Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عصر امروز در جلسه ستاد کرونا اظهار داشت: مراسمات عزاداری امام حسین(ع) امسال  بسیار معنادار و با قوت برگزار شد.

وی اضافه کرد: تحلیل بسیاری این بود که تبلیغات و تهاجمات فرهنگی اثرگذار بوده و اوضاع اقتصادی نیز باعث حضور کم مردم در مراسمات عزاداری‌ها خواهد شد، اما برخلاف تحلیل‌ها هم حضور کمی و کیفی مردم را در عزاداری‌ها داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان‌نثاری با تاکید ویژه بر برگزاری تمامی امور اجتماعی براساس دستور رئیس جمهور عنوان داشت: در کنار رعایت موارد بهداشتی که باید برقرار باشد ما هیچ مراسمی، هیچ سالن ورزشی، مدرسه و دانشگاهی را تعطیل نخواهیم کرد و دانشگاه‌ها و مدارس باید تمهیدات لازم را جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها اتخاذ کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان این‌که هر تجمعی یک متولی دارد اظهار داشت: ما از متولیان امر درخواست داریم برای رعایت پروتکل‌ها تذکر دهند و در درجه اول من از فرمانداران درخواست دارم که به رعایت پروتکل‌ها تاکید کرده و مردم را نسبت به زدن ماسک و تزریق واکسن تذکر دهند.

وی شیوع بیماری واگیر را ناگهانی دانسته و گفت: شیوع بیماری‌های واگیر اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و بر سلامت روان مردم تاثیر می‌گذارد و به کادر درمان استرس وارد می‌کند؛ کرونا اثرات وضعی بر بدن افراد برجا گذاشته و در امراضی که در آینده با آن‌ها مواجه می شویم تاثیرگذار است.

جان‌نثاری با بیان این مطلب که جان یک انسان بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: از دوستان دانشگاه علوم پزشکی درخواست دارم که طرح محله محور شهید سلیمانی را پیگیری کنند.

وی به در پیش بودن مراسم اربعین اشاره کرده و عنوان کرد: من از مردم درخواست دارم که با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین با رعایت موارد بهداشتی، ما در اربعین شرایط پاکی داشته باشیم تا این مراسم به خوبی برگزار شود و به زائرین سایر کشورها نیز بیماری منقل نشود.

شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت کرونا در سطح جهان اظهار داشت: بیشتر مرگ و میرهای روزهای اخیر کرونا در سطح جهان مربوط به اروپا و آمریکا می‌باشد؛ در کشورهای آسیای مرکزی و شرقی نیز کرونا کمی زیاد شده است. 

وی به روند نزولی کرونا در جهان پرداخته و عنوان کرد: البته در این کشورها روند کاهشی پیک هفتم کرونا شروع شده و در سیر نزولی می‌باشد و در کشورهای همسایه مثل قطر، عراق، امارات و عربستان نیز سیر نزولی کرونا شروع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روند انجام واکسیناسیون را کند ارزیابی کرده و ادامه داد: تاکنون در کل کشور ۶۴  میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند و در حال حاضر بسیاری از شهرها قرمز و نارنجی هستند و ابتلا هنوز بالا است و میزان مرگ‌ و میر رو به افزایش می‌باشد اما مرگ‌ و میر نسبت به موج‌های قبلی بسیار کمتر می‌باشد. 

شیرانی بیشتر فوتی‌های کرونا در سطح کشور را مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان و گیلان دانسته و با اشاره به وضعیت استان اصفهان بیان کرد: در هفته‌های اول و دوم بستری‌ها و فوتی‌ها رو به افزایش بوده است و هرچند نمودار بستری‌های سرپایی رو به افزایش است، اما شیب افزایش سرعت آن رو به کاهش می‌باشد.

وی زیرسویه BA5 را بیشترین سویه در حال انتشار بیان کرده و با اشاره به سرعت بالای انتشار کرونا در این زیرسویه از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قویا انتقاد کرده و اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۳۵ درصد رسیده است و این موضوع به خصوص در تجمعات و حمل‌ و نقل عمومی دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت شهر اصفهان را قرمز اعلام کرده و عنوان کرد: در هفته‌های آینده این وضعیت بهبود خواهد یافت؛ در حال حاضر موارد تست مثبت کرونای ما کاهش یافته و این به معنای کاهش بستری و در نتیجه کاهش مرگ‌ و میر است. 

شیرانی آماری از کرونا در استان اصفهان ارائه کرده و اضافه کرد: در تیر ماه ۳ درصد بستری‌ها فوت شده‌اند و این در حالی است که در حال حاضر ۲ درصد بستری‌ها فوت می‌شوند؛ در حال حاضر ۹۵ مریض بدحال در آی‌سی‌یو هستند. 

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در مراحل مختلف نیز بیان داشت: براساس آخرین آمار تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا دز اول واکسن را ۸۷ درصد، دز دوم را ۷۹ درصد، دز سوم را ۴۰ درصد و دز چهارم را تنها ۳.۴ درصد دریافت کرده اند و در حال حاضر در استان اصفهان تنها ۱۲۷ هزار نفر دز چهارم را دریافت کرده اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با نگران کننده دانستن آمار تزریق واکسن در دز چهارم به حضور فعال اداره بهداشت در تزریق واکسن در بین مردم اشاره کرده و تاکید کرد: ما در دز چهارم خودمان به ادارات، کارخانجات و هیئات رفته و مستقیما وارد عمل شده‌ایم. 

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: پروتکل بهداشتی ستاد کرونا استان اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل ها تزریق واکسن حال حاضر دز چهارم بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی