Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:45:52 GMT

در جست و جوی ۶ نفر مفقود باقی مانده هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۷۶۸

در جست و جوی ۶ نفر مفقود باقی مانده هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مرادی پور روز گذشته اعلام کرد: در سیل‌های اخیر که از ابتدای مرداد آغاز شد، ۹۳ نفر از مردم جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر ۲۴ استان کشور متأثر از سیل بودند اظهار کرد: در این مدت، بیش از ۱۵ هزار امدادگر و نجات‌گر کادر و داوطلب به مردم کمک رسانی کردند. ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر اسکان اضطراری یافتند و سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع در سیلاب اخیر کشور به ۸۴ هزارو ۵۱۷ نفر امدادرسانی شده است.

مرادی پور اضافه کرد: متأسفانه همچنان ۶ نفر مفقود هستند و هلال احمر به همراه دیگر نهادها در حال جست و جوی پیکرهای این افراد هستند. تهران، چهارمحال بختیاری، خوزستان، لرستان، مازندان استان‌هایی هستند که همچنان مفقودی سیلاب دارند.

سیلاب‌های ناشی از پدیده مونسون از اول مرداد آغاز شد. در این سیلاب‌ها ۲۴ استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شدند.

کد خبر 5559697

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب سیل مفقودشدگان سازمان امداد و نجات هلال احمر شهرداری تهران محرم 1401 شورای شهر تهران ماه محرم پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی روز خبرنگار تاسوعا و عاشورا عاشورا آلودگی هوا بهزیستی رژیم صهیونیستی شورای شهر سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند

نهادهای دولتی در نوار غزه اعلام کردند که بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غزه زیر آوار مفقود شده‌اند و در سایه عدم وجود امکانات لازم برای نجات آنها جانشان را از دست داده‌اند و با وجود تلاش‌های زیاد امدادگران امکان بیرون آوردن اجساد از زیر آوار وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که هر روز ابعاد جدیدی از جنایت‌های شنیع رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه فاش می‌شود و جدیدترین مورد آن مربوط به کشف گورهای دسته جمعی و پیدا شدن اجساد تکه تکه شده مردم غزه در این گورها بود، اداره کل دفاع مدنی نوار غزه امروز اعلام کرد که هنوز بیش از 10 هزار نفر زیر آوار صدها ساختمان ویران شده در نوار غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مفقود شده‌اند و تیم‌های تخصصی نیز نمی‌توانند اجساد آنها را از زیر آوارها بیرون بکشند.

این نهاد دولتی نوار غزه گزارش داد که این مفقودان به دلیل عدم ثبت آمار آنها در بیمارستان‌ها در آمار شهدای اعلام شده در وزارت بهداشت لحاظ نشده‌اند. بنابراین تعداد شهدا از مرز 44000 نفر عبور کرده است.

بر اساس بیانیه اداره دفاع مدنی غزه، در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی بعد از گذشت بیش از 200 روز از جنگ و با وجود کمبود شدید امکانات و تجهیزات، تیم‌های دفاع مدنی و سایر گروه‌های مربوطه به انجام وظایف انسانی خود در قبال مردم ادامه می‌دهند و همچنان در تلاش برای جستجوی افراد مفقود شده در زیر آوار خانه‌ها و ساختمان‌های تخریب شده هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است که از ابتدای تجاوز دشمن اشغالگر به نوار غزه تاکنون هزاران نفر از شهروندان فلسطینی به دلیل عدم وجود امکانات لازم برای نجات آنها زیر آوار مانده و جان خود را از دست داده‌اند و اجساد آنها هنوز هم زیر آوار است. با همه این وجود کمپین‌های مردمی برای یافتن افراد مفقود شده و دفن پیکر شهدا با احترام ادامه دارد و مردم غزه با وجود همه رنج‌ها و مصائبی که درگیر آن هستند مسئولیت انسانی و ملی خود را در قبال دیگران انجام می‌دهند.

اداره دفاع مدنی غزه اعلام کرد که تیم‌های امدادی با ابزارهای ساده دستی در تلاش برای بیرون کشیدن اجساد شهدا از زیر آوارها هستند و در سایه عدم وجود تجهیزات تخصصی و سنگین مانند بولدوزر و بیل مکانیکی تلاش‌ها برای یافتن مفقودان فایده چندانی ندارد.

سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً 14 سال طول می‌کشدکشف 140 گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌هاافشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

بر اساس این گزارش در صورت عدم ورود تجهیزات تخصصی برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوارها این روند 2 تا 3 سال طول خواهد کشید، به ویژه اینکه مقامات سازمان ملل تخمین می‌زنند در جریان بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه حداقل 37 میلیون تن آوار بر جای مانده است.

این نهاد دولتی در نوار غزه هشدار داد که تداوم تجمع هزاران جسد در زیر آوارها باعث گسترش انواع بیماری‌ها شده و با شروع فصل تابستان و گرما روند تجزیه اجساد سریع‌تر می‌شود و در سایه فروپاشی سیستم بهداشت غزه مردم با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

اداره کل دفاع مدنی غزه مجدداً از همه طرف‌های مربوطه از جمله سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت، کمیته بین المللی حفاظت مدنی و همه سازمان‌های حقوق بشری و جهانی خواست تا مسئولیت خود را در قبال غیرنظامیان بر عهده گرفته و اقدامات لازم را جهت ورود تجهیزات سنگین لازم برای نجات جان مجروحان در زیر آوار و همچنین بیرون کشیدن اجساد شهدایی که در حال تجزیه هستند انجام دهند.

این درحالی است که چند روز قبل «پیر لودامار» مسئول ارشد واحد مین‌روبی سازمان ملل متحد با اشاره به حجم ویرانی گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به وجود آورده است اعلام کرد: عملیات آواربرداری در غزه در پی جنگ ویرانگر اسرائیل علیه این منطقه احتمالاً حدود 14 سال طول بکشد.

به گفته این مسئول سازمان ملل حدود 37 میلیون تن آوار در غزه که یک منطقه بسیار پرجمعیت است به‌جای مانده است و با وجود اینکه نمی‌توان تعداد دقیق مهمات منفجرنشده در این منطقه را ارزیابی کرد اما انتظار می‌رود در شرایط مشخص آواربرداری در غزه حدود 14 سال به طول بیانجامد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله