Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:43:10 GMT

گانتس: وعده‌ای درباره آزادی اسرای جهاد نداده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۱۲۸

گانتس: وعده‌ای درباره آزادی اسرای جهاد نداده‌ایم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعاها و یاوه‌گوییهای جدید خود مدعی شد که این رژیم، اسرای جهاد اسلامی را آزاد نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز سه‌شنبه گفت که این رژیم با مسئولان مصر درباره مطالبات جهاد اسلامی فلسطین رایزنی خواهد کرد.

خبرگزاری فلسطینی «سوا» به نقل از گانتس گزارش داد، باید به غزه فشار آورد و از وضعیت داخلی آن سوء استفاده کرد تا «سربازان اسرائیلی بازگردانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز این کار را به صورت اطلاعاتی، عملی و سیاسی انجام می‌دهیم».

وی همچنین مدعی شد که درباره آزادسازی بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی و «خلیل عواوده» که از اسرایی است که دست به اعتصاب غذا زده، رژیم صهیونیستی هیچ وعده‌ای نداده است.

این در حالی است که «محمد الهندی» رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی شانزدهم ماه جاری گفت که توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است. وی خبر داد که این طرح مصر شامل پایبندی قاهره به تلاش برای آزادی السعدی و عواوده از اسرای جهاد اسلامی است.

گانتس با این ادعا که رژیم صهیونیستی پس از عملیات علیه جهاد اسلامی، بازدارندگی در برابر حماس را تقویت کرده است، مدعی شد: عملیات [علیه غزه] به نظرم موفقیت‌آمیز بود. این عملیات به صورت برجسته‌ای اجرایی شد.

کارشناسان و ناظران بر خلاف ادعای وزیر جنگ صهیونیست بر این باورند که صهیونیستها به شدت از توانمندی موشکی جهاد اسلامی غافلگیر شدند. شبکه العربیه هم خبر داد که  این رژیم از ترس هدف قرار گرفته شدن سکوهای گازی خود، تجاوز خود علیه غزه را متوقف کرد.

این وزیر اسرائیلی در عین حال اذعان کرد که نباید توانمندی جهاد اسلامی را نادیده گرفت؛ زیرا این جنبش، «حدود شش تا هفت هزار موشک در اختیار دارد که عدد بزرگی است و قدرت شلیک آن را نیز هم دارد».

وزیر جنگ صهیونیست در پایان مدعی شد که حماس هم مسئول جنگ غزه است و در صورت لزوم، با ابزارهای نظامی با این جنبش مقابله خواهد کرد.

در همین ارتباط، خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی در این باره تأکید کرد، دستاوردی که سرایا القدس موفق شد در جنگ اخیر با دشمن صهیونیستی به دست آورد، پیوند بین غزه و کرانه باختری و همه میادین مقاومت در سراسر فلسطین اشغالی بود؛ به نحوی که این اقدام، آمادگی دائمی برای پاسخ به هر تجاوزگری را ثابت کرد .

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت رژیم صهیونیستی جهاد اسلامی بنی گانتس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جهاد اسلامی وزیر جنگ مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو

منابع رسانه امروز (سه‌شنبه) از تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسرای صهیونیست علیه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری شهاب، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و شهرک‌نشینان با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو نسبت به عملکرد کابینه رژیم اشغالگر در جریان جنگ و بی‌توجهی آن به سرنوشت اسرا اعتراض کردند.

معترضان خیابان «بیگن» در تل‌آویو را مسدود کردند و علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

معترضان همچنین تاکید کردند: خیلی وقت است که دستان کابینه نتانیاهو آغشته به خون اسرا است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست کابینه رژیم صهیونیستی و در صدر آن نتانیاهو را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند و به همین دلیل به صورت روزانه تظاهراتی را علیه او در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند و خواستار برکناری وی از ریاست کابینه هستند.

پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • دومینوی حادثه برای مقامات اسرائیلی؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست