Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: اصحاب رسانه با نگاه نقادانه و موشکافانه همه ضعف‌ها و قوت‌ها را با هم ببینند و نهضتی را مبنی بر تکیه بر نقاط قوت و ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کنند.

حسین سلاحورزی، در نشست با اصحاب رسانه لرستان، که به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: قانونگذار نیز خبرنگاری را در زمره کارهای سخت و زیان‌آور دیده به دلیل سختی و صدمه ای که دارد، اما باید دانست که خبرنگاران بیش‌از تهدیداتی که در حوزه فیزیکی دارند گرفتاری بزرگی دارند این است که مرتب مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عنوان کرد: در لرستان به دلایل زیرساختی فاصله توسعه‌ای بیشتر بوده به همین دلیل به خاطر پایین بودن درآمد سرانه مالی و پایین بودن توان مالی بانک‌ها این توسعه در استان اتفاق نیفتاده است.

این مسئول با اشاره به این‌که من به وضعیت موجود امیدوار هستم، تصریح کرد: اگر تورم‌ کنترل شود اعتماد سرمایه‌گذاری بالا رفته و سرمایه‌گذاران قدم پیش می‌گذارند.

سلاحورزی با اشاره به این‌که در حال حاضر عمده مدیران ارشد استان بومی هستند که باید از این فرصت استفاده کرد، تصریح کرد: این افراد می‌توانند با شناخت، تعصب و علمی که دارند برای توسعه استان مؤثر باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به سهم استان از سرزمین، منابع طبیعی و جمعیت کشور، جایگاه لرستان باید در میانه جدول رشد اقتصادی در کشور باشد اما سهم ما از رشد اقتصادی نشان می‌دهد جز چند استان آخر کشور باشیم.

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند عقب ماندگی استان را جبران کند، عنوان کرد: باید سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشیم که بعد از یک دوره پنج ساله بتوانیم تغییرات را در استان احساس کنیم.

این مسئول ادامه داد: سیاست‌های اصل ۴۴ به هیچ دولتی اجازه نمی‌دهد که این سرمایه را به استان بیاورد و بانک‌ها نیز این میزان سرمایه ندارند و تنها راه ما ایجاد یک نهضت است که لرستان را مرکز خوبی برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

سلاحورزی بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که انجام شده برنامه‌ای داریم که در قالب یک همایش یک روزه مجموعه پروژه‌ها و طرح‌هایی که دستگاه‌های اجرایی نتوانسته‌اند انجام دهند را در حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری عرضه کنیم که شروعی برای جذب سرمایه‌گذارها باشد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: در این راستا نقش اصحاب رسانه این است که با نگاه نقادانه و موشکافانه همه ضعف‌ها و قوت‌ها را با هم ببینند و نهضتی را مبنی بر تکیه بر نقاط قوت و ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز خبرنگار اتاق بازرگاني استانی اقتصادی اتاق بازرگانی سرمایه گذاری اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است