Web Analytics Made Easy - Statcounter

«صدیف بدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا با اشاره به گسترش روابط بین‌المللی ایران از طریق سهام‌داری در پالایشگاه فرا سرزمینی بیان کرد: هرچقدر مازاد تکنولوژی به کشورهای مطمئن در بحث تبادلات تجاری، اقتصادی و سیاسی سرمایه‌گذاری کنیم، این امر به نفع ماست و به‌عبارت‌دیگر توسعه روابط بین‌الملل و افزایش سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها به ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با سهام‌داری ایران در سایر پالایشگاه‌ها، وضعیت آن برای ایران در دسترس و قابل‌استفاده است و موقتی نیست افزود: در چنین وضعیتی نفت کشور را می‌توان همیشه در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی که ایران در آن‌ها سهم‌دار است؛ پالایش کرد و علاوه بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، به ارزش‌افزوده بالایی نیز دست‌یافت. به این شکل با سهام‌داری در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی به‌جای دورزدن تحریم‌ها، به سراغ خنثی‌سازی تحریم‌ها خواهیم رفت.

عضو کمیسیون جهش تولید با اشاره به اینکه مسیر دور زدن تحریم‌ها منشأ اصلی فساد و رانت است، گفت: باوجودآنکه دور زدن تحریم‌ها در بلندمدت راهکار موفقیت‌آمیزی نیست؛ بنابراین یکی از اصلی‌ترین راهکارهای خنثی کردن اثر تحریم‌ها در اقتصاد ایران توسعه صنعت پالایشی و پتروپالایشگاهی است.

وی با بیان اینکه سهام‌داری و سرمایه‌گذاری صنعت نفت در کشورهای تحریمی درحال‌توسعه است، افزود: در سال‌های گذشته صادرکنندگان نفت برای تعیین بازار در بخش‌های پایین‌دستی از جمله پالایش و پتروشیمی کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کردند تا مشکلات تحریم به حداقل برسد.

وی گفت: یکی موارد اساسی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی تغییر رویکرد از خام‌فروشی به سمت فرآورده فروشی و تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در مسیر کاهش وابستگی کشور به نفت خام است که ایجاد و احداث پتروپالایشگاه‌ها و تبدیل نفت به فرآورده‌های متعدد یکی از راهکارها است؛ بنابراین احداث این پالایشگاه‌های فرا سرزمینی خود می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد چراکه احداث پالایشگاه‌های جدید در کشور به دلیل بالا بودن هزینه‌ها  و مدت‌زمان ساخت  آن در شرایط فعلی تأثیر چندانی بر استفاده از نفت به  شکل  ظرفیت کامل نخواهد داشت

برچسب‌ها اوپک وزارت نفت نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک وزارت نفت نفت اوپک وزارت نفت نفت پالایشگاه های فرا سرمایه گذاری پالایشگاه ها فرا سرزمینی سهام داری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد

شبکه ملی تنظیم‌گری با حضور نهادهای ذیربط با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری رونمایی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، شبکه ملی تنظیم‌گری ایران روز گذشته با حضور مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری رونمایی شد.

طی ماه‌های گذشته، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری میزبان سلسله نشست‌هایی با موضوع نسبت‌یابی نهادهای تنظیم‌گر با دستگاه‌های حاکمیتی از دولت گرفته تا قوه قضاییه و حتی دیگر نهادهای تنظیم‌گر بود.

در این نشست‌ها که با حضور نمایندگان خود نهادهای تنظیم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و قضایی از وزارتخانه‌های مختلف گرفته تا دیوان عدالت اداری برگزار شد، برخی چالش‌های موجود در تعامل نهادهای تنظیم‌گر با این دستگاه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مشخص شد که برخی از چالش‌های موجود در فضای تنظیم‌گری کشور از طریق ایجاد فضای گفتگو بین خود نهادهای تنظیم‌گر قابل حل است.

بر همین اساس ایجاد یک شبکه برای کنار هم نشاندن نهادهای تنظیم‌گر با نام «شبکه تنظیم گران ایران» و با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دستورکار دولت سیزدهم قرار گرفت.

به‌طورکلی دولت از محل پرداختن به این موضوع به دنبال بهبود ساختار تنظیم‌گری در کشور و رسیدن به کارآمدی بیشتر است، تا در سایه تعامل نهادهای تنظیم‌گر با یکدیگر، توسعه هم‌افزایی و جلوگیری از تداخلات اجرایی، شاهد تحقق یک دولت تنظیم‌گر واقعی در کشور باشیم.

این شبکه بستر لازم برای تعامل نهادهای تنظیم‌گر با یکدیگر در قالب یک شبکه واحد را فراهم می‌کند تا از یک طرف زمینه لازم برای حل تعارضات بین این نهادها ایجاد شود و از سوی دیگر امکان ایفای نقش دیده‌بانی بر قوانین و فعالیت‌های مرتبط با بحث تنظیم‌گری در کشور نیز فراهم شود.

جمعی از نهادهای ذیربط از جمله معاونت حقوقی ریاست جمهوری، نماینده بانک مرکزی و نمایندگانی از شورای رقابت، سازمان غذا و دارو، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، سازمان تنظیم مقررات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این رونمایی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام