Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ با این حال، تحلیلگران دولتی ممکن است ادعا کنند رکود تنها زمانی اتفاق می افتد که کاهش قابل توجهی در فعالیت اقتصادی در طی بیش از چند ماه وجود داشته باشد، که با استفاده از چندین شاخص از جمله بازار کار، مصرف کننده و مخارج تجاری ارزیابی می شود و اینکه ایالات متحده تا زمانی که دفتر ملی تحقیقات اقتصادی اعلام نکند، به طور رسمی وارد رکود نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان همه شاخص‌های ذکر شده در بالا، تنها یک مورد از کاهش اقتصادی در ژوئن خبر داد، آخرین ماه از دوره‌ای که در آن ایالات متحده وارد دوره‌ای شد که گاهی اوقات رکود فنی دو فصل متوالی رشد منفی نامیده می‌شود

تولید صنعتی نسبت به می ٢٠٢٢ کاهش اندک ٠.٢ درصد داشت. همه شاخص های دیگر حاکی از شکوفایی بودند اما تنها رشدهای اندکی داشتند. کمترین میزان مربوط به اشتغال بود که در ماه ژوئن با ٠.٠۶ درصد تعدیل فصلی افزایش یافت و باعث شد که نرخ بیکاری همچنان در نرخ پایین ٣.۶ درصد بماند.

رقم جولای که از آن زمان منتشر شده است، شاهد اضافه شدن ٠.٠٧درصد دیگر به اشتغال تعدیل شده فصلی بود که نرخ بیکاری را به ٣.۵ درصد کاهش داد.

درآمد شخصی بر اساس سالانه تعدیل فصلی، رشد اندک ۰.۶ درصدی داشت، اما پس از مالیات و تورم، ٠.٣ درصد کاهش یافت.

با این وجود، مخارج مصرف‌کننده قوی‌ترین رشد را با ١.١ درصد (و ٠.١ درصد پس از تعدیل با تورم) نشان داد.

