Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:44:09 GMT

۱۳ دستگاه پل و ابنیه فنی در استان اردبیل مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۰۹۹۱۳

۱۳ دستگاه پل و ابنیه فنی در استان اردبیل مرمت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیان شامگاه سه‌شنبه در بازدید از تعمیرات ابنیه فنی شهرستان پارس آباد اظهار کرد: ۱۳ دستگاه پل و ابنیه فنی اردبیل در ۴ ماهه گذشته مرمت و تعمیر شد که پل آق چای، پرگو، آلوچه، کرد قشلاقی و پل‌های عزیزکندی از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷ دستگاه ابنیه فنی نیز با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال تعمیر و مرمت شده است، گفت: در راستای اصلاح نقاط پرحادثه در سطح استان دو نقطه پرحادثه در سه راهی سیاب و پیچ قصابه نیز اصلاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: تعداد ۶ دستگاه ابنیه فنی در محورهای اردبیل به مشکین شهر، اردبیل به گرمی و مشگین‌شهر به اصلاندوز نیز در مرحله تعمیر و مرمت است که ۴۶ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

زندیان ادامه داد: در سال جاری با تخصیص ۱,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات اجرایی تعریض پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد، ورودی و تقاطع غیر هم سطح نمین، تکمیل محور هشجین-سرچم و پیچ شرفه، ایمن سازی محور گرمی-موران و همچنین اجرای رمپ و ایمن سازی اسدکندی در حال حاضر در دست اجرا است.

وی با اشاره به وجود ۲۶ دستگاه پل خاص در استان اردبیل افزود: ۸۷ دستگاه پل‌های بزرگ با دهانه ۱۰ تا ۲۰ متر و ۵۴۹۲ پل‌های کوچک با دهانه‌های زیر ۱۰ متر واقع در محورهای مختلف استان قرار دارد.

کد خبر 5559667

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری راهداری اردبیل اردبیل شهرستان پارس آباد مهر محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر عکس استانها ویروس کرونا تاسوعای حسینی خطبه های نماز جمعه همایش شیرخوارگان حسینی تاسوعا و عاشورا کرمانشاه گرگان ابنیه فنی دستگاه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن افشارچی استاندار زنجان از مساجد تاریخی چهلستون و یری پایین در بافت تاریخی زنجان بازدید کرد و اعتباری را برای ادامه مرمت این دو بنای تاریخی تخصیص داد.    استاندار زنجان در طی این بازدید با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد مذکور در خصوص مسائل مختلف و مشکلات این بناهای تاریخی دیدار و گفتگو کرد.    افشارچی با اشاره به اینکه این دو مسجد قدیمی با عبادت علما و مومنان در طول تاریخ شناخته می‌شود، گفت: فرآیند مرمت مسجد تاریخی چهلستون و تکیه تاریخی مسجد یری پایین با جدیت باید تداوم یابد و برای هر دو بنای تاریخی اعتبار تخصیص یافته است.   او پس از بازدید از مسجد تاریخی چهلستون و ۱۴ ماه مرمت مستمر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این بنا، بیان کرد: مرمت شبستان مسجد چهلستون به نحو احسن انجام شده و برای ادامه روند مرمت در این مسجد تاریخی، بویژه برای کف سازی بنا، ۳ میلیارد از محل اعتبارات عمرانی استان تخصیص داده شده است.    افشارچی همچنین، افزود: برای ادامه مرمت مسجد یری پایین و به ویژه برای تکیه مسجد یری پایین ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار امانی تخصیص یافته است.   سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این بازدید گفت: در مسجد چهلستون، علاوه بر مجموعه عملیات مرمتی سال گذشته، کف‌سازی و رفع مشکلات برق رسانی از اقدامات برنامه ریزی شده است. در تکیه مسجد یری پایین نیز، باید آواربرداری سقف، بام‌سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن‌ اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی انجام شود.   مسجد چهل‌ستون زنجان از مساجد تاریخی شهر زنجان است. این مسجد در بافت بازار بالای زنجان در ضلع جنوب شرقی مسجد جامع زنجان در راسته معروف به راسته حجت‌الاسلام قرار دارد. طبق کتیبه‌ای که روی پیشانی ورودی بنا نصب‌شده این بنای در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته‌شده است و مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان
  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل