Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@17:02:14 GMT

دستور رئیسی در خصوص زیارت اربعین

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۱۱۱۷

دستور رئیسی در خصوص زیارت اربعین

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور بر استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و دیپلماتیک کشور برای تسهیل سفر زائران اربعین تاکید کرد و از دستگاه‌های دولتی خواست ضمن استقبال از حضور ستادهای مردمی به ایفای نقش حمایتی، نظارتی و تسهیل‌گری در این زمینه بپردازند.

سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان برگزاری راهپیمایی اربعین در تشریح ویژگی‌های مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی درخشان برای بقای عاشورا و فرهنگ عاشورایی و بزرگترین اجتماع بشری بر روی زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جریان عظیم اربعین، اظهار داشت: این مراسم یکی از جلوه‌های بروز و ظهور جهانی باورمندان به حضرت سیدالشهدا و جبهه مقاومت است و یقین دارم بسیاری از مسایل به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد.

رئیسی با تشریح نقش دولت برای تسهیل حضور مردم در مراسم اربعین، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در تمام گفتگوها و دیدارها با مقامات عراقی، اجتماع اربعین را با محوریت حل مشکلات زائران حسینی، پیگیری کرده‌ایم. مسئولین عراقی نیز اعلام کرده‌اند که امسال برای حضور زائران ایرانی اربعین در این کشور محدودیتی وجود ندارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انجام وظایف دستگاه‌‌های اجرایی در تسهیل سفر زائران اربعین هیچ منافاتی با مردمی بودن این مناسبت ندارد، اظهار داشت: وظیفه دولت در این مسیر، نظارت، حمایت و تسهیل‌گری است.

رئیسی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای تقسیم وظایف دستگاه‌های دولتی در برگزاری آئین راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم، دولت و همه بخش‌های مرتبط باید نقش و مسئولیت خود را به نحو احسن ایفا کنند.

رئیس جمهور با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در زمینه‌‌هایی همچون تغذیه، اسکان و حمل‌ونقل، تاکید کرد: همیشه شاهد جلوه‌های حضور مردمی در مدیریت مراسم راهپیمایی اربعین بوده‌ایم و مردم نشان داده‌اند به خوبی از پس کارها بر می‌آیند.

رئیسی با اشاره به ضرورت همکاری ستاد اربعین مستقر در وزارت کشور با ستادهای مردمی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید فعالیت ستادهای مردمی را به رسمیت بشناسند و در کنار این ستاد نقش حمایتی خود را ایفا نمایند.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید زیارت اربعین، «آسان»، «ارزان» و «دلنشین» شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد عده‌ای در ایام اربعین کالا و خدمات را برای زائران گران کنند.

 رئیسی با تاکید دوباره برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور و ظرفیت‌های دیپلماتیک در روابط دوجانبه ایران و عراق، برای تسهیل سفر زائران اربعین و ارائه خدمات به آنها استفاده خواهد شد.

 رئیسی در مورد تردد زائرین غیر ایرانی از کشورمان، تصریح کرد: مرزها باید آماده خدمت‌رسانی و تسهیل تردد زائرین غیر ایرانی نیز باشد. این عزیزان زائرین امام حسین (ع) و میهمان ما هستند و باید آنها را تکریم کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور ۱۰ نفر از حاضرین به نمایندگی از فعالان اربعین حسینی نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائلی همچون، احتمال حضور ۵ میلیونی زائر ایرانی در عراق، مردمی‌سازی اربعین، تسهیل عبور زائران افغانستانی و پاکستانی از ایران برای تشرف به عتبات عالیات، رفع مشکلات حمل‌و‌نقل جاده‌ای و هوایی در مسیرهای ایران و عراق، جلوگیری از ازدحام جمعیت پشت مرزها، تدبیر برای پیشگیری از گرمازدگی زائران و حضور خبرنگاران فعال در حوزه اربعین مطرح کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سید ابراهیم رئیسی راهپیمایی اربعین سفر اربعین زیارت اربعین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا راهپیمایی اربعین زائران اربعین اربعین حسینی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران، از تشرف حدود ۱۵ هزار زائر از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، زائران استان تهران که قصد تشرف به سرزمین وحی در حج پیش رو را دارند با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی و توصیه‌هایی به زائران بیان کردند.

محمدرضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان و زائران گفت: در موسم حج تمتع پیش رو بیش از ۱۵ هزار نفر در قالب ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی عزیمت مشرف خواهند شد.

در این همایش عظیم که با حضور پرشمار زائران برگزار شد علاوه بر سخنرانی، توصیه‌های مرتبط با اعمال و مناسک حج و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت صادق آل محمد (ص) صورت پذیرفت.

کد خبر 6096557

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه