Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت ردیابی رسانه‌های اجتماعی Dataminr، توییت‌هایی که از اصطلاح «جنگ داخلی» استفاده می‌کنند، پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا به شدت افزایش یافت.

خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» نموداری از انفجار توییت‌های طرفداران ترامپ که از این اصطلاح استفاده کرده‌اند را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار سپس توئیت دکتر «کارولین اور بوئنو» دانشمند علوم رفتاری را منتشر کرد که خاطرنشان می‌کند: حامیان ترامپ واقعاً از ایده جنگ داخلی هیجان‌زده هستند.

این متخصص در ادامه نمونه‌هایی از برخی از واکنش‌ها به حمله روز دوشنبه پلیس فدرال آمریکا به عمارت ترامپ را منتشر کرد: «قبلا مهماتم را خریده‌ام»؛ «جنگ داخلی! اسلحه بردارید مردم!»؛ «جنگ داخلی ۲.۰ همین حالا شروع شد»؛ «بیایید جنگ کنیم»؛ و «یک قدم نزدیکتر به جنگ داخلی پویا».

به گزارش خبرنگار سی‌ان‌ان، در اوج استفاده، این اصطلاح حدود ۸۰ بار در دقیقه - ۱۰ برابر تعداد معمول - استفاده شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، حامیان ترامپ پس از انتشار اخبار تحقیقات از رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اعتراض به یورش اف‌بی‌آی به خانه وی، در تفرجگاه پالم بیچ تجمع کردند. ویدئوها و عکس‌های منتشر شده در توییتر حامیان ترامپ را نشان می‌داد که به استراحتگاه و خانه وی می‌رسیدند و در عین حال توییت‌های طرفدارانش حاکی از آن بود که هزاران نفر در حال برنامه‌ریزی برای حضور هستند. 

طبق این گزارش، از طرف دیگر، کسانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند یا طرفداران قانون و نظم و عدالت هستند، باعث افزایش جستجوها از نوع دیگری شدند.

به نوشته ایندیپندنت، تا صبح سه‌شنبه (نهم اوت) هیچ اطلاعاتی از سوی وزارت دادگستری آمریکا در مورد دلیل این حمله منتشر نشد. اعتقاد بر این است که این یورش یا به تحقیقات هیأت منصفه بزرگ در مورد حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده مرتبط است، یا به این موضوع جداگانه (اگرچه نه کاملاً بی‌ربط) مربوط می‌شود که آیا ترامپ پس از ترک کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ مطالب طبقه‌بندی شده را با خود از این کاخ خارج کرد. 

ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در سخنرانی در بیرون کاخ سفید از آن‌ها خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند. ترامپ که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده، از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگ داخلی آمریکا جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