Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:24:19 GMT

«اخلاص» موجب ماندگاری و اثرگذاری اخبار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۰۶۷۷

«اخلاص» موجب ماندگاری و اثرگذاری اخبار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بازدید از دفاتر برخی رسانه‌های استان قزوین که به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: از فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم و به خبرنگاران عزیز خداقوت می‌گوییم، یاد شهید گرامی، خبرنگار سرافراز مظلوم، شهید صارمی را نیز گرامی می‌داریم، امیدواریم خدا به قلم و فعالیت‌های شما خبرنگاران برکت عنایت کند، خبرنگاران در رساندن اخبار مهم نمایندگان حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کجای دنیا الگوهایی مانند حضرت امام زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) دارند که همه چیز خود را گذاشتند تا خبرهای بزرگ عالم هستی را به گوش همگان برسانند، جنبه خبرنگاری حضرت زینب (س) از جنبه پرستاری ایشان مهم‌تر است، این عزیزان کاری کردند که ما هنوز پس از 1400 سال بر سفره بابرکت آن‌ها نشسته‌ایم، آن‌ها خبرها را ماندگار کردند، با اخلاص برگزیدند و تبدیل به شجره طیبه‌ای کردند که ریشه دواند و قد کشید.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت زینب (س) پس از عاشورا، در بحرانی‌ترین شرایط نیامدند به مصیبت‌های خود فکر کنند زیرا وظیفه اصلی‌شان در آن برهه از زمان این است که به دنیا نشان بدهند مکتب حسینی چیست؟ حضرت در آن برهه از زمان پیام عاشورا را منتقل کردند تا نگذارند مکتب اباعبدالله (ع) فوت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یک وقت ما در دنیای خودمان به کشورهای اروپایی و امریکایی نگاه می‌کنیم که کدام روزنامه در کدام کشور زودتر چاپ می‌شود و اخبار را به مردم می‌رساند تا آن را الگوی خود قرار دهیم، در حالی که در گذشته‌های دور در دستگاه انبیا رساندن پیام رسم بوده است، اگر نبود ما از اخبار حضرت ابراهیم (ع) و حضرت نوح (ع) مطلع نمی‌شدیم، تمام این خبرها به موقع مخابره شده است، خدا هم روی این‌ها صحه گذاشته و گزارش‌های خبری را در کتاب خود ثبت کرده و راجع به خبر و خبرگزاری مبانی و مسائل بسیاری را عنوان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره نبأ از خبرهای کوچک و بزرگ سخن می‌گوید؛ خبرهای بسیار با اهمیت داریم، در کنار آن نیز خبرهایی داریم که اصلاً نباید مطرح شوند و لازم است فراموش شوند، خبرهایی هم هستند که باید بسیار جدی دنبال شوند، ما وقتی چنین کتابی را با چنین بیاناتی داریم باید در دنیا سرآمد باشیم. قرآن آینده خوبی را برای فضای خبری و روشنگری در جامعه رقم زد تا این روشنگری‌ها جامعه‌ای بالنده و روشنفکر به بار بیاورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کاری که برای خدا انجام می‌دهیم را کوچک نبینیم، ممکن است ما یک خبری را به جایی برسانیم، این خبر خیلی مهم نباشد اما ما می‌دانیم این حقی است که باید گفته شود، موقعی هم که می‌خواهیم این اخبار را بنویسیم تا جایی که بتوانیم با با اخلاص کار کنیم، این اخلاص به خبر ما معنا می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگانی مانند شهید آوینی و شهید صارمی سرمایه‌های ما هستند، خبرنگارانی که در جبهه‌های جنگ و دفاع زحمت کشیدند و به شهادت رسیدند نیز سرمایه‌های ما هستند و خدا حامی آن‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: تعامل رسانه‌های استان با یکدیگر و اینکه هوای یکدیگر را دارند ارزشمند است و ان‌شاءالله تلاش کنیم هر روز تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین خبرنگار آیت الله عابدینی استان قزوین حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله حاج سید حسین خمینی

با درود به روان تابناک آیت حق حضرت شیخ مرتضی حائری و حضرت سید مصطفی خمینی، درگذشت بانوی با فضلیت سرکار معصومه خانم حائری مادر گرانقدرتان را که واسطه العقد مبارک میان مرجعیت شریف حائری و خمینی بود صمیمانه به جنابعالی، خانواده بزرگوارتان و همه بستگان داغدار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علا برای این فقیده سعیده آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

با احترام
سید محمد خاتمی،‌۱۴۰۳/۲/۶

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است