Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@13:18:04 GMT

نگرانی از عرضه طلای سیاه همچنان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۲۸۳۵

نگرانی از عرضه طلای سیاه همچنان وجود دارد

پس از اینکه آمارهای صنعتی نشان داد ذخایر نفت آمریکا به میزان غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته افزایش یافته که نشان‌دهنده یک کاهش احتمالی در تقاضا است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای صنعتی نشان داد ذخایر نفت آمریکا به میزان غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته افزایش یافته که نشان دهنده یک کاهش احتمالی در تقاضا است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما نگرانی در مورد عرضه همچنان مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت با 45 سنت کاهش 95.86 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 56 سنت کاهش 89.94 دلار معامله شد.

بنا بر اعلام موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا حدود 2.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به 5 آگوست افزایش یافته است.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخایر نفت حدود 100 هزار بشکه افزایش یابد.

آمار رسمی دولتی ساعات پایانی امروز منتشر خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به اینکه چشم انداز عرضه همچنان پایین است، هر اندازه هم کاهش تقاضا برای نفت خام ناشی از کندی اقتصاد جهانی، رخ دهد، باز هم نمی تواند قیمت نفت را پایین تر از این بیاورد.»

«توجه زیادی به مذاکرات توافق هسته ای ایران معطوف است و این می‌تواند نشانه‌ای در تامین منابع مورد نیاز باشد.»

هر دو شاخص نفتی در روز سه ‌شنبه پرنوسان بودند و طی یک جلسه کاری، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش و کاهش را ثبت کردند، اما با توجه به نگرانی‌ های سرمایه ‌گذاران در مورد رکود به علت انتشار اخباری مبنی بر توقف صادرات نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا به اروپا، قیمت‌ نفت اندکی کاهش یافت.

اوکراین انتقال نفت از طریق این خط لوله به بخش هایی از اروپای مرکزی را به علت موضوعات مربوط به هزینه ترانزیت متوقف کرد؛ زیرا تحریم های غرب مانع از پرداخت هزینه ترانزیت از سوی روسیه به اوکراین می شود.(جزئیات بیشتر)

جریان انتقال نفت از جنوب خط لوله دروژبا قطع شده اما از بخش شمالی به هلند و آلمان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ذخایر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت