Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷۳ دانش‌آموز اصفهانی در مدارس کانکسی و ۹۰۶ دانش‌آموز در مدارس سنگی تحصیل می‌کنند، گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان طی سال جاری با ۱۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی مواجه بود که بخشی از این کمبود مرتفع شده است.

سیدعلی مدینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به طور کلی در ۲۱ روستای سطح استان اصفهان ۲۴ مدرسه کانکسی وجود دارد و تعداد دانش‌آموز حاضر در این مدارس ۱۷۳ نفر است که از نظر معلم با مشکلی مواجه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی حدود ۱۰ مدرسه در استان اصفهان وجود دارد که معلم تنها برای یک نفر تدریس می‌کند و عدالت آموزشی در استان برقرار است.

وجود ۳۱ مدرسه سنگی در استان اصفهان

وی با بیان اینکه از بین پنج هزار مدرسه سطح استان مدارس بسیاری دارای جمعیت دانش‌آموزی زیر ۱۰ نفر هستند، افزود: ۳۱ مدرسه سنگی در شهرستان‌های سمیرم، فریدون‌شهر و کاشان دایر است که ۹۰۶ دانش‌آموز دارد، از این تعداد چهار مدرسه در شهرستان‌های سمیرم و فریدون‌شهر ساخته شده و پنج مدرسه در شهرستان فریدون‌شهر در دست ساخت است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه زنگ برنامه‌ریزی برای مدارس سنگی در استان به صدا درآمده است و در دستور کار است، تصریح کرد: تعداد مدارس فرسوده غیرقابل استفاده در سطح استان بسیار اندک است که تعداد دقیقی از آنها در دسترس نیست و در صورت غیرقابل استفاده بودن یک مدرسه، تخلیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارسی نیز در سطح استان نیازمند استحکام بهتر و بیشتر هستند، ادامه داد: در برنامه سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان این موارد مطرح شده و منتظر اعتباراتی در این خصوص هستیم تا اختصاص یابد.

کمبود حدود هشت تا ۹ هزار نفر نیروی انسانی

مدینه با اشاره به کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان طی سال جاری با ۱۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی مواجه بوده است، گفت: بخشی از کمبود نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی جاری مرتفع شده است و درحال حاضر با کمبود حدود هشت تا ۹ هزار نفر، روبه‌رو هستیم که به یاری خدا مرتفع خواهد شد تا از ابتدای مهرماه سال جاری با کلاسی بدون معلم مواجه نباشیم.

وی با بیان اینکه ورودی‌های نیروی انسانی سال جاری از طریق سرباز معلم‌ها، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی است، اضافه کرد: مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی اردیبهشت‌ماه، در تیرماه انجام شده است و افراد پذیرفته شده نهایی در فرآیند آموزش و برنامه‌ریزی مهرماه سال جاری، قرار گرفته‌اند.

پرداخت پاداش بازنشستگان مهرماه تا پایان شهریور

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: ورودی نیروی انسانی آموزش طی سال جاری شامل حدود ۲۰۰ نفر سرباز معلم، دو هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و ۱۵۰۰ نفر پذیرفته‌شده از طریق آزمون استخدامی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش استان در حد اعتبارات دولتی بوده است و کمبود اعتبارات وجود دارد، افزود: دیونی از سال‌های گذشته وجود دارد که برآورد شده است تا پرداخت شود و مقرر شده است پاداش افرادی که از تاریخ یکم مهرماه بازنشسته شده‌اند نیز تا پایان شهریورماه پرداخت شود.

مدینه با تاکید بر اینکه سال جاری نیروی جدیدی که تحت عنوان حق‌التدریس آزاد باشد استخدام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نیروهای حق‌التدریس بجز ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرداخت شده و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 594937

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس فرسوده مدارس فرسوده اصفهان مدارس فرسوده استان اصفهان مشکلات مدارس فرسوده آغاز ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی مدارس کانکسی و سنگی مدارس کانکسی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی در استان اصفهان کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان کمبود نیروی انسانی کمبود معلم در استان اصفهان علی مدینه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش و پرورش استان اصفهان نیروی انسانی برنامه ریزی دانش آموز سطح استان سال جاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم