Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:00:16 GMT

زبان هنر بهترین راه ارادت‌ورزی به اهل بیت (ع) است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۲۵۹۰

زبان هنر بهترین راه ارادت‌ورزی به اهل بیت (ع) است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مصطفی سیاسر در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) به‌ویژه امام‌حسین (ع) در باور همه مسلمانان مشترک است و زبان هنر بهترین راه ارادت‌ورزی به این خاندان است. 

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید این فرصت را ایجاد کنیم تا همه راه نشان‌دادن ارادت‌شان به امام حسین (ع) را پیدا کنند، افزود: یکی از برنامه های حوزه‌هنری در این راستا برگزاری هنرواره عاشورایی به زبان بلوچی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این مسئول ادامه داد: هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی از سال ۱۳۹۹ با هدف ایجاد فرصت برای نشان دادن ارادت اهل تسنن به امام‌حسین (ع) و با تقدیر از آثار فاخر برگزار شد.

وی یادآور شد: فراخوان این هنرواره از امروز منتشر می‌شود و در پنج قالب شعر بلوچی، ترانه بلوچی، داستان کوتاه، دل‌نوشته و نواهای سنتی قوم بلوچ در ایام محرم برگزار می‌شود.

سیاسر بیان کرد: ۲۶ تا ۲۸ شهریور امسال داوری و ۳۰ شهریور مراسم اختتامیه هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی در ایرانشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های حوزه‌هنری استفاده از ظرفیت‌های بومی است، گفت: ایجاد فرصت برای زبان بلوچی و ارادت‌ورزی به امام حسین علیه السلام یک مطالبه بود که چون در این زمینه اقدامی نشده بود و احساس خلا وجود داشت این هنرواره را برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که از شایستگان تقدیر شود عیار آن جامعه بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در این هنرواره بخش تقدیر ویژه است که از شعرای پیشکسوت و آئینی قوم بلوچ تقدیر می‌شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی که با عنوان «امام حسینی ازمی مراگش» طراحی شده، رونمایی شد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه محرم هنرواره عاشورایی زبان بلوچی حوزه هنری امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

دیگر خبرها

  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان