Web Analytics Made Easy - Statcounter

"علی فرخنده" روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، افزود: چشم‌انداز تعیین شده برای همه ما توسعه و تعالی کشور است که یکی از پازل‌های آن استان خراسان جنوبی است و از گذشته عقب‌ماندگی‌هایی هم دارد.

وی اظهار داشت: با این نگاه و رویکرد موضوعات مربوط به استان را با کمک رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این مجموعه موظف است در بخش رسانه‌ای، جبهه رسانه‌ای انقلاب را شکل دهد تا به کمک دستگاه‌های اجرایی استان بیایند، زیرا توسعه همه‌جانبه استان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ساختمان خانه مطبوعات استان نیز هفته دولت افتتاح می‌شود تا محلی برای حضور و پیگیری مطالبات اهالی رسانه باشد.

فرخنده با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات باید در زمینه پیگیری حقوق و مطالبات خبرنگاران استان ورود کند گفت: همچنین رتبه‌بندی خبرنگاران از لحاظ حرفه‌ای را در برنامه داریم که براساس این رتبه‌بندی دوره‌های آموزشی لازم برای خبرنگاران برگزار شود.

وی تصریح کرد: به‌روز رسانی فهرست خبرنگاران رسانه‌های استان که به‌صورت میدانی فعالیت دارند از دیگر اقداماتی است که با محوریت خانه مطبوعات باید صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از اولویت‌هایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم انتصاب بنده مورد تاکید قرار داده، هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با این وزارتخانه از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، مدیریت حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

وی گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی در استان به ما تکلیف شده است لذا باید هماهنگی لازم بین اداره کل و ادارات تابعه برای پیشبرد امور تحت نظارت کلان وزارتخانه وجود داشته باشد.

فرخنده با اشاره به برنامه‌های روز خبرنگار امسال که با روز عاشورا همزمان شد، اظهار داشت: دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد و برگزاری یادواره شهدای رسانه، حضور منسجم خبرنگاران در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها، دیدار اصحاب رسانه با استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در نشست با استاندار که سعی کردیم متفاوت باشد، مسائل و مشکلات مربوط به خبرنگاران استان مطرح می‌شود و با حضور استاندار مدیران کل پاسخگوی خبرنگاران خواهند بود.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی گفت: درخصوص مواردی از جمله پاسخگو نبودن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به خبرنگاران نیز موضوع در شورای اداری استان مطرح می‌شود تا اسامی دستگاه‌هایی که در حوزه تعامل با رسانه‌ها ضعیف عمل می‌کنند در اختیار استاندار قرار گیرد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در حوزه تولید محتوا، بر آمادگی این مجموعه برای مشارکت فعال در برنامه‌های توسعه‌ای و فرهنگی استان تاکید کرد.

"محمود صارمی" مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور "روز خبرنگار" نام گیرد.

سردار محمدناصر ناصری از شهدای شاخص خراسان جنوبی نیز در این واقعه به شهادت رسید.

برچسب‌ها روز خبرنگار رسانه خراسان جنوبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار رسانه خراسان جنوبی روز خبرنگار رسانه خراسان جنوبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی خراسان جنوبی جمهوری اسلامی روز خبرنگار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار ۷۳۰۰ میلیارد ریالی با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی استان اظهار کرد: ایجاد شوراها یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مظاهر دموکراسی مردمی است.

وی با بیان اینکه ۹ اصل از قانون اساسی به نحوه مشارکت مردم و شوراها در اداره امور کشور پرداخته است، افزود: آگاهی از قوانین و مقررات، لازمه خدمت‌رسانی شایسته شوراها به مردم است و انتظار می‌رود با حضور در دوره‌های آموزشی اشرافیت خود بر قوانین و ضوابط را افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه نظارت مؤثر و دقیق را از مهم‌ترین وظایف شوراها بر عملکرد شهرداران دانست و گفت: اگر این نظارت درست باشد رضایت مردمی را به‌دنبال خواهد داشت و منابع عمومی که در اختیار شهرداران است براساس منطق و اصول هزینه شده و برای اولویت‌های اصلی منطقه به‌کارگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سطح تعاملات شوراها با فرمانداران و مسئولان به نفع مردم است، ادامه داد: انتظار می‌رود شوراها از ظرفیت بخش اجرایی، نمایندگان مجلس و فرمانداران به‌عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها استفاده کنند.

قناعت با بیان اینکه شوراها باید کمک کنند تا شهرداری‌ها در حد امکان در بودجه و درآمد و هزینه خودکفا باشند، افزود: کمک‌های دولت محدود است لذا در استان‌هایی همچون خراسان جنوبی که عقب ماندگی تاریخی دارند، نیاز است مدیریت شهری حمایت شود اما خودکفایی شهرداری‌ها با جذب سرمایه‌گذار نیز باید مدنظر باشد؛ سرمایه‌گذاری پایدار از طریق جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود و اینگونه اقدامات جهشی و نوآورانه مورد انتظار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استانی فرهنگی هستیم، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی متناسب با منطقه باید در سیاست‌گذاری شهرداری‌ها باشد.

وی بر حفظ وحدت و انسجام در شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و گفت: هرچه اختلاف‌ها گسترده‌تر شود مردم ضرر می‌کنند لذا مصوبات و تصمیمات باید به‌دنبال تأمین منافع عمومی باشد.

قناعت گفت: اختلاف‌نظر کارشناسی، پایه پیشرفت هر مجموعه است اما باید نظرات منطقی و به‌جا باشد و این موضوع مانعی برای خدمت به مردم نشود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار ۷,۳۰۰ میلیارد ریال و با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد، افزود: نشست‌های تخصصی شوراهای اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس اولویت پیگیری شود تا شاهد رفع موانع باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گریزی هم به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان زد و گفت: اقدامات زیربنایی دو سال گذشته نشان می‌دهد که دولت سیزدهم عزم جدی در رفع مشکلات به‌صورت میدانی دارد و مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت گذشته ۱۲ هکتار زمین از اراضی حریم وارد محدوده شهرهای استان شده بود اما در دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار الحاق شد که به معنای حجم بالای کارها در زمینه‌های مختلف عمرانی است.

قناعت آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن را به‌عنوان یکی از اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم نام برد و با اشاره به خشکسالی به عنوان دغدغه مردم و شوراها گفت: دولت برای کاهش اثرات خشکسالی پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را آغاز کرده که انشعاب آن به همه شهرستان‌ها می‌رسد و نیمه دوم امسال عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول بهره برداری از این پروژه سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص می‌یابد که یک انقلاب بزرگ در رفع مشکل کمبود آب است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان و سربیشه تصریح کرد: فاز اول این پروژه تا تیرماه امسال با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان فاز دوم آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأمین برق از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر منطقه است، افزود: دولت سیزدهم با افزایش پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت در خراسان جنوبی در این زمینه گام بلندی برداشته است.

قناعت خام‌فروشی در بخش کشاورزی و معدن را از معضلات استان ذکر کرد و گفت: در دولت سیزدهم هشت واحد فرآوری در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سفرهای استاندار به شهرستان‌ها و بخش‌های استان ادامه دارد تا بتوانیم زمینه‌های پیشرفت هر شهرستان را شناسایی و مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر 748878

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی