Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:32:05 GMT

بیش از ۱۵۰۰ قایق برای صید میگو به دریا زدند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۱۱۲۱

بیش از ۱۵۰۰ قایق برای صید میگو به دریا زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهزاد حیدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صید میگو در محدوده یک تا 2 مایل فاصله از ساحل به عنوان نوزادگاه آبزیان ممنوع است و ممنوعیت صید در زیست نوزادگاه میگو مانند اطراف نیروگاه اتمی، منطقه دلوار کمتر از عمق 5 متر، اطراف مطاف عمق کمتر از 10 متر و زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان گناوه، دیر و خارگ ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان بوشهر افزود: صید میگو در خلیج‌فارس در مناطق زیستگاه و چراگاه مصنوعی تا شعاع نیم مایلی آنها غیرمجاز دانست و بر اساس مصوبه شیلات استان بوشهر، صید میگو کمتر از عمق پنج متری دریا برای قایق‌های صیادی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه شناورها پس از صدور مجوز صید در 35 صیدگاه خلیج فارس اقدام به صید میگو می‌کنند ادامه داد: بیش از 8 هزار صیاد در قایق و موتورلنج  صیادی فعال هستند.

حیدری بیان داشت: تخلیه صید میگو در 25 بندر انجام می شود و قیمت آبزیان از جمله میگو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

عقیل دشتیان نسب رئیس پژوهشکده میگو ایران در استان بوشهر نیز با بیان اینکه گشت تحقیقاتی برای بررسی وضعیت ذخایر میگو در خلیج‌ فارس از 25 تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد خاطرنشان کرد: گشت‌های بررسی ذخایر میگو در خلیج‌ فارس با استفاده از کشتی پژوهشی انجام شده. محققان 27 ایستگاه در خلیج‌ فارس مورد پژوهش قرار دارند و ذخایر زیستگاه میگو آن را بررسی کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر هم تاکید داشت: صید میگو به روش تور ترال انجام می‌شود؛ این روش صید به زیستگاه آبزیان خسارت و صدمه وارد می‌کند از این نظر تنها در مدت محدودی صید میگو با روش تور ترال با تصمیم اعضا کمیته صید انجام می‌شود.

علی بازدار ابراز کرد: صید میگو در خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر برای قایق‌های صیادی از 18 و لنج‌ها 19 مردادماه است و مجوز صید میگو در 25 اسکله و بندر صیادی صادر می‌شود و برای رفاه صیادان خدمات لازم در 25 اسکله تخلیه صید فراهم شده و صاحبان شناورها برای صید میگو پس در صدور مجوز راهی دریا می‌شوند.

وی تعداد قایق‌های صیادی استان را حدود یک‌هزار و 500 فروند شناور دانست و اعلام کرد: در هر قایق بین دو تا سه ملوان فعالیت می‌کند و در مجموع فعالیت حدود 4 هزار صیاد برای صید میگو در خلیج‌ فارس آغاز شده است.

بازدار تصریح کرد: بر اساس آمارها سال گذشته صیادان استان بوشهر حدود دو هزار تن میگو صید کردند که بر اساس تحقیقات پژوهشکده میگو وضعیت ذخایر و زیستگاه میگو در خلیج‌ فارس امسال نسبت به سال قبل مطلوب نیست و پیش‌بینی کاهش 20 تا 30 درصدی شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میگو در خلیج استان بوشهر صید میگو بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته در سالروز این اتفاق تاریخی، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جوانان، بدانید ۱۰ اردیبهشت افتخار ایرانیان است. در سال ۱۶۲۲ میلادی دلاورمردان ایرانی دست بیگانه را از این سرزمین کوتاه کردند و ما هم امروز اینجا را حتی در اسم با کسی قسمت نخواهیم کرد. اینجا مرقد بزرگان ماست ما اینجا هستیم و می‌میریم و پایبند این سرزمین می‌مانیم.

سردار تنگسیری درباره اهمیت ویژه این منطقه گفت: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است، اما اهمیت خلیج فارس را فقط به سهم آن در صادرات نفت و گاز ندانید. اهمیت این منطقه بسیار بیشتر از این‌هاست که موجب شد پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال اینجا بمانند. 

وی افزود: عمیق‌ترین مسیر دریانوردی خلیج فارس در آب‌های ایران است. آبراه بین‌المللی از میان جزایر ما عبور می‌کند و ما افتخار تأمین امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی در 
خلیج فارس را داریم.

امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع هم در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

وزیرامور خارجه هم روز گذشته در همایش خلیج فارس در پیامی گفت: نام خلیج فارس با ایران و ایرانی عجین شده، اما خانه‌ای برای همه ملت‌های پیرامون آن است. دولت ما در راستای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، در عمل نشان داده به دنبال تبدیل خلیج فارس به گرانیگاه صلح و ثبات در منطقه است. 

امیرعبداللهیان افزود: اینک ایران اسلامی به عنوان یک کنشگر بزرگ و توانمند با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم خود و ایمان به توانمندی‌های نهفته در خلیج فارس و داشته‌های کشورهای این حوزه برای کمک به پیشرفت و تعالی ملل مسلمان منطقه اطمینان کامل دارد. ما برآنیم تا در مشورت با همسایگان الگویی بومی برای ثبات و امنیت منطقه استراتژیک غرب آسیا پیشنهاد کنیم.

خبرنگار: فاطمه کامیاب

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است