به طور خلاصه، اقتصاد عجیب و غریب فعلی را شاهد هستیم. اقتصاد متناقضی است که در آن تورم بالا و انقباض اقتصادی در کنار یکدیگر وجود دارند. برای ورود به قلمرو رکود تورمی - که اقتصادی است که اغلب توسط رویدادهای نامطلوب ایجاد می شود - باید کاهش اشتغال هم اضافه شود.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تورم آمریکا اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط خدا به آخر و عاقبت علم اقتصاد رحم کند / دموکراتها پاک عقلشان را از دست داده اند ۱۴۰۱/۵/۱۹ کاهش انتظارات تورمی آمریکایی ها / آینده تورم چه می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۸ تورم بیش از انتظار مردم کم می شود، اما به ۲درصد نمی رسد ۱۴۰۱/۵/۱۵ احساس تورم؛ فدرال رزرو نگران چیست؟ ۱۴۰۱/۵/۸ دلار همچنان صعودی است ۱۴۰۱/۵/۱۹ از حقوق بازنشستگان ۵٠٠ هزار تومان کسر می شود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۸ آخرین ویدیو ها ناگفته‌ هایی از زندگی هوشنگ ابتهاج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۱۵ نظر هوشنگ ابتهاج درباره شیرینی زندگی و راحتی مرگ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۰۰ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۵۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۶ گریه های دختری که رکورد ایران را شکست + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۰:۰۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۰۴ کاهش اشتغال؛ گمشده پازل رکود تورمی اقتصاد آمریکا ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۵۵ سقوط طلا در بحبوحه اعلام تورم آمریکا ۰۹:۵۳ ماجرای راه اندازی شبکه خبر ۲ چیست؟ ۰۹:۴۷ دولت ژاپن استعفا داد ۰۹:۴۰ هوای تهران قابل قبول است ۰۹:۳۷ کاهش بهای برنت در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا ۰۹:۳۶ افت قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ برای راه ‌اندازی کسب و کار خود نیاز به وام دارید؟ / شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک سپه ۰۹:۲۳ ۷ عاملی که بر سرعت وای فای تاثیر می گذارد ۰۹:۱۵ دلار همچنان صعودی است ۰۹:۱۲ میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان ها بالا است ۰۹:۰۱ خیال خوزستان از آب شرب تا ۲۰سال راحت می شود / طرحی که این بار کامل افتتاح می شود ۰۸:۵۶ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۰۸:۵۲ امکان خروج از گروه های واتساپی بدون اطلاع دیگران ۰۸:۴۰ با سیستم تنظیم دمای بدن آشنا شوید ۰۸:۳۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۰۸:۳۱ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۶ استان ۰۸:۲۸ روش هایی که مشکلات مربوط به شارژ شدن ایرپاد را حل می کند ۰۸:۲۳ خدا به آخر و عاقبت علم اقتصاد رحم کند / دموکراتها پاک عقلشان را از دست داده اند ۰۸:۱۴ کدام کشورها بیشترین میزان گاز طبیعی را تولید می کنند؟ ۰۸:۰۶ ایران در راه قله موج هفتم کرونا / آخرین جزییات از سویه جدید بیماری ۰۷:۵۶ هوشنگ ابتهاج درگذشت ۰۷:۳۰ هزینه ۳ شب سفر رفت و برگشت با اتوبوس به ارمنستان چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۲:۴۴ با این ۶ ویژگی؛ به سادگی قلب مردان را تسخیر کنید ۰۲:۳۵ مدت زمان نرمال پریود چقدر است؟ ۰۲:۰۱ ۱۲ حقیقت باورنکردنی که ثابت می کند زنان قدرت فرا انسانی دارند ۰۱:۵۴ تست شخصیت؛ زندگی عاشقانه شما چطور است؟ ۰۱:۴۶ کشف موجودی عجیب الخلقه در اعماق دریا + عکس ۰۱:۳۵ عکس پروفایل ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۰۱:۰۳ کاربردهای جالبی از سیب زمینی که باور نمی کنید! ۰۰:۵۱ فال ابجد روزانه چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۵ ۱۰ راه حل جالب برای اینکه پولتان را پس انداز کنید ۰۰:۲۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳ با این ترفند با یک نگاه رنگ شدگی خودرو را تشخیص می دهید ۰۰:۱۷ فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۰۰:۱۲ پیامک تسلیت امام سجاد (ع) ۰۰:۰۸ گریه های دختری که رکورد ایران را شکست + فیلم ۰۰:۰۷ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۹ مرداد ۲۳:۵۴ برای جلوگیری از کف کردن روغن چه کار کنیم؟ ۲۳:۲۸ پرداخت حقوق به رتبه های برتر کنکور + جزییات ۲۳:۲۴ راهنمای خرید لوازم آرایش مناسب+ لیست اسامی ۲۳:۱۴ غذا بخورید و وزن کم کنید! ۲۳:۰۷ نیازمند درک مردم از شرایط کشور و صرفه جویی در مصرف برق هستیم ۲۲:۵۹ سه انتصاب در ذوب آهن اصفهان ۲۲:۵۰ آرزوی دلنشین خلبان پرواز نجف-تهران + فیلم ۲۲:۴۶ چند درصد قبولی های پزشکی از دهک های ثروتمند هستند؟ ۲۲:۳۹ بهترین راهنما برای خرید لوازم خانگی در بازار فعلی ۲۲:۳۶ حقایقی در مورد درد پا ۲۲:۲۷ چرا مردان تجدید فراش می کنند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم آمریکا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم سالانه تولیدکننده از ۳۷.۳ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۳۱.۲ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافته که موید کاهش ۶.۱ واحد درصدی در این مقطع است. همچنین تورم نقطه به نقطه تولیدکننده با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش از ۴۰.۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۲۳.۸ درصد در فروردین سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در گزارش بانک مرکزی آمده است: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، سیاست بانک مرکزی در سال جاری هدف‌گذاری برنامه‌ریزی شده برای تداوم کاهش تورم و نرخ رشد نقدینگی به همراه هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید است. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در ابتدای سال جدید در راستای بهبود متغیرهای کلان اقتصادی و به خصوص مهار تورم موفقیت‌آمیز بوده است. به طوری که بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر ادامه روند کاهشی این شاخص در فروردین سال ۱۴۰۳ می‌باشد. بر اساس آخرین آمار، تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۳۷.۳ درصد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۲ درصد در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کاهش یافته که موید کاهش ۶.۱ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در ادامه روند کاهشی خود از سال گذشته، با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش از ۴۰.۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۲۳.۸ درصد در فروردین‌ماه سال جاری رسیده است. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از کاهش تورم نقطه به نقطه هر دو گروه اختصاصی «کالا» و «خدمت» به ترتیب از ۴۱.۰ و ۴۰.۰ درصد در فروردین سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۶ و ۳۱.۴ درصد در فروردین سال ۱۴۰۳ است.

تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ۱.۳ درصد رسید. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۲.۱ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۴ واحد درصد و تورم ۰.۴- درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۱- واحد درصد می‌باشد.

گزارش بانک مرکزی از تورم تولیدکننده در فروردین ۱۴۰۳ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

کد خبر 748679

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد