Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مدیران پژوهشگاه ژنتیک با دارندگان مدال‌های طلا و نقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته‌های سلول‌های بنیادی، زیست‌شناسی و شیمی برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست صمیمانه و علمی مدیران پژوهشگاه ژنتیک با دارندگان مدال‌های طلا و نقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته‌های سلول‌های بنیادی، زیست‌شناسی و شیمی در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ضمن خوش‌آمدگویی به نخبگان و دانش‌پژوهان حاضر در جلسه اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در خدمت معماران علمی آینده کشور که صاحب عناوین طلا، نقره و برنز کشوری و جهانی هستند، هستیم.

محمدی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص توانمندی‌های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری عنوان کرد: علی‌رغم تحریم‌های گسترده تاکنون به‌ویژه درصنعت بیوتکنولوژی، با اتکا به نخبگان کشور توانسته‌ایم در سطح آسیا در این صنعت رتبه سوم و در سطح جهانی رتبه 12 را کسب کنیم تا جایی که ایران به متنوع‌ترین تولیدات دارویی در آسیا دست پیدا کرده است.

سرپرست پژوهشگاه ژنتیک ضمن توضیح درباره فناوری‌ها و نوآوری‌های این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با آغوش باز از نخبگان و استعداد‌های درخشان استقبال کرده و جهت همکاری و اشتغال آن‌ها که منجربه عدم مهاجرت این نخبگان شود نیز حمایت می‌کند.

محمدی تأکید کرد: این پژوهشگاه درنظر دارد برای نخستین بار مرکز آموزش عالی نسل سه و چهار را در کشور تأسیس کند.

در ادامه این جلسه دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و مدال‌آوران المپیاد‌های زیست‌شناسی، شیمی و سلول‌های بنیادی ضمن معرفی خود، به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات نخبگان در خصوص همکاری با مراکز علمی پرداختند.

همچنین، با پیشنهاد مدیران پژوهشگاه ژنتیک مقرر شد کارگاه‌های علمی رایگان برای این نخبگان در محل پژوهشگاه برگزار شود. سپس تفاهم‌نامه همکاری علمی بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با انجمن دانش‌آموختگان استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان منعقد شد.

لازم به توضیح است المپیادی‌های حاضر در این نشست، دارندگان مجموعاً 16 مدال طلا در رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی و سلول‌های بنیادی که در زیست‌شناسی4 طلا و یک برنز جهانی و 5 طلای کشوری، در شیمی یک طلا و یک نقره کشوری و در سلول‌های بنیادی 6 طلای کشوری بوده‌اند. بازدید المپیادی‌ها از دستاورد‌ها و بخش‌های مختلف پژوهشگاه ژنتیک، پایان‌بخش این نشست علمی بود.

تولید فناوری مهار ریزگردها در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک/ امکان درمان "هموفیلی" با روش ژن‌درمانیمکانیزم تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد/ خطر "مهاجرت تیمی نخبگان" و خروج ذخایر ژنتیک را جدی بگیریم/ دانشگاه آزاد تا 5 سال آینده انتخاب اول نخبگان می‌شودحفاظت از ذخایر ژنتیکی پایه‌ای‌ترین سطح حفاظت از تنوع زیستی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ژنتیک ژنتیک پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه ژنتیک کشوری و جهانی زیست شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

در این هم اندیشی علمی با حضور و ارائه حجج اسلام و آقایان دکتر مسعود اسماعیلی، مهدی جمشیدی، دکتر ابوالفضل اقبالی، مهدی جهان، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر محسن ردادی، دکتر محمدمهدی جهان پرور برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این کرسی، دکتر سیدحسین فخرزارع می‌باشد.

هم اندیشی علمی با موضوع “مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت” روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبشهت ماه سال جاری ساعت ۰۹:۰۰ صبح به صورت حضوری در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان پژوهشگاه و همچنین به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکای‌روم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد