود، توسعه شهر بر اساس عدالت باشد و امروز در کمیته نظارتی شرق شهر به همراه از دو تن از همکاران ۶ ماه اول سال را مستقر هستیم که وظیفه داریم مسائل را به‌صورت دقیق ببینیم تا با مشورت شهرداری اعتباراتی را تخصیص دهیم و بر تأمین و هزینه کرد آن‌ها نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: چند روز قبل استاندار اصفهان بازدیدی از پروژه رینگ چهارم داشت؛ آزادسازی‌های پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان که در کاهش آلودگی و حل مسائل ترافیکی شهر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی این دهه اصفهان بوده که تمام شده امسال همه ما در کنار هم بهره‌برداری از این منطقه و پروژه رینگ چهارم را جشن می‌گیریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کمربندی شمالی و احداث خیابان شهید باقری از دیگر پروژه‌های در دست انجام است که آزادسازی‌های آن در دست پیگیری است و کارهای زمین مانده دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در توان ما نیست اما سعی کرده‌ایم امروز صدای مردم اصفهان باشیم‌.

نباتی نژاد تاکید کرد: ما تعهد کرده‌ایم به‌عنوان منتخبین مردم در شورا و مجلس در کنار هم باشیم زیرا بسیاری از اوقات نرخ بانک و گرانی‌ها از من مطالبه می‌شود و نظافت شهر و کرایه اتوبوس از نمایندگان مجلس، و به همین دلیل ما باید در جلسات کنار یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: امروز در محضر نمایندگان مطالبه پیگیری متروی شرق اصفهان را مطرح کردم و عزم ما این است که مطالعات آن کامل شود، این پروژه مصوبه کشوری دارد و امیدواریم که بتوانیم در توان خودمان تصویب، طراحی و آغاز پروژه مترو را در این دوره داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: البته این مسئله به یک دوره و دو دوره نمی‌کشد اما دنبال هستیم تا حداقل پیگیری اجرای مترو از سمت شرق را در جهت تقویت حمل و نقل عمومی داشته باشیم‌.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: هرچقدر پیشنهاد بدهید، انتقاد کنید و توقع خود را به ما منتقل کنید قطع به یقین ما در تصمیم گیری‌ها آگاهانه‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنیم، در طول این ۶ ماه جلساتی را در خدمت شهرداری منطقه ۱۵ بوده‌ایم و اگر مشکلاتی باشد که بتوانیم پیگیری کنیم حتماً این کار را انجام خواهیم داد.

وی در انتها گفت: جمله‌ای از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وظیفه مردم در قبال ما وجود دارد که فرمودند: «مملکت باید به دست خود مردم و با دست خود اشخاص اداره شود و شهرها باید به توسط خودتان اداره شود، آباد شود، ننشینید کنار و نگویید شورای شهر درست شد برویم کنار، شورای شهر خودش کاری نمی‌تواند، چند نفر آدمی هستند که مثل دیگران ضعیف هستند و نمی‌توانند کاری بکنند، تا همه باهم نباشند و دست به هم ندهند نمی‌شود این کارها انجام بگیرد و این وظیفه انسانی است که کمک کنیم همه به هم، معاونت کنیم تا بلکه انشاالله کارها اصلاح شود.»

کد خبر 748094

دیگر خبرها

  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر