Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این مطلب را افشار فتح‌الهی در بازدید از کتابخانه اندیشه شهر قشم عنوان و اظهار داشت: قشم از پیشینه تمدنی، تاریخی و فرهنگی چند هزارساله برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق فرهنگ و هنری ایرانی - اسلامی معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه فضای کتابخانه‌ای قشم را یکی از عوامل موثر توسعه فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: شهر قشم از نظر زیرساخت و فضای فیزیکی در حوزه کتابخانه در وضعیت مناسبی به سر می‌برد اما تعداد نسخ کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها باید افزایش پیدا کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین پایین گفت: با وجود گسترش فضای مجازی در عصر دیجیتال هنوز هم هیچ عامل فرهنگی جایگزینی فرهنگ کتابخوانی نشده و در صورت فراهم شدن بستر مناسب، کتابخوانی مورد استقبال افراد زیادی از جامعه قرار خواهد گرفت.

فتح‌الهی ادامه داد: اکنون سه شهر طبل، درگهان و لافت از فضای کتابخانه بهره‌مند هستند و با همکاری شهرداری‌های سوزا و رمکان باید در این شهرها نیز کتابخانه راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در جزیره هنگام، افزود: سختی دسترسی هنگام‌نشینان به کتابخانه‌های قشم، ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در این جزیره را دوچندان کرده است.

مدیر کل کتابخانه‌ های استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، گفت: هم اکنون پنج کتابخانه شهری و هشت کتابخانه روستایی در این شهرستان فعال است.

امینه دریانورد توضیح داد: بیش از ۱۱۶ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است که امیدواریم با هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی هم تعداد کتابخانه‌ها و هم تعداد نسخ موجود را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای جزیره موجب دمیدن روح تازه و آگاهی بین روستانشینان می‌شود و اثرات مثبت آن کاملا مشهود و ملموس است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد قشم قشم افشار فتح الهی فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم قشم افشار فتح الهی سازمان منطقه آزاد قشم قشم افشار فتح الهی فرهنگ کتابخوانی سازمان منطقه آزاد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است