Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین گفت: به منظور بهبود شرایط روغن در واحد‌های گازی، کارکنان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی با بهره گیری از دانش و تخصص خود و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی، نسبت به طراحی و ساخت یک دستگاه تصفیه روغن "Oil Purifier" اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از وضعیت روغن واحد‌های گازی و ضرورت حفظ کیفیت این روغن در طول زمان بهره برداری از واحدها، طراحی و ساخت دستگاه تصفیه روغن در دستور کار قرار گرفت که در ادامه، متخصصان تعمیرات مکانیک این نیروگاه پس از انجام مطالعات لازم و بررسی امکانات موجود، یک دستگاه تصفیه روغن را طراحی کرده و در کارگاه این نیروگاه با حداقل هزینه، ساخته و تحویل حوزه بهره برداری کردند.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در ادامه اظهار داشت: تمامی مراحل طراحی قطعات، تراش کاری، جوش کاری و مونتاژ قطعه‌های این دستگاه، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارگاه نیروگاه سیکل ترکیبی و از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد که پس از ساخت و اجرای تست‌های لازم، دستگاه تصفیه با نصب بر روی تانک اصلی روغن واحد گازی شماره ۲ و برای تصفیه دایمی روغن، در اختیار امور بهره برداری قرار گرفت.

به گفته وی،  فعالیت‌های ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی، مبتنی بر رویکرد درون زایی و با هدف کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی و به منظور کاهش هزینه‌های جاری انجام می‌شود.

غنوری افزود: با طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های سیزده گانه با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور و ممانعت از خرید کالا‌های مشابه خارجی، تاکنون معادل میلیون‌ها ریال صرفه جویی ارزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه برق نیروگاه شهید رجایی نیروگاه سیکل ترکیبی دستگاه تصفیه روغن شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین