Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:10:11 GMT

شهرستان مریوان نقش کلیدی در سند آمایش استان دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۱۳۳۹

شهرستان مریوان نقش کلیدی در سند آمایش استان دارد

به گزارش ایرنا، ارسلان ازهاری روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مریوان اظهار داشت: بر این اساس امید داریم روزی برسد که اوراق مشارکت کم و نقدینگی بیشتر شود و دست مسوولان شهرستانی بازتر باشد.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف چشم اندازهایی برای شهرستان مریوان در نظر گرفته شده که شامل حوزه های آب، صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و تجارت است و در تمام این‌ حوزه ها مریوان دارای پتانسیل بالایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه سالانه بر مبنای دستور کار دولت باید در هر استان ۱۰۰ کیلومتر عملیات اجرای آسفالت داشته باشیم اظهار داشت: این آمار در برخی از شهرها تنها چهار کیلومتر است.

ازهاری افزود: ۱۱ سال از افتتاح سد گاران می‌گذرد اما شبکه پایاب آن احداث نشده، این درحالی است که آب شرب مریوان و اراضی پایین‌دست از آن تغذیه می‌شوند.

وی گفت: اراضی اطراف مریوان در طرح دیده نشده که این امر باعث شده مردم از چاه‌های غیرمجاز استفاده کنند، اما با منابع اعتباری که در نظر گرفته‌شده امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

ازهاری تاکید کرد: در سطح شهرستان مریوان با اولویت بندی پروژه‌ها بصورتی باشد که در سال حداقل ۱۰تا ۱۵پروژه به اتمام برسد.

سوء مدیریت مشکل اصلی زریبار

وی با اشاره به مشکلات فراوان دریاچه زریبار علت اصلی مشکلات آن را سوء مدیریت اعلام کرد و اظهار داشت: لازم است ستادی در شهرستان مریوان برای احیای دریاچه زریبار تشکیل شود، نظربه اینکه عمده مشکل دریاچه زریبار فاضلاب شهری مریوان است و پیشنهاد دولت دراین مورد اجرای طرح جامع است که باید در دستورکارقرارگیرد.

ازهاری افزود: مریوان در حوزه بهداشت و درمان، مریوان نامناسب و اسفناکی دارد، در بازدید میدانی که از هر ۲ بیمارستان فجر و بوعلی داشتیم تعداد زیادی مراجعه‌کننده در صف انتظار پزشک هستند، این امر دراین شرایط با وجود بیماری های واگیردار می تواند به یک بحران تبدیل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تاکید کرد: شهر کانی دینار در مسیر بزرگراهی است که در کریدور شمال به جنوب قرار دارد و نیاز به خدمات‌رسانی بیشتر و توجه به عمران شهری بیشتری دارد که از طریق منابع اعتباری محرومیت‌زدایی تامین خواهد شد.

سیاست دولت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است

وی گفت: سیاست دولت در این است که از اعتبارات دولتی فارغ شویم و با استفاده از ظرفیت‌های خصوصی‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها را انجام دهیم.

ازهاری ادامه داد: در سال جاری ۹.۶ درصد برای رشد اقتصادی مریوان در نظر گرفته‌شده است که باید در این امر تمام مسوولین کمر همت ببندند که این مهم تحقق یابد، ضمن اینکه ارتقای بهره‌وری باید مورد نظر تمام دستگاه‌ها باشد.

 وی گفت: مریوان در حوزه راه روستایی هم بیشترین مشکلات را دارد، نیاز است به اقتصاد روستا توجه شود، طبق آمار ۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۸۵۰ پروژه مشخص داریم که می‌شود فعال شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با تاکید بر اینکه در حوزه منابع طبیعی دومین نهالستان بزرگ استان کردستان در مریوان واقع‌شده است افزود: باید برای کاشت و حفاظت و بکارگیری نیرو تامین اعتبارات انجام و دستورالعمل اجرایی شود.

افزایش ۲ برابری اعتبارات در مریوان

فرماندار مریوان  نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شده است، گفت: این اعتبارات با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام در فصول توسعه زیر ساخت های تولیدی، عمرانی، پروژه های اقتصادی، فرهنگی، سلامت و گردشگری جذب و هزینه خواهد شد.

اسماعیل احمدی با تاکید بر اینکه استفاده دقیق و برنامه ریزی شده از اعتبارات تخصیص یافته به ادارات باید مد نظر باشد، افزود: دولت نگاه ویژه ای به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد و این فرصتی برای رشد بهتر و توسعه است و در راستای سیاست گذاری دولت با اعتبار تخصیصی باید پروژه‌های جاری و گذشته را به اتمام رسانده و پروژه جدیدی را آغاز نکنیم.

وی با تاکید بر تلاش مجددانه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان اظهار داشت: در چند حوزه در شهرستان وضعیت بحرانی است و در زمنیه توزیع آب و دفع پسماند و پساب روستاها و داخل شهر دچار بحران هستیم، بخصوص دریاچه زریبار که هم در بالا دست و هم در پایین‌ دست درگیر این موضوع است.

فرماندار مریوان در ادامه گفت: حوزه دیگری که دچارمشکل هستیم حوزه راه است که هم برون‌شهری و درون‌شهری را شامل می شود به عنوان مثال در بخش سرشیو فقط ۱۹ درصد روستاها آسفالت هستند.

به گفته وی در حوزه درون شهری هم با توجه به چهارکیلومتر جاده ترانزیتی کانی دینار، فقط پنج درصد مردم از این جاده استفاده می کنند و باید اداراه کل راهداری بیشتر به این جاده ها توجه کند.

احمدی آموزش پرورش را دیگرحوزه دارای مشکل اعلام کرد و گفت: ما امسال رتبه‌های برتر کنکوری داشتیم اما میانگین توسعه دراین حوزه نسبت‌به تمام استان پایین تر است، مریوان تنها شهری است که مدارس خاص آن مانند مدارس دولتی و غیرانتفاعی ۲شیفته هستند.

وی یادآور شد: حدود ۲۰درصداز ساختمان‌های آموزشی به‌دلیل وضعیت نامناسب و بافت فرسوده آن، برای ارائه تحصیل به دانش‌آموزان ممنوع است.

فرماندار مریوان باتاکید بر اینکه شهرستان مریوان در حوزه سلامت مرزدار ایران است افزود: درحال حاضر ما در خط مقدم وبا قرار داریم و وحدود سه ماه است با آن موجه هستیم، به همین دلیل هزینه سلامت در مرز باشماق مربوط به کل کشور است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای جنگل در مریوان مشکلات منابع طبیعی دراین شهرستان چند برابر کل شهرهای استان است، ضمن اینکه مریوان دارای ۲۰۲ هکتار جنگل است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه ورزش و سلامت در مریوان اظهار داشت: مریوان دراین حوزه دارای پتانسیل بسیاربالایی است، اما قهرمانان در سالن‌های اجاره‌ای تمرین می‌کنند.

وی همچنین به مشکلات سد گاران گریزی زد و گفت: سالیان متمادی شبکه آب در این سد جریان پیدا نکرده‌ و فرسوده شده است، لذا زیرساخت‌هایی هم که از سال‌های گذشته برای این موضوع، در نظر گرفته‌ شده ازبین‌ رفته و فرسوده شده‌اند.

شهرستان مریوان در ۱۱۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها دریاچه زریبار مریوان کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریاچه زریبار مریوان کردستان دریاچه زریبار مریوان کردستان سنندج شهرستان مریوان دریاچه زریبار برنامه ریزی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند