Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر توافق هسته ای احیا شود، قیمت نفت تا ۸۰ دلار در هر بشکه پایین می‌آید. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، احتمال توافق هسته‌ای ایران باعث کاهش قیمت نفت شده و اختلال در جریان نفت روسیه به اروپای مرکزی هم به نگرانی در مورد عرضه افزوده‌است.

بالا رفتن هزینه انرژی مصرف‌کنندگان اروپایی را تحت فشار قرار داده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم در اتحادیه اروپا به محدوده دورقمی نزدیک می‌شود و انگلیس انتظار یک تورم 13 درصدی را دارد که بیشتر آن نتیجه بالا رفتن قیمت گاز است.

طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، هزینه زندگی برای خانواده‌های فقیر انگلیس بیش‌از 16 درصد در سال جاری میلادی بالا رفته‌است.

خبر توقف عرضه گاز روسیه به اروپای مرکزی از طریق اوکراین قیمت نفت را در روز سه‌شنبه بالا برد. اما به‌نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای ایران به‌زودی به دستورکار بازار انرژی بازمی‌گردد. مذاکرات برای مدتی متوقف‌شده و دیپلمات‌ها به کشورهای خود بازگشته‌اند تا درمورد پیش‌نویس اتحادیه اروپا در مورد این قرارداد اتمی مذاکره کنند. اگر ایران با این قرارداد موافقت کند، قیمت نفت تا 80 دلار در هر بشکه پایین می‌آید.

طبق گفته دیپلمات‌های حاضر در این مذاکرات، گفتگوهای غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن پس‌از ارائه‌ متن نهایی احیای برجام توسط اتحادیه اروپا پیشرفت خوبی داشته‌است.

اوکراین عرضه نفت روسیه به اتحادیه اروپا را متوقف کردگلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت را تا 110 دلار پایین آورد

روسیه اوکراین را متهم به توقف جریان نفت از خط لوله دروژبا به اروپای مرکزی کرده است. دلیل این اقدام اوکراین عدم دریافت هزینه انتقال نفت از این خط لوله به‌خاطر تحریم‌های غربی بوده‌است. بدین‌ترتیب عرضه نفت به کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک به خطر می‌افتد.

دراین‌بین، اتحادیه اروپا قانونی برای کاهش 15 درصدی مصرف گاز منتشر کرده که علی‌رغم نظر مخالف لهستان و مجارستان، از نهم ماه اوت اجرایی شده‌است.

در شرایطی که روسیه موقتاً شرکت‌های نفتی غربی را از فروش سهامشان در پروژه‌های بزرگ انرژی منع کرده، ژاپن تمایل خود را برای حفظ سهامش در میادین نفتی ساخالین 1 و 2 اعلام کرده‌است.

قزاقستان به‌عنوان دهمین صادرکننده بزرگ زغال‌سنگ در دنیا، موقتاً صادرات زمینی را در 6 ماه آینده ممنوع می‌کند تا بتواند تولید داخل را حفظ کرده و پاسخگوی نیاز فزاینده داخلی به برق باشد.

عوامل بسیار دیگری وجود دارد که بر عرضه نفت در دنیا تأثیر می‌گذارد و بیش‌از همه تقویت صادرات ایران با امضای قرارداد اتمی برجام قیمت نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/10

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا قیمت نفت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد