Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون تنیس گفت: تا الان فدراسیون تنیس فاقد زمین است، زمین تمرینی هم ندارد و باید از بیرون اجاره کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود عزیزی در خصوص شرایط فعلی فدراسیون تنیس و اعزام دختران به فد کاپ و و اعزام پسران به دیویس کاپ، اظهار داشت: شرایط برای همه فدراسیون‌ها سخت است به خصوص فدراسیون‌هایی که اسپانسرهای کمتری سمت آنها می‌روند و این اعزام‌ها هزینه‌های سنگینی را ایجاد می‌کند با توجه به دلار بالای 30 هزار تومان و هزینه‌های زیادی که قبل و حین اعزام برای تیم‌ها وجود دارد، کار برای فدراسیون‌ها سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: به حق باید از وزارت ورزش و صالحی‌امیری که حامی خوبی بودند و در نقش رئیس کمیته ملی المپیک به همه فدراسیون‌ها در تهیه بلیط و... کمک کردند تشکر کرد و این موضوع کمی از فشارها را کم کرد.

رئیس فدراسیون تنیس تاکید کرد:  فدراسیون تنیس سال گذشته حدود 14 اعزام داشت که همه اعزام‌های تیم‌های ملی مربوط به زیر 12 سال، 14 سال، 16 سال، دیویس کاپ و فد کاپ به صورت کامل انجام شد.

عزیزی یادآوری کرد: مشکل عمده‌ای که فدراسیون ما دارد این است که این رشته انفرادی است و برگزاری مسابقات فیوچرز در ایران به مدت سه هفته در شرایطی که 10 سال پیش با 30  میلیون تومان انجام می‌شد، الان یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دارد و برای فدراسیون اینکه که اسپانسر بیاورد و سه هفته مسابقات را میزبانی کند، سخت است و به جرات می‌توانم بگویم ممکن نیست.

رئیس فدراسیون تنیس تاکید کرد: تلاش کردیم تعداد مسابقات بین المللی زیر 18 سال را بالا ببریم‌ و توانستیم میزبانی مسابقات گرید سه و چهار را بگیریم و حالا در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم میزبانی مسابقات گرید2 فدراسیون جهانی را هم بگیریم تا سطح مسابقات را بالا ببریم‌. تمام تلاش ما این است که تعداد مسابقات بین‌المللی را بالا ببریم تا بازیکنان ما بتوانند با با تنیس‌بازان خارجی رقابت کنند.

وی ادامه داد: اما باز هم به این بر می‌گردیم که اعزام‌ها سخت شده است. ما صاحب نظر در حوزه ورزش در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک زیاد داریم. من هفت سال مدیر کل وزارت ورزش بودم و هر بار که در مجلس می رفتیم نگاهمان صرفا فقط دولتی بوده است. هر پولی که وارد می‌شد مستقیم به وزارت ورزش می‌رفت و اعتبارات  وزارت ورزش از 600 میلیارد به 6 هزار میلیارد رسید. الان متوجه شده‌ام که کمیته ملی المپیک چه نقش مهمی دارد و این پول می‌تواند وارد کمیته ملی المپیک شود. به نظرم می تواند اعتبارات کمیته ملی المپیک در یک دوره چهار ساله به هزار میلیارد برسد.

رئیس فدراسیون تنیس تاکید کرد: رساندن بودجه کمیته ملی المپیک به هزار میلیارد تومان شدنی است. به نظر من نمایندگان مجلس جزیی از مردم هستند و جدا از مردم نیستند. مضاف بر این‌که نمایندگان مجلس یک ظرفیت هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد. به 2 الی 3 سال قبل نگاه کنید. بودجه ویژه مجلس در 3 سال قبل تنها به 5 فدراسیون داده شد و سال گذشته این بودجه به 10 فدراسیون داده شد و امسال شامل حال 30 فدراسیون شد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که این بودجه به همه فدراسیون‌ها تعلق نگرفت ولی معتقدم اگر از این اقدام استقبال کنیم، سال بعد به همه فدراسیون‌ها داده خواهد شد. از 6 هزار میلیارد تومان پولی که در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس بود، 320 میلیارد تومانش به ورزش اختصاص داده شد یعنی کمتر از 5 درصد! در این رقم اختصاص یافته هم یک نکته نهفته است و آن این که کمتر از 5 درصد بودجه کمیسیون به ورزش رسیده و هم این که می‌توان این نکته را در آن دید که بالاخره فدراسیون‌ها یک ظرفیت بودند که 320 میلیارد تومان برای ورزش پول آوردند. در کنار آن این عدد می‌تواند افزایش یابد. فدراسیون‌هایی که به هر دلیلی نتوانستند استفاده کنند سال بعد می‌توانند استفاده کنند چون حق‌شان است و باید این حق را ایجاد کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس در پاسخ به این سوال که شما به برگزاری مسابقات مختلف در کشور اشاره کردید اما هنوز مشکل زمین‌های تنیس حل نشده، خاطرنشان کرد: آخرین مذاکره‌ای که با وزیر داشتم قرار شد این مشکل حل شود. هفته قبل در جلسه هیئت مدیره شرکت توسعه شرکت داشتم، قول مساعد داده شد این اتفاق بیفتد. تا الان فدراسیون تنیس فاقد زمین است، زمین تمرینی هم ندارد و باید از بیرون اجاره کنیم اما منتظر این نمی‌مانیم چون زمین نداریم تنیس را رها کنیم. به دنبال این هستیم از فضاهای بخش خصوصی استفاده کنیم تا این مشکل حل شود. این موضوع بار را روی دوش فدراسیون زیاد می‌کنیم، حالا ببینیم چه می‌شود. امیدوارم اتفاقات خوبی برای ورزش رخ داد.

عزیزی همچنین با اشاره به عملکرد دوره کنونی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، یادآور شد: از رئیس و هیئت اجرایی قبلی تشکر می‌کنم، با دید مثبت نگاه می‌کنیم به هر حال زحمت خود را کشیدند و تلاش کردند. رئیس قوی، هیئت اجرایی قوی می‌خواهد. همه هیئت اجرایی لزومی ندارد صرفا ورزشی باشند، افراد غیرورزشی هم می‌توانند بیایند و کمک کنند، نه اینکه غیر ورزشی باشند بلکه افرادی که تازه به ورزش آمده‌اند می‌توانند کمک کنند تا اعتبارات را بالا ببرند. شما وقتی پول داشته باشید می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

عزیزی: باید بودجه کمیته ملی المپیک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنیس تنیس رئیس فدراسیون تنیس کمیته ملی المپیک همه فدراسیون ها میلیارد تومان هزار میلیارد هیئت اجرایی وزارت ورزش اعزام ها داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک

کادر سرپرستی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک پاریس به دلیل قوانین برگزارکنندگان این دوره بازی‌ها نسبت به دوره گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت که متاثر از کاهش تعداد ورزشکاران است.

به گزارش مشرق، قوانینی که برگزارکنندگان بازی های المپیک برای تعیین تعداد اعضا و همراهان کاروان ورزش کشورهای شرکت کننده وضع کرده اند، نه تنها محدودیت هایی را برای اعزام مربیان ایجاد کرده است بلکه منجر به کوچک شدن کادر سرپرستی اعزامی به این بازی ها هم خواهد شد.

برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به هر کشور به نسبت تعداد سهمیه هایی که ورزشکارانش کسب می کنند، مجوز اعزام همراه می دهند. این همراهان شامل اعضای کادر فنی (سرمربی، مربی، سرپرست و ...) و همچنین اعضای کادر سرپرستی می شود.

پیش از این در گزارشی به چالش ورزش ایران در المپیک برای اعزام مربیان اشاره کرده بودیم و اینکه با توجه به سهمیه های کسب شده تا به امروز، ورزش ایران با چالش اعزام اعضای کادر فنی همراه می شود. این چالش اما گریبان مسوولان برای تعیین کادر سرپرستی را هم خواهد گرفت چرا که مجوز اعزام تعداد همراهانی که برگزارکنندگان بازی ها به ازای سهمیه های ورزشکاران تخصیص می دهند، شامل کادر سرپرستی هم می شود.

ورزش ایران تا به امروز در ۹ رشته صاحب ۳۲ سهمیه برای بازی های المپیک پاریس شده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تاکید دارد، تقریباً به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می شود. با این اوصاف مسوولان ورزش ایران فعلا مجاز به معرفی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر - غیر از ورزشکاران - برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

بنابراین نه تنها در تعیین اعضای کادر فنی هر یک از تیم ها و رشته های اعزامی محدودیت اعمال می شود بلکه کادر سرپرستی کاروان ایران نیز متاثر از این موضوع جمع و جورتر از همیشه خواهد شد.

برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ورزش ایران بود، ۱۱ نفر هم عضور کادر سرپرستی بودند و با حکم رسمی که از سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک گرفته بودند به توکیواعزام شدند اما به نظر می رسد با توجه به قوانین، ترکیب کادر سرپرستی اعزامی به پاریس به نصف دوره قبل یا کمتر از آن کاهش یابد.

شاید به همین دلیل باشد که تا به امروز و در فاصله حدود ۹۰ روز مانده به بازی های المپیک، هنوز اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران به صورت رسمی معرفی نشده اند. البته جلسات «ستاد آماده سازی کاروان اعزامی به المپیک» به صورت منظم و با حضور تمام افراد در حوزه های مختلف پشتیبانی، حراست، رسانه و ... در حال پیگیری است اما به جز مناف هاشمی که مهر ۱۴۰۱ حکم خود را به عنوان سرپرست کاروان گرفت، برای دیگر اعضا حکمی صادر نشده است.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران