Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:37:12 GMT

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۰۸۲۴

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی اظهارداشت: حمایت از سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و کار آفرینی موضوع مهمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد و دستگاه قضایی استان از طریق ظرفیت بسیار خوب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری سعی در رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به حرکت چرخهای تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی کمک به اشتغال جوانان استان و کاستن از مشکلات معیشتی مردم است که تاثیر مستقیمی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری دارد چرا که بیشتر بزهکاری‌ها به دلیل بی کاری و مشکلات معیشتی خانواده‌ها صورت می‌پذیرد.

عتباتی افزود: در این جلسه مشکل سه واحد تولیدی شرکت آرمان پرتو پایدار با اشتغال ۳۳۰ نفر و با سرمایه‌گذاری خارجی چهار و نیم میلیون یورویی خارجی با ظرفیت صاردات محصولات، مزرعه علوفه میر سلطانی و شرکت سرزمین میوه‌های شادمان آروند با سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری و ظرفیت اشتغال ۱۲۵ نفر که قبلاً این واحد‌های تولیدی توسط اعضای جلسه مورد بازدید میدانی قرار گرفته اند مطرح گردیده که امید است با کمک، همکاری و مساعدت همه مجموعه های ذیربط مشکلات این واحد‌های تولیدی مرتفع و با بازگشت به چرخه تولید گام بلندی در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین برداشته شود.

عتباتی تاکید کرد: می بایست از بخش خصوصی که افسران جنگ اقتصادی هستند حمایت کرد تا دغدغه خانواده ها که اشتغال جوانان است مرتفع کرد.

در ادامه جلسه مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت آرمان پرتو پایدار، مزرعه علوفه میر سلطانی و شرکت سرزمین میوه های شادمان آروند مطرح و پس از تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات این واحد‌های تولیدی مصوباتی به تصویب رسید که از جمله این مصوبات تخصیص برق مورد نیاز شرکت آرمان پرتو توسط شرکت برق و تامین آب مورد نیاز این شرکت توسط آب منطقه‌ای و نیز رفع مشکل راه مواصلاتی شرکت بود، در خصوص مزرعه علوفه میر سلطانی نیز مقرر شد با پیگیری لازم مشکل این واحد تولیدی نیز مرتفع گردد، در مورد شرکت سرزمین میوه‌های شادمان آروند نیز مصوب گردید حمایت همه جانبه قضایی و قانونی از مصوبه شورای تامین استان در مورد تکمیل و راه‌اندازی این شرکت و مشکلاتی که با اهالی محل داشتند صورت پذیرد و شرکت مزبور تعهدات خود در قبال اهل محل و نیز روستا با نظارت متولیان انجام و نتایج را به کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری گزارش نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال واحد های راکد بزهکاری سرمایه گذاری واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آذربایجان غربی با   تولید سالانه بیش از 1 میلیون تن معادل  یک سوم سیب درختی   کشور، یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول باغی است.

هر ساله بخشی از این محصول در بازار بصورت تازه خوری مصرف و بخشی نیز به کشورهای مختلف صادر میشود.

اما بخشی از  این محصول  که  در سردخانه های استان ذخیره شده است به دلایل مختلف از بین میرود.

وضعیت مبهم سیب باقیمانده در سردخانه های آذربایجان غربی کام کشاورزان و سرمایه گذاران این بخش را تلخ می کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی و مدیریت این محصول در ماههای گذشته انجام داده ایم.

آقای کرمی در جلسه تنظیم بازار استان افزود: آذربایجان غربی قابلیت استفاده از تمام سیب تولیدی استان را ندارد و تولید سیب در این استان بر پایه صادرات برنامه ریزی می شود .

وی خاطرنشان کرد: امسال عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای صادرات این محصول اعمال نشد تا بازار مدیریت شود ولی با این حال بخشی از سیب تولیدی باغداران آذربایجان غربی در سردخانه ها باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: کشاورزان، بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان دقیق سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری