Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،علیرضا سلیمی درباره درخواست دولت مبنی بر تغییر قانون بودجه امسال درخصوص حذف عبارت مربوط به تامین کالاهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰، گفت: دولت باید یارانه را به انتهای زنجیره مصرف پرداخت کند و مصوبه مجلس درباره تامین کالاهای اساسی روشن است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دولت باید قضاوت کند که آیا قیمت کالاها با نرخ شهریور ۱۴۰۰ برابر است یا نه، افزود: براساس قانون، کالاها باید به قیمت ۱۴۰۰ به دست مردم برسد؛ حال یا دولت باید قیمت‌ها را مدیریت کند یا یارانه پرداختی به اندازه مابه‌التفاوت مذکور باشد که فشار مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حذف عبارت قیمت شهریور ۱۴۰۰ موجب نگرانی می‌شود، اضافه کرد: در مصوبه مجلس تامین کالاهای اساسی با مکانیزم کالابرگ الکترونیک آمده این در حالی است که دولت اکنون یارانه نقدی پرداخت می‌کند که باید ساختار و زیرساخت موردنیاز برای استفاده از سازوکار کالابرگ الکترونیک به موقع فراهم می‌شد تا با مشکل مواجه نشویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نقدینگی که به واسطه پرداخت یارانه نقدی وارد جامعه می‌شود، تورم زا است، ادامه داد: اکنون سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی را پرداخت نمی‌کند، در موضوع حقوق و مزایا سخت‌گیری هایی انجام می‌دهد و پروژه‌های عمرانی جدیدی تعریف نمی‌کند تا نقدینگی بیشتری تزریق نشود حال آنکه به دلیل تامین نشدن زیرساخت‌های مناسب یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومانی که نقدی و توزم زا است، پرداخت می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه نقدی تورم‌زا است و افرادی که الفبای علم اقتصاد را بلد باشند نیز این موضوع را می‌دانند، تصریح کرد: باید به قانون مجلس عمل شود؛ اینکه استدلال دولت برای حذف قیمت شهریور ۱۴۰۰ چیست، هنوز مشخص نیست./

منبع: نماینده

کلیدواژه: کالاهای اساسی نماینده شهریور ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ابلاغ دستورالعمل دارورسانی از طریق سکوها با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«ان‌شاءالله با همراهی و همدلی همکاران وزارت بهداشت و مشارکت سکو‌های خدمات رسان کشور، به زودی زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این خدمت جدید و فناورانه فراهم خواهد شد.»

                       

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید