Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:01:55 GMT

دستگیری ۶۳ شکارچی غیر مجاز در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۱۲۱۳

دستگیری ۶۳ شکارچی غیر مجاز در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مستقیم روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۶۳ نفر شکارچی غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی از ابتدای سال جاری تا مورخ شانزدهم مردادماه در خراسان جنوبی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این مدت کشف و ضبط لاشه متعلق به تعداد ۱۵ رأس قوچ وحشی و لاشه تعداد ۴ راس کل وحشی، ۱ راس بز وحشی، ۱ راس آهو، ۱ راس بره آهو، تعداد ۶ سر خرگوش، تعداد ۱ بزمچه بیابانی و تعداد ۸۳ قطعه کبک و تیهو از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستقیم افزود: دستگیری تعداد ۲۹ نفر از شکارچیان غیر مجاز در حین شروع به شکار و قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش بوده است.

وی گفت: از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی مذکور تعداد ۲۱ قبضه انواع مختلف سلاح‌های شکاری ساچمه‌زنی، گلوله‌زنی، خفیف و …، تعداد ۱۶ قبضه انواع مختلف سلاح‌های غیر مجاز جنگی و… به همراه فشنگ‌های غیر مجاز و مهمات سلاح‌های غیر مجاز مذکور، وسایل و ادوات انجام شکار غیر مجاز حیات وحش، قفس‌های نگهداری پرندگان وحشی کشف شده است.

۴۶ مورد تیمار و رهاسازی انواع گونه‌های جانوری

فرمانده حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: در مدت زمان مذکور تعداد ۴۶ مورد تیمار و رهاسازی انواع گونه‌های جانوری نیز از ابتدای سال جاری تا مورخ شانزدهم مردادماه توسط یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی انجام گرفته است.

مستقیم افزود: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌هایی محسوب می‌شود که از تعداد ۲۰ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در سطح کشور برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: این مناطق شامل تعداد ۷ منطقه حفاظت شده، ۳ پناهگاه حیات وحش، ۴ منطقه شکار ممنوع مرزی و ۶ منطقه شکار ممنوع برخوردار است.

مستقیم ادامه‌داد: در حال حاضر ۳.۱۷ درصد از مساحت استان پهناور خراسان جنوبی را مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست تشکیل می‌دهند که استاندار جهانی در این زمینه ۱۰ درصد است.

وی گفت: کلیه هموطنان عزیز با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را بلافاصله به سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ جهت پیگیری فوری یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت شبانه روز اطلاع دهند.

انتهای پیام/4905

منبع: فارس

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز محیط زیست حیات وحش فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مسعود مستقیم یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی زیست محیطی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم