Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان، دو طرف بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دومین و آخرین روز سفر به قزاقستان، با بغدات موسین وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار رسمی دو طرف ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌های دوجانبه موضوعات مشترک بین دو کشور ایران و قزاقستان در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همکاری در توسعه دولت هوشمند (با توجه به اینکه کشور قزاقستان یکی از کشورهای پیشرفته در دولت الکترونیک است)، همچنین توسعه همکاری‌های صنعت فضایی شامل استفاده از زیرساخت‌های فضایی دو کشور به‌صورت مشترک توسعه همکاری‌های علمی تحقیقاتی در حوزه فضا و همچنین ساخت ماهواره‌های مشترک ازجمله موارد مورد مذاکره بود.

حضور شرکت‌های ایرانی در بازار قزاقستان هم مورد مذاکره قرار گرفت که مورد استقبال وزیر قزاقستان قرار گرفت و مقرر شد در نمایشگاهی که یک ماه دیگر در کشور قزاقستان برگزار می‌شود شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه برای عرضه و معرفی محصولات خود حضور پیدا کنند.

در پایان این دیدار «زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات » به‌طور رسمی از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد که با استقبال طرف قزاقستانی مواجه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قزاقستان وزارت ارتباطات اخبار قزاقستان وزارت ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد