Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری گفت: چندین سالی است که میهمان نوازی اهالی ارمغانخانه در اقصی نقاط کشور زبانزد شده است؛ بطوری که تعداد زیادی از علاقمندان در روز‌های محرم به این منطقه سفر می‌کنند.

او افزود: برنامه ریزی برای رفاه حال عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و استفاده بهتر آن‌ها از مراسم تعزیه خوانی این شهر امری مهم است؛ به طوریکه در روز‌های محرم مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی با جدیت تمام برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن برنامه تعزیه خوانی و عزاداری تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره میراث فرهنگی زنجان ادامه داد: پارسال ۲۵ هزار نفر در روز عاشورا در محل تکیه ارمغانخانه و محوطه بیرونی حضور داشتند که در مدت برگزاری تعزیه در این شهر همه اهالی به استقبال مهمانان حسینی از سراسر کشور و حتی مهمانان سفر کرده از دیگر کشور‌های به این منطقه، رفتند.

او افزود: مراسم تعزیه خوانی که در این منطقه حدود چهار قرن قدمت دارد همه ساله در محرم با حضور خیل عاشقان از شهر‌های مختلف کشور به ویژه استان‌های همجوار برگزار می‌شود.

 باقری گفت: ۱۲ تعزیه خوان و هفت عضو هیات امنای ارمغانخانه در برگزاری این مراسم مشارکت دارند و تعزیه خوانی این منطقه در سال ۱۳۸۹به ثبت معنوی کشور رسید.

گفتنی است ارمغانخانه با جمعیتی بیش از سه هزارو ۷۰۰ نفر در شمال غربی زنجان واقع شده و از شهر زنجان ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی ارمغانخانه زنجان تعزیه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در مراسم واگذاری سرخابی

به گزارش ورزش سه، از دقایقی بعد آیین واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حالی برگزار خواهد شد که هم اکنون وزیر ورزش نیز وارد این جلسه شده است.

وزیر ورزش که تا امروز سکاندار هدایت این دو باشگاه محسوب می‌شد ، حالا سهمش از مالکیت سرخابی‌ها به کمتر از ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی هم در این مراسم حضور دارند.

دیگر خبرها

  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • حضور وزیر ورزش در مراسم واگذاری سرخابی